AndroidHealthClinic

spieren of vet?

LenaDiDi

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
55kg
Vetpercentage
28%
Hey ik ben net nieuw op dit forum en heb een vraagje ;)
Ik ben op het moment aan het herstellen van anorexia, en heb dus voor een periode ondergewicht gehad (maar nu weer op een gezond gewicht!). Ik heb moeite met het idee van aankomen in gewicht, maar wil tegelijkertijd graag spieren opbouwen (want dat vind ik aantrekkelijker). Maar mijn vraag is dus nu: hoe weet je of je aankomt in spieren of vet?
Ik eet nu elke dag 200 kcal over mijn BMR... Maar de angst om aan te komen is toch nog wel groot ( ik ben daar op het moment wel voor in behandeling, dus daar komt hopelijk snel verandering in :))

Alvast bedankt!

probeer 300kcal boven je onderhoud te eten, niet je BMR! eet voldoende eiwitten en vetten en ga naar de sportschool, vet krijg je niet heel snel als je voeding goed is.

Welkom! :D

Als je 200+kcal boven je BMR eet, eet je nog veel te weinig. Je moet je BMR eerst vermenigvuldigen met je activiteitsfactor en dat is je onderhoud. (BMR is de hoeveel kcal die je lichaam verbrandt in een ruststand).
Ik hanteer zelf altijd de Harris Benedict formule, maar wellicht vind je die te complex. http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

Nadat je je onderhoud hebt uitgerekend, gebruik dan de volgende website om een schema te maken en je macro's uit te rekenen:
http://www.jeanetwolf.com/2015/06/02/bereken-je-macronutrienten-en-stel-je-voedingsschema-samen/

Ik wens je heel veel succes met het herstel van je anorexia!

• Topic Starter Topic Starter
probeer 300kcal boven je onderhoud te eten, niet je BMR! eet voldoende eiwitten en vetten en ga naar de sportschool, vet krijg je niet heel snel als je voeding goed is.

Bedankt! Ik ga idd naar de sportschool en zal proberen meer te eten! En van dat eiwitten wist ik al, maar toch bedankt :)

• Topic Starter Topic Starter
Welkom! :D

Als je 200+kcal boven je BMR eet, eet je nog veel te weinig. Je moet je BMR eerst vermenigvuldigen met je activiteitsfactor en dat is je onderhoud. (BMR is de hoeveel kcal die je lichaam verbrandt in een ruststand).
Ik hanteer zelf altijd de Harris Benedict formule, maar wellicht vind je die te complex. http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

Ik wens je heel veel succes met het herstel van je anorexia!

Dankjewel! Ik heb het uitgerekent en kom met 300 kcal erboven uit op ong.2200! Dus er zal wel wat meer in moeten :D
Bedankt voor de links! Zeer behulpzaam

Dankjewel! Ik heb het uitgerekent en kom met 300 kcal erboven uit op ong.2200! Dus er zal wel wat meer in moeten :D
Bedankt voor de links! Zeer behulpzaam

Als je niet direct veel wilt verhogen doe het dan in kleine stappen per 2 of 3 weekjes tot je op je onderhoudsbehoefte zit en kijk goed naar de spiegel wat de voeding voor je doet.
En kijk naar hoe je kleding zit. Als het beeld in de spiegel en de kleding zeggen dat het goed is dan is het over het algemeen ook gewoon goed.
Zodra je spiermassa gaat opbouwen zal je wat zwaarder worden maar hoeft dus niet vet te worden.
Als alles dan naar wens gaat kan je altijd weer wat verhogen om wat meer spiermassa te bouwen en meer kracht en energie te winnen.

succes!

Hey ik ben net nieuw op dit forum en heb een vraagje ;)
Maar mijn vraag is dus nu: hoe weet je of je aankomt in spieren of vet?
Door je vetvrije massa te berekenen. En dat doe je door je vetpercentage te (laten) bepalen i.c.m. je lichaamsgewicht.

Terug
Naar boven