AndroidHealthClinic

Spiergroei na jaren trainen als natural zijnde

lightner1

Cool Novice
Waardering
24
Hallo,

Ik train nu zo'n drie jaar. De eerste 2 jaar heb ik zeer slecht getraint, te weinig gegeten en ben nauwelijks vooruit gegaan. Afgelopen jaar ben ik beter begonnen met trainen/eten. Toen heb ik echter een rugblessure gekregen waardoor ik weer een poosje stil heb gezeten.

Nu ben ik weer ontzettend gemotiveerd om opnieuw te beginnen want mijn rug is herstellende. nu vroeg ik mij af of het als natural zijnde door mijn voorgaande trainingsjaren niet enorm langzaam zal gaan om een goed fysiek op te bouwen? Hebben mensen hier ervaring mee/kennis van?

Helaas zal ik voorlopig niet kunnen squatten/deadliften/Bent over Rowen.

Wist niet goed waar ik dit moest zetten, dus hier maar geplaatst.

het tegendeel zou het geval moeten zijn.

het zogenaamde spiergeheugen schijnt zo te werken dat je juist sneller weer reageert op training.

ikzelf heb ook diverse stops gehad (van jaren) met trainen, en eens ik weer begon, zat ik echt in no time weer op een nivo van boven de gemiddelde gymbezoeker (in onze gyms heb je dat ook al snel maargoed)

je gaat er iig zeker geen nadeel van ondervinden don't you worry ;)

Juist omdat je naturel hebt getraind zal je alles weer snel moeten kunnen oppakken.

• Topic Starter Topic Starter
maar als beginner zijnde heb je goede spiergains omdat je lichaam niet gewend is aan het trainen. ik heb er echter al 2 jaar opzitten (wel slecht getraint maar toch went je lichaam daar wel aan lijkt me.). is het dan niet moeilijk om je lichaam nu te 'prikkelen'?

niet te moeilijk denken,
elke training moet een prikkel zijn ja, daarom moet je er ook bepaalde intensiteit op nahouden.

er zijn mensen die al 5 jaar in de sportschool komen en nog steeds weinig verschil zien.
das omdat ze teveel socializen o.a. en te weinig en niet hard genoeg trainen.
(jaja ook voeding is belangrijk)

wat heeft naturel zijn hier nu mee te maken :rolleyes:

Ik weet niet of "spiergeheugen" echt bestaat, maar normaal zou alles al veel vlotter moeten gaan omdat je alle oefeningen kent & de juiste techniek hebt etc. Kracht zal natuurlijk een stuk lager liggen dan voorheen, maar als je dit rustig opbouwt is er geen probleem. Bodybuilding gaat natuurlijk langzaam, maar ik ben toch van mening dat je sneller je gewenst resultaat zal bereiken dan een compleet nieuweling :)

Hallo,

Ik train nu zo'n drie jaar. De eerste 2 jaar heb ik zeer slecht getraint, te weinig gegeten en ben nauwelijks vooruit gegaan. Afgelopen jaar ben ik beter begonnen met trainen/eten. Toen heb ik echter een rugblessure gekregen waardoor ik weer een poosje stil heb gezeten.

Nu ben ik weer ontzettend gemotiveerd om opnieuw te beginnen want mijn rug is herstellende. nu vroeg ik mij af of het als natural zijnde door mijn voorgaande trainingsjaren niet enorm langzaam zal gaan om een goed fysiek op te bouwen? Hebben mensen hier ervaring mee/kennis van?

Helaas zal ik voorlopig niet kunnen squatten/deadliften/Bent over Rowen.

Wist niet goed waar ik dit moest zetten, dus hier maar geplaatst.

Heb hetzelde als jou denk ik, buiten die blessure dan :p. Telkens ik weer enkele maanden goed kan trainen boost ik vooruit. Eigenlijk moet ik het vooral hebben van die boosts, want er 1 jaar deftig trainen aan 1 stuk is er nog niet geweest bij mij. Vakanties, (her)examens ze eissen hun tol. Squatten is wel hetgeen dat mij na een dip goed vooruit helpt om die core te verstevigen. Met wat isolatie oefeningen ga je er niet komen imo. Toch succes!

maar als beginner zijnde heb je goede spiergains omdat je lichaam niet gewend is aan het trainen. ik heb er echter al 2 jaar opzitten (wel slecht getraint maar toch went je lichaam daar wel aan lijkt me.). is het dan niet moeilijk om je lichaam nu te 'prikkelen'?

Zoek je een excuus om te kuren misschien? ;)

Terug
Naar boven