XXL Nutrition

Spiergroep 1 of 2x per weerk.

1ronman

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
150kg
Vetpercentage
5%
Ik heb een jaar failure training uitgeprobeert en dit blijk niet effectief te zijn voor mij kwa kracht en massa, ja ik weet het ,te lang uitgeprobeert maar vond het trainen te lekker ook al ging ik niet vlug omhoog in kilo's.

Nu wil ik dus een ander trainingschema gaan volgen, maar de vraag is moet ik dan ook spiergroepen 2x per week trainen of moet ik het gewoon houden bij 1x per week wat ik bij failure trainen ook altijd deed?

Voor deze onsamenhangende vraag kan ik geen enkel antwoord verzinnen.

Formulier wat specifieker. Doel bijvoorbeeld ?

Doe gewoon wat je zelf het fijnst vindt, ik zou zeggen probeer eens alles 2x per week te trainen en vergelijk je progress met 1x per week. Elke set tot failure is volgens mij niet optimaal, ik zou eerder trainen met als doel progressive overload dan met als doel elke set tot failure te gaan. Ik zou zeggen probeer het uit en kijk wat het beste voor jou werkt.

Begrijp nog steeds niets van dat tot failure gaan.....
Onderbouw nu eens waarom je dat zou doen.

Voorbeeld, kijk eens naar de PR's van de grote jongens en vervolgens naar hun trainingsschema's.

Je zult, om steeds een stap verder te gaan, een keer een extra schijf er op moeten gooien, maar elke keer tot failure. Tis jouw lichaam natuurlijk, leuk om een keer te doen, maar mijn ervaring leert anders.

Waarom niet 3 setjes die je steeds net haalt ? Dat gaat steeds makkelijker, dan opbouwen. Dat failure shit levert mijn inziens geen fl**ker op.

Failure is voor beginners niet nodig en verhoogt de kans op blessures. Om te groeien heb je het niet nodig.
Je moet de juiste balans vinden tussen intensiteit (hoe zwaar), volume (hoe veel) en frequentie (hoe vaak). Als je een spiergroep twee keer per week wilt trainen gaat de frequentie omhoog. Je zult dan intensiteit en/of volume moeten verlagen.
Persoonlijk vind ik een spiergroep elke drie à vier dagen trainen erg prettig. Mijn trainingen zijn daarop aangepast en dus niet al te lang/intensief.

Terug
Naar boven