XXL Nutrition

Spiergroepen 2x per week pakken goed?

Mels91

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Goedemiddag,

Bij deze even een kort vraagje aan jullie. Ik train zelf ongeveer 4/5 keer per week met als gevolg dat ik bijvoorbeeld borst/rug/biceps/triceps twee keer per week pak (maandag en donderdag). Is dit goed/nuttig of juist zinloos?

Bedankt alvast!

Als er 48 uur tussen zit lijkt me dat geen probleem. Ga btw geen 2x per week borst doen, ik heb mij laten vertellen dat je beter 2x per week rug kan trainen; omdat je anders naar voren groeit. Weet niet of dit klopt, maar de gozer die mij dat vertelde zag- en klonk wel legit.

Als er 48 uur tussen zit lijkt me dat geen probleem. Ga btw geen 2x per week borst doen, ik heb mij laten vertellen dat je beter 2x per week rug kan trainen; omdat je anders naar voren groeit. Weet niet of dit klopt, maar de gozer die mij dat vertelde zag- en klonk wel legit.

Dat meen je toch niet:rolleyes:

How about borst en rug beiden 2x alleen rug op een wat hoger volume. Wat hij zegt is een beetje onzin, maar heeft wel een punt dat je minstens net zoveel of meer pull work dan press werk moet doen. Maar dat heeft niet direct een verband met frequentie.

How about borst en rug beiden 2x alleen rug op een wat hoger volume. Wat hij zegt is een beetje onzin, maar heeft wel een punt dat je minstens net zoveel of meer pull work dan press werk moet doen. Maar dat heeft niet direct een verband met frequentie.

Ik heb mij dat ook laten vertellen, en het klonk wel deels logisch wat hij toen de tijd vertelde. Ik ken een gozer op de sportschool die 2x per week zijn borst traint, en het lijkt wel of zijn schouders nu meer naar voren staan. Maar, ik kan me nu wel beter vinden in wat jij verteld, dat je de ratio van press en pull hetzelfde moet houden.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de reacties! Probeer ze op dit moment gewoon beide 2x in de week te pakken en wanneer dat niet lukt de ene week de één twee keer en de andere week de ander twee keer.

Ligt ook aan meerdere factoren zoals: het schema, intensiteit etc... En dan is het nog maar de vraag waar jouw lichaam het best op reageert. Ik zelf doe 4-daagde split, elke spier 1x en een hoge intensiteit.

Ik doe een dubbele push/pull/legs split. Hit alles 2x per week alleen doe de eerste cyclus krachttraining en de tweede cyclus hypertrophy

gewoon alles 1x of 2x en niet bijvoorbeeld rug 2x en borst 1x.
Mijn schouders staan ook iets naar voren maar dat boeit me ook niet ;p

Een spiergroep om de 3-5 dagen trainen js het meest optimaal,
Ik zou een push/pull/leg split invoeren
Push: chest, triceps, schoulders
Pull: back biceps
Leg: benen en buikspieren

Je traint 3dagen achter elkaar en daarna 1 dag rust en heel het schema weer opnieuw
Maar je totaal aantal sets per dag mag niet hoger zijn dan 18 (5-6 oefeningen-uitzondering voor buikspieren en benen, buikspieroef zijn onafhankelijk van u 18 sets) anders herstel je niet snel genoeg,
Uit mijn persoonlijke ervaring weet ik dat je met deze methode het snelst "gains" ziet, natuurlijk als beginner en gevorderde fitnesser, voor expert fitnessers is er een ander verhaal

elke 3-4 dagen trainen.

natural.jpg

supercomp.png

Terug
Naar boven