AndroidHealthClinic

spiergroepen trainen

munishh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
76kg
Hallo iedereen,

Even voor de duidelijkheid mijn doel is spiermassa.
Ik ben bezig met een schema waarbij ik alle spiergroepen 2x in de week train.
Dat schema bevalt me wel maar ben nu aan een ander schema toe na 6 weken.
Nu heb ik een schema gevonden waarbij ik denk dat het me wel vooruit zal gaan helpen maar daarbij train ik alles maar 1 keer in de week.
Dus met het nieuwe schema train ik alle spiergroepen maar 4x per maand?
Terwijl ik met het ander schema dat 8 keer doe.
Is het nou beter als ik de spiergroepen zo vaak mogelijk train of wat is nou de waarheid hierachter?

Graag jullie reactie hierop.

Munish

Boek je nog veel progressie met je huidige (2x pw) schema? Zo ja, dan zou ik niks veranderen

• Topic Starter Topic Starter
Boek je nog veel progressie met je huidige (2x pw) schema? Zo ja, dan zou ik niks veranderen
Het gaat wel lekker man, maar ik dacht aan iets nieuws wat misschien nog wel beter is.
Klinkt misschien dom maar ik zou denken dat hoe vaker jij je spiergroepen traint in de week hoe beter.
Ik ben gaan kijken naar dat Dorian Yates Blood and Guts schema,waarin je niet zoveel sets hebt en alles 1x per week traint maar dat je wel echt kapot bent na de training. Want je gaat helemaal tot muscle failure.

1x in de week boek je zeker wel progressie op, maar het is verre van optimaal.
Als je meer optimale progressie wil dan kun je het best 2x of 3x per week een spiergroep trainen. Als je meer fitnest voor je gezondheid en progressie op de 2e plaats staat, is 1x per week per spiergroep prima.

Je kan spiergroepen 4x per week of meer trainen, maar dan heb je meer verstand nodig van programmeren en de extra progressie die je boekt zal miniem zijn

Het gaat wel lekker man, maar ik dacht aan iets nieuws wat misschien nog wel beter is.

Kijk daar gaat het dus steeds mis, ik zeg dit wel vaker maar 'why change a winning team'.
2x per week alle spiergroepen is een prima frequentie, dus als je daar lekker op gaat, ga dan gewoon door totdat alle progressie uitgemolken is.
Dat je om de zoveel weken wat varieert in de manier waarop je sets en reps doet is prima, maar ga in vredesnaam niet steeds je hele schema omgooien omdat je aleen maar dénkt dat iets anders misschien wel nog beter is.

Klinkt misschien dom maar ik zou denken dat hoe vaker jij je spiergroepen traint in de week hoe beter.

Hier zit wel een zekere waarheid in, maar spiergroepen vaker dan 2-3 keer week pakken vereist gedegen kennis van het manipuleren van frequentie, intensiteit en volume. Ik zag dat dit al eerder was aangegeven in dit topic en daar moet je niet te makkelijk over denken.

Ik ben gaan kijken naar dat Dorian Yates Blood and Guts schema,waarin je niet zoveel sets hebt en alles 1x per week traint maar dat je wel echt kapot bent na de training. Want je gaat helemaal tot muscle failure.

Dorian Yates is een geweldenaar en in mijn ogen de meest spectaculaire BB 'er tot nu toe.
Ondanks dit gedweep is hij absoluut geen rolmodel voor ons gewone stervelingen.

Dus ga alsjeblieft geen 'juiced to the gills genetic miracles' imiteren qua training, je zult hoogstwaarschijnlijk slechts van een koude kermis thuiskomen....

Ik zou bij de 2 x elke spier trainen blijven en 1 keer hoog gewicht weinig reps doen en 1 keer veel reps en minder gewicht doen.

Terug
Naar boven