MuscleMeat

Spierpijn en ontstekingsremmende medicijnen

Xto

Freaky Bodybuilder
Waardering
152
Lengte
1m82
Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden onder andere mijn kuiten aangepakt tijdens de training. daarvoor had ik ze wegens omstandigheden 3 weken niet getraind.

Ik heb 3 setjes van 30 reps Donkey calf raises gedaan.

Nu kon ik gister avond al niet goed meer lopen, maar vandaag zijn mijn kuiten extreem "kort" waardoor ik niet meer normaal kan lopen ( alleen nog op mijn tenen met mijn knieën gebogen).

Nu heb ik een warme douche genomen en heb mn kuiten ingepakt met alu folie zodat ze warm blijven. daarna heb ik ze opgerekt waardoor ik nu normaal maar wel pijnlijk kan lopen.

het probleem is, dat als ik ook maar 1 minuut ga zitten, met me knieën iets gebogen, dat ze weer verkorten. waardoor lopen daarna weer een hel is.

Nu heb ik begrepen dat spierpijn een soort ontsteking is.
Je zou dus ontstekingsremmende middelen zoals paracetamol en van die zalf als Voltaren Emulgel kunnen gebruiken.

Maar is het voor het helings/groeiproces van de spier niet beter om die miniontsteking gewoon te laten voor wat het is?

Oftewel, remt ontstekingsremmende shizzle de spiergroei?

Niet dat dit heel veel uitmaakt voor 1x. Maar klopt het in theorie dat ik er beter niets aan kan doen qua die middelen?

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Ik zie dat ik hem beter in blessure preventie en herstel had kunnen plaatsen, sorry.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
bump :o

had ik ook met mijn armen, 1e keer spiergroep flink aanpakken resulteert vaak in oprekking en extreme spierpijn. (kon men armen maar half strekken met extreem veel pijn)

na de 2e keer voel je er al veel minder van, maak je dus geen zorgen en even doorbijten (!!), niet teveel warmhouden ed dat bevorderd het herstelproces niet erg.

Terug
Naar boven