XXL Nutrition

Spierpijn minder volume andere spieren

bbrutus

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
9%
Een aparte titel, maar wat ik bij mezelf merk is dat wanneer ik spierpijn in een bepaalde spiergroep heb, het lijkt of mijn andere spieren een kleiner volume hebben.

Bijvoorbeeld nu heb ik een hele goede spierpijn in mn benen, met als gevolg dat mijn benen een soort van pomp hebben op het moment (mn broek zit bijvoorbeeld nu een stuk strakker). Die pomp komt natuurlijk doordat er meer bloed naar de spieren in mn benen gaat op het moment, wat weer kan verklaren waarom mijn andere spieren kleiner ogen, want in die spieren zit nu een mindere hoeveelheid bloed. Maar zal dit ook echt de reden zijn? Want als dat zo is zou ik me bijvoorbeeld duizelig moeten voelen aangezien de bloedtoevoer naar mijn hersenen dan ook minder zou moeten zijn.

Tussen mijn oren zit het niet, want de omtrek van mijn bovenarmen is nu een paar cm minder dan normaal in rust toestand.

Heel veel maakt het natuurlijk niet uit, maar ik vind het wel interessant om te weten of iemand hier een theorie voor heeft en of meerdere mensen dit hebben.

Nee, alles bij mij is groot

dnhipv.png

Nee of heel weining en als dat zo is brengt het lichaam dat weer in balans door extra vocht op te nemen.
Na een zware benentraining oid. ben ik ook vaak iets zwaarder en niet alleen door voedsel, m'n lichaam houdt dan ook meer vocht vast.
Staat tegenover dat er vaak een moment komt zo ergens in de tweede dag rust dat ik me om het uur het schompes pis, dan komt dat er weer uit denk ik.

Paar cm minder bovenarmen lijkt me sterk.

Terug
Naar boven