MuscleMeat

Spierpijn

Eiwit145

Novice
Waardering
0
Goedemorgen,

Ik heb gister borst getraind (vrij zwaar), en normaal gesproken heb ik de dag erna direct spierpijn, maar heb gister voor de verandering een paar andere oefeningen gedaan en nu heb ik geen last. Soms gebeurd het weleens dat ik de dag na de training geen spierpijn heb, maar dat ik het pas 2 dagen erna ga voelen (als dat gebeurd dan ben ik niet ineens andere oefeningen gaan doen).

Herkent iemand dit? Dus mijn vraag is: Kan het zijn doordat ik de oefeningen wat veranderd heb dat ik nu geen last heb, of dat ik de last pas 2 dagen erna ga voelen?

Bedankt!

Dus mijn vraag is: Kan het zijn doordat ik de oefeningen wat veranderd heb dat ik nu geen last heb, of dat ik de last pas 2 dagen erna ga voelen?

Dat zou kunnen. Weerstands-oefeningen met een stretch component (bijvoorbeeld flyes) veroorzaken vaak meer DOMS dan bewegingen waar dit minder het geval is. (gewone bench press)

Is dit verder belangrijk voor je dan?

• Topic Starter Topic Starter
Dat zou kunnen. Weerstands-oefeningen met een stretch component (bijvoorbeeld flyes) veroorzaken vaak meer DOMS dan bewegingen waar dit minder het geval is. (gewone bench press)

Is dit verder belangrijk voor je dan?

Nee niet zozeer, maar (hoewel dat al achterhaald is) spierpijn is voor mij een indicator dat ik goed getraind heb.

Nee niet zozeer, maar (hoewel dat al achterhaald is) spierpijn is voor mij een indicator dat ik goed getraind heb.

Ik snap het.

Op zich wel jammer, want dit als een dergelijke indicator gebruiken kan er juist toe leiden dat de samenstelling van de trainingsopzet niet optimaal is/geen maximale resultaten oplevert...

Tenzij je elke 4 weken je schema totaal omgooit zou het normaal moeten zijn dat je na een tijd geen spierpijn meer ervaart. Je lichaam past zich immers aan.

Terug
Naar boven