Fitness Seller

spijt van vroegere gemaakte keuzes?

Tiago

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
12
Lengte
1m83
Massa
85kg
zoals het topic zegt.

Nu dat ik werk heb, heb ik gemerkt dat ik wel redelijk veel spijt heb van de keuzes die ik gemaakt heb in het middelbaar. Zoals die andere post over het middelbaar deze was tof simpel en geen zorgen. Over de toekomst denken deed ik toen niet en ik ging er vanuit dat alles wel op zijn pootjes zou vallen.

Na mijn middelbaar nog proberen verder te studeren maar de drang om uit te slapen en opstap te gaan was te groot, conclusie faaljaar tot en met. Dan maar werken met mijn middelbaar diploma van kantoor kan ik je beloven dat je niet ver geraakt. Nu werk ik in een fabriek met k*t collegas, simpel en eentonig werk dat nooit verandert.

En op dat moment kan ik alleen ma denken van kijk u hier staan.. Terwijl het middelbaar altijd ma spelen was heb ik mijn toekomst al voor een deel verkloot.
Met mijn loon kan ik nog niet eens alleen wonen, ofwel wordt het tellen opt einde van de maand.

Dit is geen emo post ofzo maar zijn er nog mensen die iets hebben van ja ik kan meer maar heb voor het plezier gekozen en nu heb ik er toch wel spijt van.

Laatst bewerkt:
Je bent pas 22, je hebt nog alle opties bro. Doe er wat mee zou ik zeggen. Ik kan best begrijpen dat je nu ff in een soort van dip zit, maar laat het daar niet bij.

Je bent pas 22, je hebt nog alle opties bro. Doe er wat mee zou ik zeggen. Ik kan best begrijpen dat je nu ff in een soort van dip zit, maar laat het daar niet bij.

+1
Duurde bij mij ook wel ff voordat ik doorhad dat ik fout bezig was:p, ik overweeg het nu ook om te gaan verderstuderen.

gigantische tip: de vdab geeft heel goeie cursussen in de bouwsector! metser schilder, vloerder enz... www.vdab.be

zoals het topic zegt.

Nu dat ik werk heb, heb ik gemerkt dat ik wel redelijk veel spijt heb van de keuzes die ik gemaakt heb in het middelbaar. Zoals die andere post over het middelbaar deze was tof simpel en geen zorgen. Over de toekomst denken deed ik toen niet en ik ging er vanuit dat alles wel op zijn pootjes zou vallen.

Na mijn middelbaar nog proberen verder te studeren maar de drang om uit te slapen en opstap te gaan was te groot, conclusie faaljaar tot en met. Dan maar werken met mijn middelbaar diploma van kantoor kan ik je beloven dat je niet ver geraakt. Nu werk ik in een fabriek met k*t collegas, simpel en eentonig werk dat nooit verandert.

En op dat moment kan ik alleen ma denken van kijk u hier staan.. Terwijl het middelbaar altijd ma spelen was heb ik mijn toekomst al voor een deel verkloot.
Met mijn loon kan ik nog niet eens alleen wonen, ofwel wordt het tellen opt einde van de maand.

Dit is geen emo post ofzo maar zijn er nog mensen die iets hebben van ja ik kan meer maar heb voor het plezier gekozen en nu heb ik er toch wel spijt van.
..

Laatst bewerkt:
Dat is k*t voor je, wel een beetje je eigen schuld natuurlijk. Maar je kan natuurlijk altijd nog verder leren, zelf had ik ook beter mijn best kunnen doen, maar nu doe ik er gewoon ietsje langer over:D

Te veel jointjes gerookt en andere rotzooi.

Waardoor ik met vwo capaciteiten, nu niet eens een middelbare school diploma heb.
En op MBO niveau 2 zit op het moment.

Maar ik ben nog maar 17, dus nog alle tijd om op me gemak mbo tot niveau 4 te halen, en dan deze opleiding op HBO te doen.

Verder wil ik straks wat auto's gaan handelen, om misschien ooit verder te gaan met de zaak van me vader.

Opzich is het wel relaxed dit niveau, want het is zo makkelijk dat ik er geen **** voor hoef te doen.
Dit kan ik goed combineren met mijn doelen in het KT gebied. Meestal iedere middag vrij (vanaf 12 uur). Ideaal dus!

Laatst bewerkt:
Op je 22ste staat de wereld nog open mijns inziens ;)

Ik heb ook al enkele jaren verkloot moet ik zeggen :rolleyes: Ik begin volgend jaar pas met studeren. En ik ga er niet al te veel spijt van hebben want je kunt het toch niet terugdraaien. Je kunt alleen maar zorgen dat je de verloren tijd probeert in te halen.

je bent nog jong man ;)

Yep, heb ook geen diploma's en zit nu op 1 of andere easy as shit MBO opleiding wat me totaal niet interesseert, weet nog niet waar ik verder heen wil gaan, misschien richting sport.

wel grappig dat ik hierop stuit,
want ik doe nu 3vwo ben sinds 11 maart 15,
maar ik heb er echt geen zin in (nee ik rook niet drink met mate)
en zit er echt over na te denken om te zakken naar havo,
nou is dat niet zoerg, maar dat is de eerste stap...

hmm nog maar een keer goed nadenken dan.

Hehe, wat DBB wel niet voor de jongelui doet :D.

Ikzelf baal ervan dat ik een half jaar geleden ontslag heb genomen bij m'n werk. Wou meer werken van de herfst en winter, maar werd nergens aangenomen ivbm mijn tijden. Dus nu al een tijdje blut, maar heb nu weer werk :D. Over twee weken weer bezig.

En om over m'n school, ben op het moment 18, en ik ben twee keer in 4 HAVO blijven zitten. Zit nu eindelijk in de 5e. Nu zal ik het halen ook! Einde is in zicht!

Dus Tiago, iedereen heeft zo zijn dingen, ik denk dat je zeker van je huidige periode leert. Misschien helpt het jezelf om dingen te doen die je anders nooit zou doen.. Misschien een nieuwe opleiding? Of je extra inzetten voor een betere job, succes! ;)

In feite is het zelfs slimmer om HAVO te doen dan VWO. Want dan kun je na 5 jaar al beginnen met een gerichte vervolgopleiding (HBO) en als je dan in 1 jaar je propedeuse haalt kun je alsnog zonder tijdsverlies WO gaan doen.

Geen zin?
Dat je naar havo zakt omdat je het niet kan okee. Maar als je zakt omdat je geen zin hebt ben je gewoon een lazy ****, of je hebt echt geen levensdoel.

Ik ben ook van vwo3 naar havo gegaan maar na een half jaartje maar helemaal gestopt. Geen spijt gehad. :)

Niet te veel over huilen en alsnog zorgen dat je ergens komt.

Denk dat iedereen toch wel spijt heeft van sommige keuzes, maarja toen wist je niet beter of boeide het je niet.

Je begint er altijd achteraf pas over na te denken

Spijt wel, maar je kan jezelf imo niets verwijten dat je toen zo naiëf was. Heb bv ook spijt dat ik te lang drugs ben blijven doornemen toen ik alleen nog maar bad trips had. En heb ook een richting gestart die me zo goed als niets interesseerde en ik nu ook totaal niet kan inkomen hoe ik daaraan heb kunnen beginnen. De voorbije 4 jaar van m'n leven heb ik ook verspild met niets doen , maar zoals gezegd er zijn nog tal van opties.. Mss ga ik ooit ook nog wel eens een opleiding doen ofzo.

Terug
Naar boven