AndroidHealthClinic

Sportritme aanpassen ivm hitte?

Felanilla

Cool Novice
Waardering
2
Beste allemaal,

Komende week gaat het vreselijk warm worden. Hier kan ik zelfs als ik stil zit slecht tegen. Toch wil ik het sporten komende week gewoon volhouden. De aanhouder wint immers. Ik ben 8 mei begonnen met sporten, 96 kg wegend en woog vanmorgen 89 kg. Die progressie houd ik graag vast.

Maar sporten met 27 graden of meer is niet te doen voor mij. Daarom dacht ik het volgende:

Normaal sport ik 4x in de week, maandag-, woensdag-, donderdag- en vrijdagmiddag. Om de hitte zoveel mogelijk te vermijden, in plaats van in de middag 's nachts te gaan.

De Basic Fit locatie waar ik sport is 24 uur open doordeweek. Is het verstandig om tussen 3 en 5 's nachts te gaan sporten? Daarna in de ochtend werken tot 11 en daarna slapen tot 5 uur ofzo?
Dit wil ik natuurlijk niet blijven doen, maar alleen aankomende week ivm de hitte. Als het weer wat afkoeld mijn normale ritme aan gaan houden. In de ochtend moet ik werken dus dat gaat niet, en in de avond heb ik ook teveel verplichtingen.

Maar zou dit kwaad kunnen gelet op mijn doel; afvallen?

hebben ze geen airco? hoelaat begint je dienst?

Ik heb gehoord dat wanneer je snachts traint je onmogelijk kunt afvallen.. Veel DBB-ers trainen dan ook snachts tijdens de bulk en overdag tijdens het cutten (afvallen)

• Topic Starter Topic Starter
hebben ze geen airco? hoelaat begint je dienst?

Die hebben ze wel, maar die staat op 'heel flauw'. Veel glazen wanden, dus ook nog eens een broeikas effect bij de cardio apparaten :( De kleedkamers zijn wel fris hahaha. Maar als je dan naar buiten komt krijg je nog een enorme klap van de hitte..

Mijn diensten beginnen om half 8. Maar wil eerst nog even douchen en eten voordat ik naar mn werk ga :D

Niet zo aanstellen.

Ik zit nu op werk (ja ook nog zittend werk) en het is 20 graden ofzo?

Me hele onderrug is al kletsnat.

Met trainen ben ik lopende waterval.

SO be it.

Natuurlijk kan je snachts trainen, maar dan moet je ook je hele voedinsscgema aanpassen.

Gewoon veel drinken, niks aan de hand.

Die hebben ze wel, maar die staat op 'heel flauw'. Veel glazen wanden, dus ook nog eens een broeikas effect bij de cardio apparaten :( De kleedkamers zijn wel fris hahaha. Maar als je dan naar buiten komt krijg je nog een enorme klap van de hitte.. Mijn diensten beginnen om half 8. Maar wil eerst nog even douchen en eten voordat ik naar mn werk ga :D

Ik train bijna elke dag. Als ik naar buiten loop krijg ik geen klap van de hitte? En dit terwijl ik het altijd warmer heb dan anderen (mijn collega's). Maar goed, je hebt er last van.. iedereen is anders. Als je de keuze maakt om 's nachts te gaan trainen zou ik in ieder geval niet gaan slapen zodra je thuis komt. Gewoon doortrekken en eerder gaan slapen.

---------- Toegevoegd om 09:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:05 ----------

Niet zo aanstellen. Ik zit nu op werk (ja ook nog zittend werk) en het is 20 graden ofzo? Me hele onderrug is al kletsnat. Met trainen ben ik lopende waterval. SO be it. Natuurlijk kan je snachts trainen, maar dan moet je ook je hele voedinsscgema aanpassen. Gewoon veel drinken, niks aan de hand.

Haha, over 3 weken gaat de ace er in.. word wat.

Toch zonde om met dat mooie weer in je nest te liggen...ga gewoon gelijk uit je werk om 11.00 uur, dan ben je voor het warmste moment van de dag klaar en heb je de rest van de dag vrij.

Ik ging vorig jaar met 30C+ zwaar squatten en deadliften

Dat was nog eens wat

Gewoon wat meer water drinken, je gaat wat meer zweten maar je gaat niet dood hoor :P
Mijn gym heeft niet eens een airco en is amper geisoleerd.
Tis dan net zo warm als buiten maarja na een half uurtje ben je dat gewend.

Het enige gevaar is dat mensen uitglijden over het zweet.

Toch zonde om met dat mooie weer in je nest te liggen...ga gewoon gelijk uit je werk om 11.00 uur, dan ben je voor het warmste moment van de dag klaar en heb je de rest van de dag vrij.

Dom.. dat is natuurlijk de meest voor de hand liggende keuze :)

Ik train voor werk (06;15 tot 07:30) dan bij de fitness douchen en meteen door na werk. misschien iets voor jou? rond 06:30 is er ook zo goed als niemand in de sportschool en lijkt me iets beter voor je ritme.

EDIT:
zie nou dat je diensten om half 8 beginnen.
eten avond van tevoren klaar maken, 6 tot 7 sporten dan douchen (kan tegenwoordig volgens mij bij elke basic fit) en in de auto / op werk je ontbijt nuttigen.

ik train juist beter met warme temperaturen:)

''lift when you're ready.''

lekker lang rust pakken, veel water drinken, pas aan je set beginnen als je er weer klaar voor bent.

Wat Bascma zegt, miss wat meer rust pakke en veel blijven drinken. Geloof niet dat je s'nachts er veel meer uit gaat halen dan gewoon in de hitte te trainen.

Mijn diensten zijn meestal tot 11 uur, maar met een beetje geluk soms 10 uur, maar soms ook (vooral nu met de zomerdrukte) tot half 1. Komende zaterdag hebben wij waarschijnlijk een recordoplage.. :(
Maar als deze tot 11 uur zijn kan ik daarna ook inderdaad gaan.

Ik heb besloten mijn ritme niet aan te passen in tijd, maar kreeg de tip voor en na de training een kopje bouillon te drinken vooral. Het ligt bij mij vooral aan het lage zoutgehalte in mijn bloed, de temperatuur is gewoon 'minder' maar mee te leven. Ik wist alleen niet of ik het mocht hebben in een dieet, maar blijkbaar wel dus. Dat is 1.

Verder schroef ik de krachtsport (waar ik mee begin) een beetje omlaag in tempo en gewicht. Meestal ben ik een uur hiermee bezig, maar ga mikken op half uur a 3 kwartier bijvoorbeeld. vandaag met squatten geen 45 maar 30kg gepakt, en op tijd begonnen met cardio. Ook die ietsje minder fanatiek gedaan, maar wel 3 kwartier zoals normaal.

Dank voor (bijna) alle nuttige reacties :)

Wat ik zelf doe als het zo warm is mijn voorhoofd cool houden. Door middel van mijn hoofd onder de koude kraan te houden, zodat je koppie cool blijft.

En als t extreem wordt (zoals vandaag hier nu 32 graden in amsterdam). Neem ik een extra handdoek mee, maak deze nat met koud water en dep mijn lichaam hiermee.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Ik zou in ieder geval gewoon gaan trainen, en kijken hoe t gaat!

Ga maar hiit sprintjes trekken buiten met dit weer. Zaterdag rond de 35 graden, good luck...Fitness bij ons heeft goede airco dus doe daar mn cardio nu ook

Wat ik zelf doe als het zo warm is mijn voorhoofd cool houden. Door middel van mijn hoofd onder de koude kraan te houden, zodat je koppie cool blijft. En als t extreem wordt (zoals vandaag hier nu 32 graden in amsterdam). Neem ik een extra handdoek mee, maak deze nat met koud water en dep mijn lichaam hiermee. Hoop dat je hier iets aan hebt! Ik zou in ieder geval gewoon gaan trainen, en kijken hoe t gaat!

Das een goeie! Doe ik altijd al aan het einde van mijn training in mn gezicht, maar ben nu om het halve uur ofzo even naar de kleedkamer gegaan haha :p

Wel ben ik er achter gekomen dat roeien (apparaat) met deze dagen wel erg fijn is. Je beweegt eigenlijk constant door de lucht waardoor je minder zweetaanvallen krijgt en het net even iets koeler houd dan bijv. met de crosstrainer :D Aldoende leert men...

Terug
Naar boven