Fitness Seller

sportschoenen om op te joggen (anti pronatie of neutraal) (tevens absurde ervaring bij sportsdirect)

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.662
Massa
100kg
hallo iedereen,

ik ben op zoek naar goede loopschoenen en de shoe advisor van asics en kwam uit op de fuji trabuco.

Ik zag dat sportsdirect.com te Brussel heel veel keus had in asics (zag ik op het internet).
Rijd ik 30 km, 1 uur onderweg, zie ik de verkoper in de winkel die me zelf aanspreekt:"kan ik u met iets helpen".
Ik zeg: 'ja ik zoek de gt 2160 of de Kayano of de fuji trabuco; ik wil ze eens vergelijken."

Hij kijkt me dwaas aan en en vraagt:"zijn dat loopschoenen?" Ik viel achterover!!!
Ik zocht zelf verder en vroeg aan een andere verkoper waar de asics stonden; 'We hebben nog maar 1 paar".

Niet normaal. Brussel, hoofdstad van Europa, in een grote sportzaak, en daar hebben ze mensen die hun job niet kennen en weinig producten; Naar Go sport dan maar. Wacht eens... is verdwenen uit de nieuwstraat. Ok, naar foot locker dan maar. ZIe ik enkel bling bling schoenen; Wat een k*tland!

Waar kan ik nu wel asics schoenen vinden? Iemand enig idee?
Ik weet dat ik ze op internet kan kopen, maar ik wil ze eerst eens aan mijn voet hebben zodat ik weet welke maat ik moet kopen.

ik heb mijn asics gewoon bij Primo gekocht ;)

decathlon of loopspeciaalzaken zou ik kijken. Sports direct zijn deels ook interims die er werken, wellicht vandaar.

• Topic Starter Topic Starter
decathlon of loopspeciaalzaken zou ik kijken. Sports direct zijn deels ook interims die er werken, wellicht vandaar.

Decathlon eens proberen.

Wat me stoort is het management van die sportzaken; je werft toch op z'n minst één iemand aan die weet wat supinatie en pronatie is.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 15:43 ----------

Ze hadden de Kayano 18 en ik had eigenlijk geen intresse in de andere dus heb ik er ook niet echt op gelet :o
De kayano 18 interesseerde me ook wel maar ik lees tegenstrijdige zaken over deze schoen. Heb jij platvoeten?
Ik heb extreme platvoeten en ik proneer matig. Ik twijfel dus tussen een lichte anti-pronatieschoen, en daar leg ik dan mijn orthopedische steunzool niet in, of een neutrale schoen waar ik dan wel mijn steunzool inleg.
Daarom wil ik ze eens testen in een winkel maar je kan moeilijk twintg meter gaan joggen in de winkel he.
EN in die speciaalzaken betaal je al gauw 150 euro (gait analyse en zo).

Ik las ergens dat de gt 2160 of 2170 beter zou zijn dan de kayano 18

Laatst bewerkt:
hallo iedereen,

ik ben op zoek naar goede loopschoenen en de shoe advisor van asics en kwam uit op de fuji trabuco.

Ik zag dat sportsdirect.com te Brussel heel veel keus had in asics (zag ik op het internet).
Rijd ik 30 km, 1 uur onderweg, zie ik de verkoper in de winkel die me zelf aanspreekt:"kan ik u met iets helpen".
Ik zeg: 'ja ik zoek de gt 2160 of de Kayano of de fuji trabuco; ik wil ze eens vergelijken."

Hij kijkt me dwaas aan en en vraagt:"zijn dat loopschoenen?" Ik viel achterover!!!
Ik zocht zelf verder en vroeg aan een andere verkoper waar de asics stonden; 'We hebben nog maar 1 paar".

Niet normaal. Brussel, hoofdstad van Europa, in een grote sportzaak, en daar hebben ze mensen die hun job niet kennen en weinig producten; Naar Go sport dan maar. Wacht eens... is verdwenen uit de nieuwstraat. Ok, naar foot locker dan maar. ZIe ik enkel bling bling schoenen; Wat een k*tland!

Waar kan ik nu wel asics schoenen vinden? Iemand enig idee?
Ik weet dat ik ze op internet kan kopen, maar ik wil ze eerst eens aan mijn voet hebben zodat ik weet welke maat ik moet kopen.

In your opinion misschien..

Decathlon eens proberen.

Wat me stoort is het management van die sportzaken; je werft toch op z'n minst één iemand aan die weet wat supinatie en pronatie is.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 15:43 ----------

Ik ben één keer bij decathlon geweest voor wandelschoenen, maar die winkel heeft zich toen niet gekenmerkt door personeel met kennis. Dit zal uiteraard per locatie of per persoon verschillen, maar deze persoon snapte er helemaal niets van..

Zo,ik kocht via internet de fuji trabuco voor 72 euro (normaal 120 a 130 euro). Ik ben benieuwd.

Ging zeggen dat decathlon en sportline asics verkoopt, maar zie dat je ze al gekocht hebt :)

Ging zeggen dat decathlon en sportline asics verkoopt, maar zie dat je ze al gekocht hebt :)

Ik checkte.deze namiddag op de site.van decathlon weoke van hun filialen de schoenen had die ik zocht. Hun sites geeft er heel veel weer maar iedere keer stond er naast: niet beschikbaar in dit filiaal. Echt zielig.

In Eindhoven weet ik twee goede zaken voor loopschoenen en advies op maat. Niet van die onzin zoals je in de startpost beschrijft. Maar wellicht is Eindhoven te ver voor je.

In Eindhoven weet ik twee goede zaken voor loopschoenen en advies op maat. Niet van die onzin zoals je in de startpost beschrijft. Maar wellicht is Eindhoven te ver voor je.

Hier in België hebben we ook zo'n paar zaken, waar onder andere Paula Radcliff haar advies krijgt of kreeg. Maar dat is zeer prijzig. Het zal natuurlijk wel zijn geld waard zijn maar ik wil eerst kijken of mijn si-gewricht het wel houdt. Hetzelfde geldt voor mijn weightlifting shoes. ALs ik zie dat het squatten goed blijft gaan, dan ga ik daar in investeren.

PS/ bij sportdirects zag ik op hun site dat ze knee straps verkochten (geen super goede maar het ging me wel een eind helpen), en wat blijkt. Nergens in de winkel te vinden. Uiteindelijk aan drie verkopers gevraagd, geen kat die zelf nog maar begrijpt waar ik het over heb. Stel je voor.

Maar de "zijn dat loopschoenen" is echt niet te overtreffen.

Ik checkte.deze namiddag op de site.van decathlon weoke van hun filialen de schoenen had die ik zocht. Hun sites geeft er heel veel weer maar iedere keer stond er naast: niet beschikbaar in dit filiaal. Echt zielig.
Als Rumbeke of Brugge makkelijk te bereiken zijn voor je, kan je voor sportmateriaal ook altijd een kijkje nemen in de Sportline.

Weet niet of ze opzenden, maar ze kennen er daar tenminste iets van :)

Hier in België hebben we ook zo'n paar zaken, waar onder andere Paula Radcliff haar advies krijgt of kreeg. Maar dat is zeer prijzig. Het zal natuurlijk wel zijn geld waard zijn maar ik wil eerst kijken of mijn si-gewricht het wel houdt. Hetzelfde geldt voor mijn weightlifting shoes. ALs ik zie dat het squatten goed blijft gaan, dan ga ik daar in investeren.

PS/ bij sportdirects zag ik op hun site dat ze knee straps verkochten (geen super goede maar het ging me wel een eind helpen), en wat blijkt. Nergens in de winkel te vinden. Uiteindelijk aan drie verkopers gevraagd, geen kat die zelf nog maar begrijpt waar ik het over heb. Stel je voor.

Maar de "zijn dat loopschoenen" is echt niet te overtreffen.

Klinkt alsof ze daar erg ver gaan in de advisering. Hiero kijken ze gewoon hoe je loopt op blote voeten en met verschillende schoensoorten, eventueel met video-opnames. Heb er zelf nooit iets voor betaald, maar de schoenen zijn natuurlijk wel retail prijs en geen aktiesport.

Iedereen bedankt voor jullie raad!

sportschoenen om op te joggen (anti pronatie of neutraal) (tevens absurde ervar

Je verwacht wat teveel van dat type winkels...
Ik snap trouwens niet dat iemand die zoveel opzoekt op internet dat niet door heeft
Trouwens 1 uur voor brussel, et de fiets dan?

Je verwacht wat teveel van dat type winkels...
Ik snap trouwens niet dat iemand die zoveel opzoekt op internet dat niet door heeft
Trouwens 1 uur voor brussel, et de fiets dan?

Wat niet doorheb? Dat je in een grote zaak, sportsdirect, vroeger disport (en waar ik wel mensen met kennis aantrof, maar dat is al weer 10 jaar geleden) geen persoon aantreft die weet dat asics gt 2170 en kayano een sportschoen is?
1 uur voor Brussel, ja inderdaad, met de wagen. Waarom? Omdat ik ook nog een dochter heb en een vrouw die ik daarna ophaal in Brussel. Misschien moet ik dat met de fiets doen. Levensgevaarlijk trouwens, fietsen in Brussel. Ben daar na mijn operatie 2 keer bijna aan hoge snelheid van de baan gereden. Dus, de fiets in Brussel, neen dank u. Openbaar vervoer, neen dank u want de treinen worden voortdurend afgeschaft.

Terug
Naar boven