XXL Nutrition

'Sportvasten' voor de zomer !?

MikevanEijk93

Novice
Waardering
4
Lengte
1m71
Massa
74kg
Vetpercentage
8%
Goedemiddag :)

Het aankomen gaat de laatste tijd lekker, begin wel minder droog te worden alleen nu.
Nu was mijn idee te gaan Sportvasten (hoop bij jullie bekend) om net weer een paar procent vet kwijt te raken.

Hoe denken jullie hierover? Doen ? of toch langere tijd gaan cutten vantevoren ?

Hoor het graag :)

Als je stats kloppen zie ik het nut van 'sportvasten' (neem aan gewoon cutten) niet echt in.. Gewoon lekker cleanbulken tot een procentje of 13 á 14..

Heb het even nagezocht en het ziet er uit als iets wat ze proberen te hypen om geld uit je zakken te schudden. Ik zou gewoon op de normale manier gaan cutten. Gegarandeerd resultaat en je betaalt je niet blauw aan onzin.

Ik zou gewoon normaal cutten, beetje onder je onderhoud gaan zitten en het geleidelijk doen.

Ik sluit me aan bij de mensen boven mij.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt ! ga ik dat gewoon lekker doen. en @K2K24 ben nu wel +- 2 kilo zwaarder, maar ik snap je punt.
Toch is mijn voorbeeld / 'ideale' lichaam nog wat droger dan nu (zit momenteel door die 2 kilo ook wel iets hoger in vet %) maar even meten binnenkort. Bedankt voor jullie reacties iniedergeval.

Schiet me nog 1 vraag te binnen, tijdens het cutten / droger worden, wat verander ik dan in mijn trainingsschema.. ? Meer herhalingen !?

Oke bedankt ! ga ik dat gewoon lekker doen. en @K2K24 ben nu wel +- 2 kilo zwaarder, maar ik snap je punt.
Toch is mijn voorbeeld / 'ideale' lichaam nog wat droger dan nu (zit momenteel door die 2 kilo ook wel iets hoger in vet %) maar even meten binnenkort. Bedankt voor jullie reacties iniedergeval.

Schiet me nog 1 vraag te binnen, tijdens het cutten / droger worden, wat verander ik dan in mijn trainingsschema.. ? Meer herhalingen !?

Helemaal niks! Je hoeft in principe alleen je voedingschema te veranderen, en verder veel gedult hebben.
Train hoe je altijd traint.

Inderdaad, ga vooral niks wijzigen qua reps, dat is achterhaalde koek! ;) Gewoon lekker zwaar en low tot medium reps. 'droogtrainen' doe je idd met je voeding, niet met je krachttraining.

Je kunt de tiendaagse kuur doen voor gemiddeld tussen de 275 en 325 euro (met gemiddeld 3 uur begeleiding en het supplementpakket). Deze begeleiding bestaat onder meer uit een face-to-face intake gesprek en contact tijdens de kuur.

sportvasten is voor watjes

het 'voor watjes' laat ik maar even in het midden, heb vroeger altijd hoog ge-judood, de mensen die nu nogsteeds bezig zijn doen dit sportvasten wel vaak voor toernooien.. Daarnaast.. Als je aanvullend verzekerd bent krijg je (bijna) alles terug van de verzekering. ;)

Dus buiten het wel of niet goed zijn om droger te worden hoef je het voor de kosten niet te laten (supplementen 'gratis' van de verzekering kan sowieso geen kwaad)

welke verzekering ??

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

U krijgt een vergoeding voor beweegprogramma’s bij:

obesitas (een BMI hoger dan 30)
revalidatie na hartfalen
reuma (zoals gedefinieerd door het Reumafonds
diabetes type 2
COPD met een lichte tot matige ziektelast met een longfunctiewaarde van FEV1/VC < 0.7, een benauwdheidscore > 2 op de MRC schaal en een gezondheidsscore > 1 tot > 1,7 op de CCQschaal

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ----------

Beweegprogramma’s maximaal per persoon
per aandoening voor de gehele duur van de aanvullende verzekering

Alleen vergoeding vanuit aanvullende verzekering
€ 100,-
€ 175,-
€ 350,-

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

je krijg dus niet zo snel een vergoeding ,althans niet bij het zilveren kruis

FBTO,.. €350 per kalenderjaar voor fysio (dan ben je er al), €150,- per jaar voor de sportarts, en €35,- per sessie voor orthomolucelaire therapie.

Moet ik er bij zeggen dat je voor de fysio eerst 6 maanden premie moet betalen voordat je mag declareren...
De andere 2 opties mag je wel per maand aan en uit zetten.

Mocht je het nog makkelijker willen maken ga je naar de fysio op naam van je jongere broertje of zusje (onder de 18) welke veelal standaard en gratis aanvullend zijn meeverzekerd.

genoeg manieren, alleen een coach vinden die je hierin een beetje wil helpen.... ;)

Zelf ga ik gewoon netjes betalen natuurlijk :)

Terug
Naar boven