XXL Nutrition

Squat check/suggesties

Benen een klein beetje wijder en broek optrekken

Benen een klein beetje wijder en broek optrekken

Omdraaien en ik zou proberen minder ver te lopen.
Dit is niet per sé nodig maar ik weet hoe vervelend het is om ver te lopen.

achteruitlopen met een zware barbell in je rug terwijl je moe bent van je set en dan racken is niet echt ... een goed idee.

Ik heb ook geleerd dat je moet proberen klaar te staan in 2-3 stappen mits mogelijk

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de suggestie. Binnenkort komt er een power rack dus dan wordt het allemaal wat makkelijker met racken :)

Precies als hierboven. Hoofd naar het rek toe en hooguit twee stappen naar achteren.

lijkt wel of je knieen wat naar binnen gaan bij het omhoog komen? if so, echt vermijden heb het zelf ook een tijd gehad toen ik was begonnen tis een soort reflex dat je af moet leren ;)

lijkt wel of je knieen wat naar binnen gaan bij het omhoog komen? if so, echt vermijden heb het zelf ook een tijd gehad toen ik was begonnen tis een soort reflex dat je af moet leren ;)

Ja dat klopt! Zodra het erg zwaar wordt neigen ze naar elkaar toe te gaan. Kan je dit vermijden door een iets wijdere stand te nemen met je tenen meer naar buiten gericht?

Iets wijder staan kan helpen idd en tijdens het omhoog komen je knieën goed naar buiten duwen! ;)

sta zelf bijna hetzelfde, voeten maar een klein beetje naar buiten en op schouderbreedte... als ik vroeger (te) zware squats deed neigden mijn knieen ook naar binnen maar je moet aanleren je knieen naar buiten te duwen idd heb nu nooit meer dat ze naar binnen neigen ;)

Als je wilt voorkomen dat je knieën naar binnen tippen als je omhoog komt zou ik iets breder laten staan en doen alsof je de wereld je pik wilt laten zien (srs). Als je dat doet druk je je knieën naar buiten.
Verder wat de rest iets zegt, andersom racken en uitstappen. Verder ziet het er best okay uit. Vanwaar alleen de riem? Ik zou die riem lekker laten liggen behalve je echt max effort gaat, zo ontwikkel je veel meer corestabiliteit.

Als je wilt voorkomen dat je knieën naar binnen tippen als je omhoog komt zou ik iets breder laten staan en doen alsof je de wereld je pik wilt laten zien (srs). Als je dat doet druk je je knieën naar buiten.
Verder wat de rest iets zegt, andersom racken en uitstappen. Verder ziet het er best okay uit. Vanwaar alleen de riem? Ik zou die riem lekker laten liggen behalve je echt max effort gaat, zo ontwikkel je veel meer corestabiliteit.

Ik gebruik de riem alleen bij mijn top set (5x5 bill star variant). Mijn laatste set dus. Doordat ik met dit 5x5 programma bezig ben begin ik nu eindelijk boven lichaamsgewicht te squatten.

Ik heb inderdaad op de olympische spelen dat al die gewichtheffers bij front squats ook hun zaakje wijd open zetten. Ik ga het maar is proberen :p

ook onder par squaten man. als je dat meteen aanleert gaat het goedkomen :)

Je moet nog echt een atuk dieper

Mwoah, ik ga zelf attg maar dit ziet er qua diepte toch prima uit?

Volgens mijn schema is het morgen 4x5 squats dag dus ik zal niet al te zwaar gaan. attg lijkt me dus mooi om even te proberen

Terug
Naar boven