De Engelsen zijn uiteindelijke deels hun belofte nagekomen: immers ze beloofden een soevereine staat voor zowel de Joden, als de Palestijnen. Dit was echter niet volgens afspraak en daarom protesteerden de Palestijnen, (misschien ook terecht). Echter ipv de woede te richtten op de Engelsen, werd die bekoeld op de Joden. Wat betreft de aanspraak op land: het grootste deel van het land van de Joden, werd opgekocht van rijke Arabieren, en niet van de Engelsen. Daarnaast is er na ieder conflict (lees: aanval van de arabieren), een stuk land bezet. Dit is echter niet meer dan logisch, want welke Jood (of wie dan ook) wil er nu een agressor naast zich hebben wonen? De Palestijnen zelf zijn ook zeker debit aan het verlies van hun land.
mag ik je er op wijzen dat de eerste woede gericht was op de engelsen, door de geimigreerde joden. lees tevens eens iets over het king david hotel dat het slachtoffer was van de eerste terroristische daad in die gebieden na de oorlog. Het waren radicale joden. Zie je tevens mijn specificatie?? ik zeg niet joden, ik zeg radicale joden. Net zozeer gaat het ook niet om alle palestijnen maar sommigen.
Maar waar hebben we het over? Volgens de internationale verdragen worden de palestijnen illegaal bezet, overtreeds israel zo'n 100 resoluties (en dat zoudne er meer geweest zijn indien usa heel veel resoluties niet had tegengehouden).
Israel heeft nu weeer eens besloten de kolonies uit te breiden op de westbank. Dus waaar hebben we het over. Ze willen vredesonderhandelingen maar ze gaan maar lekker voort met het niet respecteren van de roadmap.
De israelische radicalen willen geen vrede. En het zijn de brave palestijnen en joden die er onder lijden. En als je de cijfers en situatie bekijkt, dan zie je wie het meeste lijdt.