AndroidHealthClinic

Stagnatie in gewichts-/vetverlies

Denniz0229

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
88kg
Vetpercentage
17%
Heren (en dames),

Momenteel stagneer ik een beetje in mijn gewichtsverlies en heb geen idee waar het door komt.
ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen en zal even kort mijn situatie schetsen.

begin juli heb ik mijn vriendin de deur uit gedaan en toen was het dus ook meteen weer tijd om aan mezelf te gaan werken.
ik ben altijd al te zwaar geweest en woog begin juli 99 kilo (22 jaar 192cm), dus weer begonnen met sporten en daarbij uiteraard een passend dieet.
Sporten bestaat voor mij uit krachttraining 5 of 6x in de week (ik weet dat cardio ook goed is, maar hier heb ik de motivatie niet voor)
tevens heb ik een pot afslank eiwit gekocht bij B&F shop en perfect burn hierbij om te kijken of dit helpt. (na 1,5 week heb ik hier nog BCAA's bij genomen, deze neem ik voor en na het sporten)
sinds 15 juli volg ik dit schema actief en ben sinds dien 11 kilo kwijt geraakt en aanzienlijk gegroeid in spiermassa en kracht.
echter merk ik de afgelopen 2 weken een beetje stagnatie in mijn progressie qua gewichtsverlies, ik blijf nu al 2 weken hangen rond de 87-89 kilo afhankelijk van het weeg moment. qua kracht merk ik nog wel een kleine vooruitgang.
Ik heb echter geen flauw idee waar de stagnatie vandaan komt, ik heb niks verandert aan mijn eten of training, maar het laatste randje buikvet lijkt niet minder te worden.
zelf zat ik te denken dat dit misschien komt omdat ik te weinig varieer in voeding, maar heb geen idee of dat het wel is.
ik zal hier onder even een kort voedingsschema posten en ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen.

Ochtend:
(8:00)
afslank eiwit, 1 scoop 28 gram met water.
(10:00)
banaan

Middag:
(12:00)
2 sneetjes brood met magere vleeswaren of 1 baguette met magere vleeswaren
(3 dagen per week is het sowieso 2 sneetjes brood met 3 eieren)
(14:00-17:00, afhankelijk van hoelaat ik train)
BCAA's voor het trainen en erna
aflsank eiwit, 1 scoop 28 gram met water, na de training

Avond:
(18:00)
Maaltijdsalade met kip of rundvlees - groente & vlees/kip - heel soms chinees, maar dan zonder nasi/bami.
(21:00)
Groenten/fruit smoothie, zelf gemaakt, 4 of 5 dagen in de week
los fruit, banaan - appel - kiwi's e.d., de overige 2 of 3 dagen.

verder drink ik de gehele dag water en heel soms een glas ijsthee.
ik rook circa 1,5 pakje per dag en blow 1 of 2 jointjes per avond.

op zich hoeft er niet heel veel meer, ik denk een kilo of 3 aan buikvet.
alleen ik kom daar nu echt niet van af merk ik, zelf hoop ik dat een iets ander dieet me lichaam weer een nieuwe boost kan geven.
tevens heb ik ook vrij veel vel over op mijn buik, is hier ook iets tegen te doen zodat het weer iets strakker wordt?

ik hoor graag wat jullie adviezen zijn en bij voorbaat bedankt voor de hulp:)

je bent 11 kilo lichter, dwz je lichaam verbruikt sowieso al 150 Cal minder per dag. Daarbij misschien nog wat metabolische adaptatie, misschien wat vocht vasthouden vanwege de voortdurende stress op je lichaam en voila... 2 weken stagnatie.... ?

je bent 11 kilo lichter, dwz je lichaam verbruikt sowieso al 150 Cal minder per dag. Daarbij misschien nog wat metabolische adaptatie, misschien wat vocht vasthouden vanwege de voortdurende stress op je lichaam en voila... 2 weken stagnatie.... ?

Die gast eet zo'n 1000 kcal per dag als ik het zo zie... wat maakt die -150 kcal dan nog uit?

Als ik jou was zou ik eens m'n vetpercentage laten opmeten en je onderhoud berekenen. Volgens mij zit je daar nu zo'n 2000 kcal onder...

Zoals wazzup zegt speelt gewenning een rol, maar ik ben bang dat je ook een heleboel spierweefsel hebt verloren dankzij dit dieet...

Die gast eet zo'n 1000 kcal per dag als ik het zo zie... wat maakt die -150 kcal dan nog uit?

dan is die 150 Cal procentueel een NOG groter deel :)

Ik bereken nooit wat andere mensen aan Calorieën eten.. dat mogen ze lekker zelf doen. Maar inderdaad.. 11 kilo in 2 maanden .. dat zal een fors tekort zijn.

Zo snel afvallen gaat op den duur z'n tol eisen.

Vetmassa verbruikt geen kcal (althans nauwelijks) dus als hij 11 kilo vet verloren is dan zou zijn verbruik het zelfde moeten zijn..

Lijkt me inderdaad eerder dat zijn behoefte afneemt omdat metabolisme vertraagt doordat er minder voeding binnen komt :p

11 kilo vet is overigens ongeveer 85000 kcal dus een tekort van 1400 kcal per dag over 60 dagen

Reken je dat niet alles vet is maar ook vocht en spiermassa zit je op ongeveer 900-1000 kcal tekort schat ik.

Als ik ts was zou ik dieet met 500-1000 kcal opschroeven en wat cardio gaan doen dat je metabolisme weer sneller gaat.

• Topic Starter Topic Starter
Makes sense, maar is er ook iets aan te doen?

Als ik jou was zou ik eens m'n vetpercentage laten opmeten en je onderhoud berekenen. Volgens mij zit je daar nu zo'n 2000 kcal onder...

Zoals wazzup zegt speelt gewenning een rol, maar ik ben bang dat je ook een heleboel spierweefsel hebt verloren dankzij dit dieet...
ik verbruik 1974 kcal in rust, volgens de formule die hier op het forum staat.

verder is het per dag:
shake 110
banaan 120
lunch tussen 300-400
shake 110
salade is circa 600 en anders rond de 700-800
smoothie/fruit, circa 200-400

kom ik totaal op 1440-1940 kcal per dag.
op rust dagen uiteraard de lage en sportdagen de hoge.

en ik denk echt niet dat ik spieren ben kwijt geraakt, ik ben in die 2 maanden tijd in kracht er aanzienlijk op vooruit gegaan.
ook aan me lichaam kan je goed zien dat me spieren zijn gegroeid, uiteraard kunnen ze harder groeien als ik meer zou eten, maar wil eerst van dat laatste randje af.

Vetmassa verbruikt geen kcal (althans nauwelijks) dus als hij 11 kilo vet verloren is dan zou zijn verbruik het zelfde moeten zijn..

Lijkt me inderdaad eerder dat zijn behoefte afneemt omdat metabolisme vertraagt doordat er minder voeding binnen komt :p

11 kilo vet is overigens ongeveer 85000 kcal dus een tekort van 1400 kcal per dag over 60 dagen

Reken je dat niet alles vet is maar ook vocht en spiermassa zit je op ongeveer 900-1000 kcal tekort schat ik.

Als ik ts was zou ik dieet met 500-1000 kcal opschroeven en wat cardio gaan doen dat je metabolisme weer sneller gaat.
ja daar zat ik ook aan te denken, maar wat moet ik er dan bij gaan eten.
nog meer shakes hoeft niet echt van mij.

en tevens is cardio niet echt een optie, ik vind dat werkelijk zo saai en heb er 0 motivatie voor.
ga ik liever een uurtje squashen o.i.d. nog.
maar hoopte eigenlijk met voeding het laatste beetje ook weg te krijgen, maar als het zonder cardio niet lukt hou ik weinig keus over.

Omdat je zo laag in kcal eet is het moeilijk om het tekort in je voeding te vinden maw er is weinig wiggle ruimte. Dus zou ik zoals je zei paar keer per week squashen of iets anders doen die je leuk vindt.

Vetmassa verbruikt geen kcal (althans nauwelijks)

Niet zoveel als spier, maar toch...

Code:
Organ or tissue  Organ metabolic rate    % Overall     Weight     (% ABW)
                     (kcal/kg/day)           REE        (kg)
[B]Adipose                   4.5                 4        15.0       (21.4)[/B]
Other                     12                 16        23.2       (33.1)
Muscle                    13                 22        28.0       (40.0)
Liver                    200                 21         1.8       (2.6)
Brain                    240                 22         1.4       (2.0)
Heart                    400                  9         0.3       (0.5)
Kidneys                  400                  8         0.3       (0.5)

Niet zoveel als spier, maar toch...

Code:
Organ or tissue  Organ metabolic rate    % Overall     Weight     (% ABW)
                     (kcal/kg/day)           REE        (kg)
[B]Adipose                   4.5                 4        15.0       (21.4)[/B]
Other                     12                 16        23.2       (33.1)
Muscle                    13                 22        28.0       (40.0)
Liver                    200                 21         1.8       (2.6)
Brain                    240                 22         1.4       (2.0)
Heart                    400                  9         0.3       (0.5)
Kidneys                  400                  8         0.3       (0.5)

Ah, dacht dat t maar 1 kcal per kilo was ofzo :p

Maar goed, t is aangetoond dat veel eten zorg voor sneller metabolisme en visa versa. Denk dat dat veel meer invloed heeft dan de kcal die vet (of zelfs spier) verbrand

---------- Post added 10 September 2013 at 17:17 ----------

ja daar zat ik ook aan te denken, maar wat moet ik er dan bij gaan eten.
nog meer shakes hoeft niet echt van mij.

en tevens is cardio niet echt een optie, ik vind dat werkelijk zo saai en heb er 0 motivatie voor.
ga ik liever een uurtje squashen o.i.d. nog.
maar hoopte eigenlijk met voeding het laatste beetje ook weg te krijgen, maar als het zonder cardio niet lukt hou ik weinig keus over.

Vriend van me af op onderhoud en deed daar cardio bij.. Hij had geen last van stagnatie omdat hij zijn metabolisme niet vertraagde door minder te eten :p

Gewoon muziek in en fietsen maar

Of iPad mee met film er op :roflol:

Ok, dat ik dus moet gaan cardio'en is onvermijdelijk...
alleen wat moet ik er bij gaan eten om die 500 kcal extra naar binnen te werken dan?
of kan ik gewoon overgaan op shakes met meer kcal? de pot die ik nu heb is toch bijna op.

Ok, dat ik dus moet gaan cardio'en is onvermijdelijk...
alleen wat moet ik er bij gaan eten om die 500 kcal extra naar binnen te werken dan?
of kan ik gewoon overgaan op shakes met meer kcal? de pot die ik nu heb is toch bijna op.

Zoveel eet je niet, ga gewoon vast voedsel eten.

Als je straks gaat bulken wordt je verdrietig van de hoeveelheid.

Stop met roken en koop biefstuk ed van t bespaarde geld

Zoveel eet je niet, ga gewoon vast voedsel eten.

Als je straks gaat bulken wordt je verdrietig van de hoeveelheid.

Stop met roken en koop biefstuk ed van t bespaarde geld
ja maar elke dag biefstuk verveeld ook.
maar ik zou het gewoon met vlees aan kunnen vullen?

en stoppen met roken gaat voorlopig niet gebeuren, maar ik kan de biefstuk gewoon betalen hoor.

ja maar elke dag biefstuk verveeld ook.
maar ik zou het gewoon met vlees aan kunnen vullen?

en stoppen met roken gaat voorlopig niet gebeuren, maar ik kan de biefstuk gewoon betalen hoor.

Bedoelde meer in de zin van koop voedsel wat lekker is zodat je makkelijker je kcal behoefte met vast voedsel kan voldoen

ik ben niet zo'n moeilijke eter, dus vind een hoop lekker.

maar goed, ik ga de afslank shakes vervangen voor perfect protein.
daarbij dan 1 stuk vlees per dag extra en 3 sneetjes brood met beleg.
kom ik net iets boven de 500kcal extra uit.

tevens gisteren maar meteen begonnen met cardio, was wel heel erg saai.
maar gelukkig is me conditie al aanzienlijk verbeterd sinds juli.

bedankt voor alle adviezen :)

Beter vervang je het door kip

Shakes zijn overrated, je gaat van whey niet meer gains krijgen dan van kip :p

Enkel als je te weinig eet

Terug
Naar boven