Fitness Seller

Start vetverlies

lacrim

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
66kg
Heren,
ik ben begonnen met het kickboksen. Ik train al een tijdje, ik wil mijn vet verliezen maar kan het gaan naar de gym niet combineren met 2x perweek kickboksen. Is het verbranden van vet hierdoor onmogenlijk? Zo ja, zijn er dan enkele oplossingen voor dit probleem. Heb namenlijk gelezen dat een goede cut namenlijk in combinatie gaat met krachttraining in de gym..

Eet onder je behoefte en je valt af..

Heren,
ik ben begonnen met het kickboksen. Ik train al een tijdje, ik wil mijn vet verliezen maar kan het gaan naar de gym niet combineren met 2x perweek kickboksen. Is het verbranden van vet hierdoor onmogenlijk? Zo ja, zijn er dan enkele oplossingen voor dit probleem. Heb namenlijk gelezen dat een goede cut namenlijk in combinatie gaat met krachttraining in de gym..
Je kunt de hele dag op je nest liggen en nog vet verliezen.

Bereken je energiebehoefte via de Haris Benedict formule.
(bijvoorbeeld via https://drogespieren.nl/overig/energiebehoefte-berekenen)

Ga hier 300-500 kcal onder zitten. Zorg voor 2-2,5 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten. Track je voeding met een app zoals bijvoorbeeld My Fitness Pal.

Op deze manier verlies je vet, natuurlijk ook spieren, maar zo weet je het te beperken tot minimaal.

Ja dat snap ik, maar heb begrepen dat dit wel samen gaat met meer krachtverlies toch?

Verklaar je nader.. Als jij je voeding en training in orde hebt gaat dit gepaard met minimaal kracht/spierverlies. En hoe dan hoor ik je al vragen? Door je eiwit inname op peil te houden, 1,8 - 2 gr per kg lichaamsgewicht en zware KT doen, laag volume, hoge intensiteit.. Focus op de compoundoefeningen en doe 3 werksetjes met max 5 reps (zwaar gewicht dus).

Suc6

• Topic Starter Topic Starter
Verklaar je nader.. Als jij je voeding en training in orde hebt gaat dit gepaard met minimaal kracht/spierverlies. En hoe dan hoor ik je al vragen? Door je eiwit inname op peil te houden, 1,8 - 2 gr per kg lichaamsgewicht en zware KT doen, laag volume, hoge intensiteit.. Focus op de compoundoefeningen en doe 3 werksetjes met max 5 reps (zwaar gewicht dus).

Suc6
Mijn punt was dat ik bijna/tot niet naar de sportschool kan gaan voor me krachttraining i.v.m het kickboksen. Is hier een oplossing voor? Ik denk dat ik zeker wel vet kan verbranden maar dit gaat samen met groot spierverlies als ik niet naar de sportschool kan gaan voor mijn krachttraining

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Mijn punt was dat ik bijna/tot niet naar de sportschool kan gaan voor me krachttraining i.v.m het kickboksen. Is hier een oplossing voor? Ik denk dat ik zeker wel vet kan verbranden maar dit gaat samen met groot spierverlies als ik niet naar de sportschool kan gaan voor mijn krachttraining

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Dan zul je toch een manier moeten vinden om krachttraining te doen. Waar ben je zo druk mee elke dag dat je zo weinig tijd hebt? Hoe vaak kun je wél gaan?

Als je je spieren niet gaat onderhouden bij een kcal deficit icm cardio/conditietraining als kickboxen dan ga je spier verliezen ja.. KT is wel een must om dit tegen te gaan. Find a way ;)

Terug
Naar boven