Gregor89
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 72kg
Hey allemaal, ik ga op aanraden van een vriend op dit forum bijhouden wat ik train. Ik ben net gestart en heb 0 sport gedaan tot nu toe, dus naast de dagelijkse dingen als fietsen en wandelen niet veel.
Mijn doel op de korte termijn is om in juni/juli 5 kilometer te kunnen rennen in redelijk tempo en in zijn algemeenheid fitter te zijn. Ik heb zelf geen idee wat reëel is om te kunnen tillen of weg te duwen in deze korte tijd.
Dit brengt me dan ook op mijn langere termijn, ik heb geen idee wat ik nou precies zou willen bereiken. Uiteindelijk zou ik graag een 10 kilometer race kunnen rennen en in het algemeen fit zijn. Dwz zware dingen kunnen tillen e.d. op zo'n manier die ik tegenkom in het dagelijks leven
(wasmachine verhuizen, dat soort dingen).
Uiteindelijk wil ik dit allemaal bereiken met 2 a 3 keer per week de sportschool in te duiken. Samen met dezelfde dude die me hier bracht heb ik een schema gebouwd die ik in ieder geval de eerste maand ga aanhouden. Daarna gaan we hem evalueren en passen hem aan.
Op dit moment ziet hij er zo uit op volgorde:
Deadlift:
1x8 warming up met barbell
2x8 met 40 kg
Benchpress:
3x 8 met 20 kg
Lat Pulldown:
1x10 5kg
3x10 10kg
Bumbell Shoulderpress:
1x10 met 4kg
3x10 met 8kg
Legpress:
1x15 met licht
4x8 met zwaarder (geen idee hoeveel het was)
Preachercurl:
3x8 met 10 kg
Pecdeck:
3x10 met 12 kg
Horizontal Row machine:
4x10 met 12 kg
Lunges:
3x20 met 2x8 kg in de handen
En dan moeten we nog iets verzinnen voor de kuiten.
Naast dat ik nu mijn exercise ga bijhouden, zijn jullie tips en op of aanmerkingen van harte welkom.
Mijn doel op de korte termijn is om in juni/juli 5 kilometer te kunnen rennen in redelijk tempo en in zijn algemeenheid fitter te zijn. Ik heb zelf geen idee wat reëel is om te kunnen tillen of weg te duwen in deze korte tijd.
Dit brengt me dan ook op mijn langere termijn, ik heb geen idee wat ik nou precies zou willen bereiken. Uiteindelijk zou ik graag een 10 kilometer race kunnen rennen en in het algemeen fit zijn. Dwz zware dingen kunnen tillen e.d. op zo'n manier die ik tegenkom in het dagelijks leven
(wasmachine verhuizen, dat soort dingen).Uiteindelijk wil ik dit allemaal bereiken met 2 a 3 keer per week de sportschool in te duiken. Samen met dezelfde dude die me hier bracht heb ik een schema gebouwd die ik in ieder geval de eerste maand ga aanhouden. Daarna gaan we hem evalueren en passen hem aan.
Op dit moment ziet hij er zo uit op volgorde:
Deadlift:
2x8 met 40 kg
Benchpress:
3x 8 met 20 kg
Lat Pulldown:
1x10 5kg
3x10 10kg
Bumbell Shoulderpress:
1x10 met 4kg
3x10 met 8kg
Legpress:
1x15 met licht
4x8 met zwaarder (geen idee hoeveel het was)
Preachercurl:
3x8 met 10 kg
Pecdeck:
3x10 met 12 kg
Horizontal Row machine:
4x10 met 12 kg
Lunges:
3x20 met 2x8 kg in de handen
En dan moeten we nog iets verzinnen voor de kuiten.

Naast dat ik nu mijn exercise ga bijhouden, zijn jullie tips en op of aanmerkingen van harte welkom.

Laatst bewerkt:

, zoals lat puldown, horizontal rowmachine, maar ik reken shoulder press niet mee voor borst