Fitness Seller

Steeds hoger doseren voor resultaat, of volstaat minder na periode van rust?

ECLIPSE

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
3
Naar aanleiding van de discussie in Roy's kuurlog, heb ik besloten deze vraag hier te posten in de hoop wat meer reacties te krijgen :D Zie de post hieronder..

Citaat:
Origineel gepost door ECLIPSE
erg leerzame en waardevolle toevoeging aan het forum, thanks kerel, en gefeliciteerd met je behaalde resultaten. wat ik me nu afvraag.. je bent nu 25.. stel je gaat er voor en je blijft de doseringen omhoog gooien en kuurt zo 3-5 jaar door en bereikt een nieuw plateau, maar wilt niet omhoog gaan in dosering.. een lagere dosering is niet meer effectief dus je besluit een tijd te stoppen.. als je nu weer begint, volstaan lagere doseringen dan weer? of reageert je lichaam dan alleen nog op ' extremere ' doseringen?

D'as een goeie!! Ben benieuwd of de deskundigen daarover enige kennis hebben. Zou opzich mooi zijn, maar ik denk dat je ook moet rekenen op een terugval in kilo's (die naturel echt niet te behouden zijn). Lagere doseringen zouden je dan alleen weer terugbrengen naar het oude niveau, maar niet daaroverheen. Ik weet het echt niet, dus kom maar op met de meningen en ervaringen!

Mijn doel is bekend, 115kg behalen met 14/15% en dan cutten tot 8-10%, van daaruit werken aan een kwaliteitsfysiek, mooie ronde spieren, vol en aantrekkelijk om te zien. Opnieuw wedstrijden is voor mij geen must en verschuif ik naar de lange termijn, ben 25 dus heb nog wel ff. Zoals ik al eerder zei, heb ik niet de middelen om als een (semi) pro te gaan kuren. Hoeft voor mij ook niet meer. M'n doel is in de loop van de jaren veranderd. Ik heb m'n huur-straks hypotheek op een leuk huisje, het leven gaat door, maar weloverwogen en verstandig...op mijn manier.

Bij elke constante dosering AAS/HGH etc hoort een genetisch bepaald plafond. Om daarboven te komen zul je op een gegeven moment (na een rustperiode) de dosering moeten verhogen. Je natuurlijke testlevels zullen dat nivo helaas niet vast kunnen houden dus een terugval is onontkoombaar.

Dus eigenlijk is kuren klinklare onzin? Je kuurt, komt 10 kilo aan, maar omdat je eigen testproductie dit niet vast kan houden val je terug en is je geld dus eigenlijk verspilde moeite?

Nee tuurlijk niet. alleen als je (ver) boven je genetische grens zit.

Elmo zei:
Bij elke constante dosering AAS/HGH etc hoort een genetisch bepaald plafond. Om daarboven te komen zul je op een gegeven moment (na een rustperiode) de dosering moeten verhogen. Je natuurlijke testlevels zullen dat nivo helaas niet vast kunnen houden dus een terugval is onontkoombaar.

Tja hiermee zeg je dus dat de gewonnen massa (mits boven je genetische plafond) niet zonder as is vast te houden. en dit lijkt mij dwars tegen de praktijk in te gaan. Ik denk namelijk dat je door middel van goed nakuren je lichaam ter dege kan herstellen en dat de gewonnen (kwaliteits) massa hiermee goed te behouden is.

Uit die droom zul je dan nog wel ontwaken. Een gevorderde bodybuilder pakt tussen 750 en 1500 mg AAS per week. Daar bouwt hij dan een aanzienlijk pak spieren mee op. Na zijn nakuur zit de gemiddelde man op zo'n 50mg vrije testosteron uit eigen productie. Denk je dat dat voldoende is om die massa vast te houden? Ik weet zeker van niet!

2hard2die zei:
Tja hiermee zeg je dus dat de gewonnen massa (mits boven je genetische plafond) niet zonder as is vast te houden. en dit lijkt mij dwars tegen de praktijk in te gaan. Ik denk namelijk dat je door middel van goed nakuren je lichaam ter dege kan herstellen en dat de gewonnen (kwaliteits) massa hiermee goed te behouden is.

Denk het ook niet nee,ga wel met Elmo mee.

Gewoon lekker blijven spuiten dus! :D

Zulke vragen zijn wel aan Testo besteed :D

Dat is dan wel weer jammer... een heel leven lang aan de roids dus?? :(
Of mischien op een gegeven moment tevreden zijn met wat je hebt behaald en dit dan langzaam weer afbouwen.... Keuzes keuzes...

Voorlopig kuren we nog wel even verder iig! :D

Elmo zei:
Uit die droom zul je dan nog wel ontwaken. Een gevorderde bodybuilder pakt tussen 750 en 1500 mg AAS per week. Daar bouwt hij dan een aanzienlijk pak spieren mee op. Na zijn nakuur zit de gemiddelde man op zo'n 50mg vrije testosteron uit eigen productie. Denk je dat dat voldoende is om die massa vast te houden? Ik weet zeker van niet!

Dit klopt natuurlijk en spreekt eigenlijk voor zich. Je ziet de pro's ook niet voor niets helemaal inkrimpen als ze stoppen met wedstrijden om wat voor reden dan ook.

dat vind ik persoonlijk ook een interessante vraag
stel je vorige kuur was 500mg testo enanthaat en 400 mg EQ per week en dat voor 10 weken
je houd 2-3 maanden rust en kuurt dan weer met dezelfde hoeveelheid en dezelfde AS.
kun je dan ook dezelfde resultaten boeken als voorheen ?
of zul je hoger moeten doseren of bijv.
EQ vervangen voor deca ?

De vraag die je stelt klopt niet. Een veelgemaakte fout is dat men alles bij het oude laat en slechts de dosering verhoogt. En toch valt het resulaat daarna tegen.

Er zijn een aantal dingen die je moet aanpassen nog voor je over de dosering nadenkt.

Stel je hebt aan de vorige kuur 8 kilo netto overgehouden.
Je netto ruimte (genetisch) om te groeien is minder.
Je basis energiebehoefte is toegenomen (je bent 8 kilo spier zwaarder) Om te groeien zul je dus flink omhoog moeten in calo's tov de laatse kuur om te gaan groeien.
Ook je trainingsintensiteit zal omhoog moeten (zwaarder en intensiever) Je bent namelijk sterker en minder snel te prikkelen.

Pas als je die 2 dingen op orde hebt gebracht kun je zelfs met dezelfde dosering nog flink groeien.

Alleen de dosering verhogen bij hetzelfde dieet en trainingsintensiteit is niet erg effectief.

Peace

lloyd zei:
dat vind ik persoonlijk ook een interessante vraag
stel je vorige kuur was 500mg testo enanthaat en 400 mg EQ per week en dat voor 10 weken
je houd 2-3 maanden rust en kuurt dan weer met dezelfde hoeveelheid en dezelfde AS.
kun je dan ook dezelfde resultaten boeken als voorheen ?
of zul je hoger moeten doseren of bijv.
EQ vervangen voor deca ?

damn elmo jij hebt echt verstand van zaken maat :D
ghaha
word nog meer vreten dus !!

Wat moeten we toch zonder,Elmo? :D

Ben blij dat ik gewoon puur natuur ben hoor... :rolleyes:

En hoe zit het met de mate van verandering in te gebruiken middelen?

Voorkeursmiddelen zijn er altijd..maar verandering van 'spijs' doet groeien!?

Terug
Naar boven