XXL Nutrition

steekgewichten gelijk aan gewone gewichten?

bartjeuhh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
78kg
Ik vroeg me iets af: ik trainde vroeger altijd met bankdrukken en losse gewichten etc. toen drukte ik iets van 80/90 kg. Ik heb nu goedkoop zo'n alles in 1 krachttrainingsapparaat gekocht met steekgewichten. Hier zit wel maar 60 kg aan steekgewichten op. Er zit ook een bankdrukstand op, is deze 60 kg aan steekgewichten dan ook daadwerkelijk even zwaar als 60 kg bankdrukken? Dan lijkt mij 60kg namelijk wel heel erg weinig voor veel oefeningen! Weet iemand hier meer over?

Alles is anders, en spijtig zo'n apparaat is weggegooid geld imo

• Topic Starter Topic Starter
hoezo is dit spijtig? Kun je me iets meer vertellen? ik vind losse gewichten thuis namelijk wat onveilig. heb je echt helemaal niets aan zo'n apparaat?

bij de meeste van die apparaten ligt de bewegingsbaan volledig of toch grootdeels vast.
er worden daardoor een hoop assisterende corrigerende stabiliserende spiertjes uitgeschakeld.
de oefening kan daardoor lichter aanvoelen.
het is ook zeker niet aan te raden om alleen hierop te trainen, je krijgt dan een onsamenhangend slecht gecoordineerd resultaat.

als je dan eens los zou willen bankdrukken of squatten zou je zelfs moeten uitkijken voor blessures of ongelukken.

okee ja dat begrijp ik. Alleen ik sport verder nog best veel en ik kickboks ook nog! Dus stabiliteitsspierren train ik ook nog op een andere manier. Alleen ik wil eigenlijk vooral wat spiermassa opbouwen, gaat dat hier ook niet mee?

Veel topics zo al voorbijgekomen, wil je wel ff snel verder helpen.

Als je iets wil kopen om te trainen, spiermassa te kweken en sterker te worden voor welke sport dan ook: je koopt een bar en gewichten als eerste.

Daarmee kan je al zoveel meer doen dan eender welk toestel van honderden euro's.

Het tweede iets om je bar in op te hangen, dat je fatsoenlijk zwaar gewicht kan squatten en evt floor pressen etc.

Nr3 zal dan een bench en dumbbells zijn.

Succes

ik waardeer je hulp! Alleen ik vind het te gevaarlijk om alleen met zware gewichten te gaan trainen, en het enige wat ik eigenlijk wil weten is of je spiermassa kan opbouwen met zo'n apparaat? Op de sportschool staan toch ook dit soort apparaten?

ik waardeer je hulp! Alleen ik vind het te gevaarlijk om alleen met zware gewichten te gaan trainen, en het enige wat ik eigenlijk wil weten is of je spiermassa kan opbouwen met zo'n apparaat? Op de sportschool staan toch ook dit soort apparaten?

er bestaat helaas nogal wat "professionele"apparatuur die eigenlijk helemaal niet zo goed is.
kwestie ook van vraag en aanbod, het is vaak apparatuur waarop je niets fout kunt doen.
kun je lekker ouwehoeren met buurvrouw terwijl je je reps maakt.

het is beter dan niets en als je er andere sporten bijdoet zal het opzich wel loslopen allemaal.
wees je er echter van bewust dat het verre van ideaal is.

okee toch bedankt

Laatst bewerkt:
Ik had medelijden met je, tot ik die laatste post zag :/

Ot: 300 cruches per dag en je komt er wel.

ik wil toch wel eens fotos zien van mensen die altijd commentaar hebben op toestellen. ik word hier mottig van tijd. op een toestel kunt ge evengoed trainen. zeker de moeite als afwisseling ipv altijd maar met gewichten te smijten. op een toestel kunt ge goed op gevoel trainen.
en squatten squatten. ik hoor hier nooit iets anders langskomen. wtf bereikt ge met altijd te squatten, dikkere benen ofwa?
ik denk als hier de helft ne foto online zet van hun lichaam dat ge stopt met raad te vragen hier.
en om te antwoorden op uw vraag.
hangt er vanaf over welk toestel ge het hebt of steekgewichten evenzwaar zijn. als er geen katrollen ofzo aan te pas komen, dan komt het steekgewicht wel ongeveer overeen met gewone gewichten

ik wil toch wel eens fotos zien van mensen die altijd commentaar hebben op toestellen. ik word hier mottig van tijd. op een toestel kunt ge evengoed trainen. zeker de moeite als afwisseling ipv altijd maar met gewichten te smijten. op een toestel kunt ge goed op gevoel trainen.
en squatten squatten. ik hoor hier nooit iets anders langskomen. wtf bereikt ge met altijd te squatten, dikkere benen ofwa?
ik denk als hier de helft ne foto online zet van hun lichaam dat ge stopt met raad te vragen hier

Zo'n alles in een toestel is gewoon brak en te weinig gewicht zoals de ts al aangeeft.

een alles in 1 toestel is idd nie wa het moet zijn omdat de bouwkwaliteit van die dingen te wensen overlaat, alhoewel powertec zo ne multigym heeft wat zeker goed is.
maar toestellen zeker nie afbreken. kan goed op getraind worden

een alles in 1 toestel is idd nie wa het moet zijn omdat de bouwkwaliteit van die dingen te wensen overlaat, alhoewel powertec zo ne multigym heeft wat zeker goed is.
maar toestellen zeker nie afbreken. kan goed op getraind worden
heb je nog wat gehad aan de filmpjes die ik postte in je topic? maar 60kg is wel weinig ja, hoeveel ruimtje heb je ter beschikking? train je in een schuur of op een zolder oid? mocht je in een schuur trainen dan kan je zeker wel veilig trainen met losse gewichten, gewoon de sluitveren weglaten dan kan je de gewichten van de stang laten glijden mocht je het niet meer omhoog krijgen. of squatstands aanschaffen. maar hoe dan ook zonde van je geld zo'n multistation met slechts 60kg

ja filmpjes waren handig, merci

Terug
Naar boven