XXL Nutrition

steken borstgedeelte na hiit

Noeloe

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m86
Mensen,

vandaag voor het eerst hiit geprobeerd na me kt. Dit was me 1e keer ooit, ik deed 1 minuut op 20km per uur gevolgd met 2,5 min 6 km per uur. Dit heb ik iets van 8x gedaan met 5 min opwarm. Het probleem is dat ik geforceerd ermee moest stoppen vanwege pijnlijke steken rondom mijn borstgedeelte. Weet iemand misschien hoe dit komt?

alvast bedankt

Door idd te veel te willen doen.
Anderzijds is er ook de mogelijkheid dat je met een blessure zit.
Maar aangezien ik veronderstel dat je wel KT doet en daar geen last mee hebt zal het idd wel zijn door het overdrijven. ;)

succes nog

Hitt doe je pas als je een goede conditie hebt opgebouwd na een paar weken cardio op ongeveer 70% van je maximale hartslag ongeveer 45 min als je dat kan halen en dan echt een paar weken zonder problemen dan ben je er volgens mij echt klaar voor, dus effe wat rustiger aan en rustig opbouwen.

Veel te hevig begonnen.
Rustig je conditie opbouwen.

Misschien te veel gedronken (en dan bedoel ik geen alcohol)? Krijg je ook steken.

Zuurstof tekort veroorzaakt meestal steken

HIIT doen NA je KT is ook niet het meest optimale.

(tenzij je intensieve sprints heuvel op gaat doen NA je beentraining dan krijg je respect (en karma.... :))).

Hitt doe je pas als je een goede conditie hebt opgebouwd na een paar weken cardio op ongeveer 70% van je maximale hartslag ongeveer 45 min als je dat kan halen en dan echt een paar weken zonder problemen dan ben je er volgens mij echt klaar voor, dus effe wat rustiger aan en rustig opbouwen.

compleet een ander energiesysteem, dus compleet nutteloos.

compleet een ander energiesysteem, dus compleet nutteloos.

wat bedoel je? dat het nutteloos is dat je eerst een goede conditie plus uithoudings vermogen moet hebben opgebouwd doormiddel van cardio en eventuel joggen want dan zou ik je echt moeten teleurstellen want het is namelijk wel zo als dat namelijk niet doet krijg je dit soort gevallen, je moet het zo zien je moet een behoorlijk long inhoud hebben gecreerd en dit doe je door veel te joggen en cardio en als je dus dit bereikt hebt wordt je uitgoudings vermogen een stuk groter en minstens zo belangrijk is je herstel vermogen wat je ook nodig heb bij hitt.

Goede conditie is wel degelijk belangrijk. op 20km per uur rennen bij je eerste training is ook mss iets te gek, probeer het op te bouwen

Mensen,

vandaag voor het eerst hiit geprobeerd na me kt. Dit was me 1e keer ooit, ik deed 1 minuut op 20km per uur gevolgd met 2,5 min 6 km per uur. Dit heb ik iets van 8x gedaan met 5 min opwarm. Het probleem is dat ik geforceerd ermee moest stoppen vanwege pijnlijke steken rondom mijn borstgedeelte. Weet iemand misschien hoe dit komt?

alvast bedankt

dan doe je gewoon teveel...

hebbik ook als ik ff telang ren met mijn conditie:D

Terug
Naar boven