XXL Nutrition

steken in knieen en ellebogen, pijn

vizesix

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
80kg
Hallo, na een paar maanden fitness ging het bij mij mis, steken in knieën na de leg extension. Te zwaar gewicht en toch doorgedrukt. Na 3x pijnscheut in beide knieën. Nu al 6 maanden pijn bij belasting, traplopen, zitten, etc alles met gebogen knieën (knakken in knie)

Tijdens revalidatie vd knieën wel door getraind met bovenlichaam. Alleen nu ook pijnscheuten in de beide ellebogen. Steken bij gebogen toestand. Leg ik de armen lang uit naast me gaan de steken weer weg.

Volgens de huisarts overbelasting. Echter knieën is ondertussen MRI van gemaakt en ellebogen is na 2,5 maand nog niet over. Als ik ze vol belast wordt de pijn niet erger, alleen de steken blijven dagelijks aanwezig, aan de achterkant vd elleboog.

Wie komt dit bekend voor en heeft het zelf meegemaakt? Wat heb je er aan gedaan om het te verhelpen en is dat gelukt?

Ik had eerst ook pijn in mijn elleboog toen ik 6 trainigen per.week had incl. kickboksen heb dot verlaagd naar 3/4 trainingen en heb nu nergens meer last van, dus miss dat je te weinig rust hebt

Ik had eerst ook pijn in mijn elleboog toen ik hem stootte tegen de tafelrand aan. Nu doe ik dat niet meer en heb nu nergens meer last van.

Srs, ga naar de fysio.

Helemaal kapotmaken die ellebogen

Wie komt dit bekend voor en heeft het zelf meegemaakt? Wat heb je er aan gedaan om het te verhelpen en is dat gelukt?

Yep, bij mij zijn dit soort klachten helaas nooit over gegaan. Met een beetje pech blijven de klachten chronisch helaas. Heeft de arts niks anders gediagnostiseerd dan overbelasting (is er niks uit de MRI gekomen)?

Mijn advies:
-Train minder zwaar en voer de beweging wat minder snel uit, indien je dit al niet doet. Je kan ook best redelijke resultaten op deze manier bereiken (check mijn trainingslog) Maar ja, ik ben ook zelf snel tevreden met wat ik gain :).
-Bouw wat meer rustdagen in en train pas weer als de pijn geheel verdwenen is.
-Over het algemeen is een compound minder belastend voor een gewricht dan een isolatieoefening.

Omdat de meeste van ons geen dokters zijn en wij niet jouw verdere specifieke pathologie kennen wordt het moeilijk om een degelijk advies te geven. Waar zouden wij jou verder mee kunnen helpen? Motivatie/ gemoedsrust ed.? Zou persoonlijk gaan zeuren om een second opinion bij je arts.

Succes met het herstel :wave:

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Ikzelf heb veel baat gehad met het gebruik van glucosamine (placebo effect of niet ;)). Weet natuurlijk niet of jouw kraakbeen is aangetast. Maar het kraken voorspelt niet veel goeds :(.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hoi artroseman, bedankt voor je bericht! Jmmer voor je van je naam, voorspelt niet veel goeds :s ;) Had de topic gestart om te horen en leren van ervaringen van anderen, maar ook om mijn ervaringen te delen! Er kunnen meer mensen met dezelfde klachten en vragen zitten. Heb vandaag uitslag gehad vd MRI, niks op te zien. Rust voldoende uit, benen train ik al een half jaar niet meer. En ja ellebogen heb ik zelf overbelast, dom.. Alleen hoopte na drie maanden dat pijn over zou gaan. Van ortopeed heb ik nu een doorverwijzing gekregen naar een arbeidsfysiotherapeut. Dus we zullen wel zien.

Terug
Naar boven