MuscleMeat

Sterkste Junior van NL

Johan doet volgens mij gewoon mee. Kelvin is mijn inside spion.

Ik zou wel een keer mee willen doen maar hoe weet ik of ik geschikt ben? Het zou wel erg zijn als je daar komt en bijvoorbeeld nog geen 70kg stone omhoog zou krijgen. Dus zou je mee kunnen doen als je bijvoorbeeld een PR heb met 110kg bench 170 deadlift, en 180 squat? En wat voor een kleding moet je eigelijk dragen?

Ik zou wel een keer mee willen doen maar hoe weet ik of ik geschikt ben? Het zou wel erg zijn als je daar komt en bijvoorbeeld nog geen 70kg stone omhoog zou krijgen. Dus zou je mee kunnen doen als je bijvoorbeeld een PR heb met 110kg bench 170 deadlift, en 180 squat? En wat voor een kleding moet je eigelijk dragen?

ik zou eerst eens wat c wedstrijdjes proberen voordat je junior doet.... maar als je volgend jaar 24 bent mag je niet meer meedoen aan junior... dus eigelijk ben je te laat om het hard te zeggen

• Topic Starter Topic Starter
ik zou eerst eens wat c wedstrijdjes proberen voordat je junior doet.... maar als je volgend jaar 24 bent mag je niet meer meedoen aan junior... dus eigelijk ben je te laat om het hard te zeggen

De sterkste junior is in mijn ogen een "C"-wedstrijd. Althans, qua onderdelen wel.

agree maar het is wel een wedstrijd waar een bepaalde status aan word gegeven imo

Foto's maken

Ik zal er morgen zijn om foto's te maken.
Dus deelnemers: Voor elk onderdeel wel je haren kammen als je een beetje netjes op de foto wilt! ;)
CU morgen! :D

Ik zal er morgen zijn om foto's te maken.
Dus deelnemers: Voor elk onderdeel wel je haren kammen als je een beetje netjes op de foto wilt! ;)
CU morgen! :D

Prima, ik ga me vanavond niet scheren, zodat ik er extra mannelijk uitzie!

Succes allemaal!

Ben benieuwd of Davy van Houtum mee doet. Die jongen woont bij me in de buurt, heb vorig jaar een artikel over hem geschreven toen hij aan deze wedstrijd meedeed. Was toen z'n eerste wedstrijd en hij eindigde niet erg hoog maar had er wel een goed gevoel over. Nu is hij een jaartje sterker en meer getrained in de onderdelen. Vrij buffe kerel iig, hij deadliftte toen al 220 kg omdat hij niet meer schijven had :D Ook een 100+ kg overhead als ik me niet vergis.

Hij is zeker buff.. maar op sint-job had 'ie nou ook niet echt bijster indrukwekkend gepresteerd....Hij had toen wel 100 log geloof ik. Maar op alle andere onderdelen komt hij toch flink tekort.

Hij is klein, dat werkt vaak wel in je nadeel. Als ik de winnaars van de wedstrijden zie zijn toch vaak langere dudes.

Sterkste Junior van NL

Vandaag de sterkste junior van NL in Sneek. Hierbij een kort verslag van de wedstrijd:

1) Log lift (max gewicht, onbeperkt aantal beurten):
Eerste beurt was met 80 kg, easy off course. Daarna de 90, net zo. Vervolgens 100. Allemaal volgens plan. Daarna moesten we naar 110. Helaas deze niet gepakt (ook niet echt verwacht overigens). Hierop gedeeld 4e geworden van de 13, tezamen met heel veel anderen.

2) Hooggooien:
Met een zak van 17 kg. Hier nooit op getraind. Heb vorig jaar 3.50 gepakt, dus ik zou wel zien. 3 meter ging makkelijk, 3.50 ook. 4 Meter was het doel en deze heb ik ook gepakt. Daarna 4 meter 50. Ik had het niet verwacht, maar toch ging hij erover in de tweede beurt. Daarna 4.80 niet meer gehaald, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook weer gedeeld 4e hier met een paar anderen.

3) Wheelflip (330 kg):
4 flips heen, 4 terug. Hier had ik hoge verwachtingen van, welke niet helemaal uit zijn gekomen :P. Totaal een tijd van 36 seconden. Had eigenlijk iets sneller gewild, maar ach. De persoon boven mij had een tijd van 31 seconden, die had ik toch niet gehaald, dus zo erg was het niet. Wel aardig kapot gegaan hier. Ik gok een 6e tijd op dit onderdeel.

4) Timber Deadlift Hold (110 kg per hand):
Marco Stoelwinder had een tijd van 1:05. Ik schatte mezelf op voorhand niet minder in, dus ik ging voor 1:10. Een teleurstellende tijd van 52 seconden was het resultaat. Op het moment was ik not amused, maar achteraf bleek Marco de snelste tijd te hebben gehad en Johan Langhorst zelfs maar 51, dus het viel mee. Toch maar een 7e plek gok ik.

5) Stones:
Dit moest gebeuren op een aflopend platform. De eerste van 80 kg op 1.70 ging makkelijk. De volgende was volgens mij de 105 op 1.60, ook makkelijk. Daarna de 120 op 1.50, wederom vrij makkelijk, doch traag.. De laatste twee stenen van respectievelijk 135 op 1.40 en 150 op 1.30 niet gehaald, ik kreeg de 135 niet gelapped. Volgende keer zorgen dat ik andere hars heb.. Plaatsing, geen idee. Ik denk weer ergens in de middenmoot.

Al met al een 7e plaats van de 13 deelnemers, waar ik niet helemaal tevreden mee ben, maar ach. Can't have 'm all!

Verder nog een paar namen met plaatsing voor jullie:

1) Johan (verrassend he..)
2) Kelvin
2) FerD. Vader (gedeeld)
4) Rudy Jonker
5) ?
6) ?
7) Ik

De rest weet ik zo niet. Davy 11e of 12e.
Nu eten!

Laatst bewerkt:
Toch netjes gepresteerd Leophyte! Was het eigenlijk wel een beetje uit te houden met dat benauwde weer?

Toch netjes gepresteerd Leophyte! Was het eigenlijk wel een beetje uit te houden met dat benauwde weer?

Dank. Het weer was niet echt fijn, vooral bij de wheelflip was het zwaar op het laatst. Maar excuses zijn er niet, iedereen had er last van.

Armando Beiboer bijvoorbeeld, die ging bijna helemaal out bij de wheelflip.

Goede prestatie Leon, had er graag bij geweest maar het uit de tuin halen van een boom duurde veel langer als verwacht. Johan organiseerde, had er truckpull en farmers ingezeten die hij er uit heeft gelaten dan had Kelvin gewonnen, Johan is sterk en onderdelen waren naar z'n hand.

johan organiseerde ??? for real?? wat is met wout zijsltra gebeurt dan ?

Terug
Naar boven