XXL Nutrition

Stoppen met roken

lichtgestoord

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
15
Lengte
1m74
Massa
83kg
Vetpercentage
11%
Wil binnekort gaan stoppen met roken.
Zijn hier al meerdere mensen op dit forum gestopt?
hoe hebben jullie dit gedaan met of zonder hulp middelen?

alle tips welkom.

Gestopt ... nu anderhalf jaar geleden.
2 weken Zyban genomen, toen niets niet meer. En eerlijk gezegd, ik voelde nog niet de
behoefte om te stoppen. Wou gewoon zien of die pillen werkelijk wat deden.

Na die 2 weken er eigenlijk gewoon geen last meer van gehad. Je moet gewoon onthouden
dat je lichaam al na enkele dagen de nicotine kwijt is, de rest is dan gewoon de gewoonte afleren.

Je hele routine eens omgooien, meer sporten, meer coïtus, en gewoon meer bezig zijn ;)

Yep 2 jaar geleden gestopt.
En wel met hulp van een volledige 10 weken durende Nicotinell pleister kuur.
Begonnen met TTS 30 (2 weken) toen (4 weken) de TTS 20 en daarna (4 weken TTS 10).
Vooral die laatste 4 weken TTS 10 zijn erg belangrijk.
Juist dat kleine beetje Nicotine maakt dat je echt helemaal kunt afkicken.
Veel mensen stoppen na 4 weken TTS 20 maar vallen allemaal terug omdat het Nicotine monster niet genoeg afgezwakt is.
Kauwgom ect is, vind ik, bullshit.
Laser en Acupunctuur ect eveneens.
Ben trouwens erg gelukkig..
Na één jaar slijt het psychische gedeelte min of meer ook tot een zeer aanvaardbaar niveau.
Zelfs onder invloed en met veel gezellige rokende mensen in m'n buurt (feestjes) val ik absoluut niet in het zwaard.
De waarde van actief rookvrije longen is mij te groot.

Bitches... 3 jaar geleden van de ene op de andere dag gestopt.. geen pleister, pillen of andere zooi.. Als je wilt stoppen stop je NU! niet volgende week of nog na die ene peuk..

9mm tegen je slaap, trekker overhalen....zo, gestopt met roken :D

Of je neemt een pleister.

Cold turkey....is the best way to quit.

ik denk als je er volledig achter staat dat het je zker gaat lukken

Gestopt ... nu anderhalf jaar geleden.
2 weken Zyban genomen, toen niets niet meer. En eerlijk gezegd, ik voelde nog niet de
behoefte om te stoppen. Wou gewoon zien of die pillen werkelijk wat deden.

Na die 2 weken er eigenlijk gewoon geen last meer van gehad. Je moet gewoon onthouden
dat je lichaam al na enkele dagen de nicotine kwijt is, de rest is dan gewoon de gewoonte afleren.

Je hele routine eens omgooien, meer sporten, meer coïtus, en gewoon meer bezig zijn ;)

Dus die dingen hebben je lust voor het roken grotendeels weggenomen?
Wat voor een roker was je trouwens?

Yep 2 jaar geleden gestopt.
En wel met hulp van een volledige 10 weken durende Nicotinell pleister kuur.
Begonnen met TTS 30 (2 weken) toen (4 weken) de TTS 20 en daarna (4 weken TTS 10).
Vooral die laatste 4 weken TTS 10 zijn erg belangrijk.
Juist dat kleine beetje Nicotine maakt dat je echt helemaal kunt afkicken.
Veel mensen stoppen na 4 weken TTS 20 maar vallen allemaal terug omdat het Nicotine monster niet genoeg afgezwakt is.
Kauwgom ect is, vind ik, bullshit.
Laser en Acupunctuur ect eveneens.
Ben trouwens erg gelukkig..
Na één jaar slijt het psychische gedeelte min of meer ook tot een zeer aanvaardbaar niveau.
Zelfs onder invloed en met veel gezellige rokende mensen in m'n buurt (feestjes) val ik absoluut niet in het zwaard.
De waarde van actief rookvrije longen is mij te groot.

ben zinnens om mij te laseren, waarom is het bullshit denk je?

• Topic Starter Topic Starter
Werkt zyban dan zo goed?
Kan je zeker bij een huisarts laten voorschrijven.

Bitches... 3 jaar geleden van de ene op de andere dag gestopt.. geen pleister, pillen of andere zooi.. Als je wilt stoppen stop je NU! niet volgende week of nog na die ene peuk..

Weet dat ik het beter niet kan uitstellen.
Binnekort paar weken vakantie en dan stoppen.
Anders te veel last van ontwenningsverschijnselen.

ach kom, een beetje builder stopt toch gewoon. Met een beetje doorzettingsvermogen lukt dat makkelijk man, ik ben ook gestopt zonder hak of stoot. Ik dacht gewoon ik vind het nu wel genoeg, sindsdien geen peuk meer aangeraakt;) nu een jaartje ongeveer

3 weken met pleisters geplakt en nu al 5 maanden van het roken af en daarvoor 10-12 jaar goed veel gerookt

ben zinnens om mij te laseren, waarom is het bullshit denk je?

Omdat het zowel bij mij als bij enkele van mijn vrienden niet geholpen heeft.
Het principe is toch eigenlijk vooral placebo.
En voor al die heren die cold turkey roepen fijn voor je dat je nooit keihard aan de nicotine verslaafd bent geweest.
Maar wie echt aan de Nicotine verslaafd is en al vanaf z'n prille jeugd die weet wel beter.

Zyban was vroeger een anti-depressiva. Ze gaven dit aan de soldaten , maar wat bleek dat ze geen zin meer hadden om te roken. M'n zus heeft dit ook genomen ( zyban ) , zijn zware pillen je mocht er niet bij drinken (alcohol). Ze rookte +25 sigaretten per dag en is zeer gemakkelijk kunnen stoppen hierop. Ze zijn wel behoorlijk duur. Als je het geld niet hebt kun je een boek lezen om te stoppen met roken , dit deed ik en ben nog steeds gestopt. ( 8 maanden geleden geloof ik )

Eerste 48-72 uur zijn normaal het moeilijkst , daarna is alles nicotine uit je lichaam en blijft er 'mentale verslaving' over. Denk gewoon bij jezelf is het je echt waard om duizende euros uit te geven die je uiteindelijk kanker en andere kwalen gaat opleveren. Doe jezelf een plezier en stop nu , kan je binnen een jaar een reis of iets anders doen met het 'sigaretten geld'.

Dus die dingen hebben je lust voor het roken grotendeels weggenomen?
Wat voor een roker was je trouwens?

Ja, best wel. Ik zou niet weten wat ze kosten, want ik had een paar strips
van mijn moeder gekregen. Zij had die over na ook gestopt te zijn. Het zal
alleszins goedkoper zijn dan blijven roken ;)

En zware pillen? Pff, ik dronk er in het weekend nog gewoon mijn pint bij hoor.

Wat voor een roker was ik? Tsja ... pakje Lucky Strike per dag ging er wel door.
Soms wel wat meer. Weekends uitgesloten, want dan was dat natuurlijk nog
meer. Dit gedurende een jaartje of 12 toch wel.

Dus ja, wat kan ik zeggen? Ik hield van te roken, ik hield ervan om even onderuit
te zakken aan de toog met een pint en een sigje. Zat graag tussen de rokers.
Roken was voor mij gelijk aan relaxen zeg maar. Lekker even pauzeren op het werk bv
(nu post ik op DBB :p)

Moet wel toegeven dat sinds de heksenjacht op de rokers, ik content ben
dat ik gestopt ben. Je mag per slot van rekening nergens meer roken dan
in je eigen huis. Wat het ook wel makkelijker maakt voor ervan af te blijven.

Laatst bewerkt:
En voor al die heren die cold turkey roepen fijn voor je dat je nooit keihard aan de nicotine verslaafd bent geweest.
Maar wie echt aan de Nicotine verslaafd is en al vanaf z'n prille jeugd die weet wel beter.

Heb zelf 15 jaar die-hard gerookt en geblowd.. Nu jij weer..

Onlangs een artikel gelezen, als je aan een bepaald aantal sigaretten per dag zit ga je als het ware een gen ontwikkelen in je hersens, pas dan zit de verslaving diep geworteld.
Iedereen kickt af op een andere manier denk ik. Toen ik gestopt was had ik het de eerste dag heel moeilijk, door de hel gaan en agressief. Het leek wel of ik afkickte van heroïne ofzo. Een kameraad krijgt het pas moeilijk na een paar dagen, volledig omgekeerd..

Terug
Naar boven