AndroidHealthClinic

Stoppen met supps

SupaFlex

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
19%
Haj,

Ik gebruik nu al een tijdje supps zoals Assault, Magnificent, Muscle Protect, Creatine, Beta en Whey Perfection. Ik merk dat ik er begin last van te ondervinden zoals de buikloop enz.

Ik wil daar ff mee stoppen maar vroeg me af waar ik dan op moet letten om toch nog genoeg energie te hebben tijdens de training en m'n spieren goed te kunnen voeden na de training.

Wel heb ik een 'kantoorjob' dus ik heb wel ff een 'boost' nodig voor de training, kan ik dit ook bekomen zonder supps? Aja, ik drink geen koffie of RedBull :-)

Eventueel zou ik Muscle Protect nog verder gebruiken, ofwel moet ik een alternatief vinden.

Alle tips zijn welkom!

Gr

gewoon caffeine pillen? ook sups maarja. of drankje met citroen en honing maar zal niet heel goed werken denk ik

Zorgen dat je genoeg eet, qua preworkout weet ik niet, ik gebruik het nooit.
Na het trainen die shake van je of gewoon een goede maaltijd heeft het zelfde effect.

---------- Toegevoegd om 10:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:02 ----------

Koffie leren drinken als je toch een 'boost' wilt? Ik neem aan dat cafeïne pillen geeft optie zijn als je even geen supps wilt?

Supps nodig voor motivatie of om erdoor heen te slepen , waarom zoek je niet een sport waar jij graag je graag mee bezig houdt?

Als je moe bent na een kantoor job , doe een dutje voor het trainen of neem je voeding even onder de loep.

Haj,

Ik gebruik nu al een tijdje supps zoals Assault, Magnificent, Muscle Protect, Creatine, Beta en Whey Perfection. Ik merk dat ik er begin last van te ondervinden zoals de buikloop enz.

Ik wil daar ff mee stoppen maar vroeg me af waar ik dan op moet letten om toch nog genoeg energie te hebben tijdens de training en m'n spieren goed te kunnen voeden na de training.

Wel heb ik een 'kantoorjob' dus ik heb wel ff een 'boost' nodig voor de training, kan ik dit ook bekomen zonder supps? Aja, ik drink geen koffie of RedBull :-)

Eventueel zou ik Muscle Protect nog verder gebruiken, ofwel moet ik een alternatief vinden.

Alle tips zijn welkom!

Gr

Ik zou het houden bij whey, rest heb je niet per se nodig. Maak een lekkere smoothie voor voor het sporten met fruit, whey en 1 caffeine pil. Het fruit is licht verteerbaar en geeft je wat energie, de caffeine goede focus. Je zou daarbij over kunnen stappen naar whey isolaat.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou idd alles uit mijn voeding willen halen.

Eventueel nog de Muscle Protect of EAS nemen om toch iets van aminozuren te nuttigen tijdens de training.

Gr

Cafeïne pillen, dan heb je toch nog een energie boost.

Eens leren zonder al die zooi te trainen. De enige supps die je nodig hebt zijn eiwitsupps.
De rest moet je uit je voeding halen en jezelf motiveren.

B&F zal wel blij met je zijn geweest :P

Echte vaste voeding verslaat alle supplementen, shakes, pillen en poeders. Leer inderdaad eens leven en trainen zonder die zooi. je darmen zullen je dankbaar zijn en je portemonnee springt ook een gat in de lucht.

Vitaminen uit fruit en groentes halen, eiwitten uit zuivel/ei/vlees/vis,
muscle protect = gewoon goed eten en slapen,
pre workout gebruikers heb ik nooit begrepen.. ik sport al jaren 5-6 dagen in de week zonder ooit een schepje pre workout... je eigen motivatie gebruiken, en als je lichaam aangeeft dat het echt moe is en niet kan, dan moet je daar naar luisteren en niet een hoop pepmiddelen in je mik gooien en alsnog forceren te trainen

• Topic Starter Topic Starter
Wat eet ik dan het best?

Best iets licht verteerbaar voro de training en hoeveel tijd voor de training dien ik dan te eten?

Naar de training denk ik dan aan eiwitten zoals vis/vlees en eieren zoals Skybullet zei..

Gr

Wat een hoop bs reacties hier weer :S

Je kan met 'voeding alleen' behoorlijk je grenzen verleggen, maar met de juiste supps als aanvulling kan je je voedingsschema perfectioneren.

Als je een onderwerp start waarin je twijfelt of het nu wel of niet goed is dan is dat een teken dat je er weinig verstand van hebt, verdiep je in de materie zou ik zeggen.

Wat een hoop bs reacties hier weer :S

Je kan met 'voeding alleen' behoorlijk je grenzen verleggen, maar met de juiste supps als aanvulling kan je je voedingsschema perfectioneren.

Als je een onderwerp start waarin je twijfelt of het nu wel of niet goed is dan is dat een teken dat je er weinig verstand van hebt, verdiep je in de materie zou ik zeggen.
Maar het is duidelijk dat zijn voeding voor geen meter klopt en het dus NUTTELOOS is dit te 'perfectioneren' met supps. ;)

Wat eet ik dan het best?

Best iets licht verteerbaar voro de training en hoeveel tijd voor de training dien ik dan te eten?

Gr

Dit moet je zelf uit gaan proberen, Hangt er een beetje vanaf wanneer op de dag je gaat trainen. Maar vooral ook hoe jij je er bij voelt. Sommige mensen kunnen een bord pasta eten en een half uur later beesten in de sportschool, terwijl anderen het eten echt een uurtje moeten laten zakken.

Proberen dus en een balans voor jezelf vinden tussen wel genoeg energie hebben op de training, maar ook weer niet propvol zitten en kotsend je squats doen ;)

Dan moet je supps ook geen zooi noemen hé want je veralgemeend.
Supps op eiwit en creatine na is ook rotzooi? Waarom denk je dat de oude pré workouts al vaker aangepast zijn?:rolleyes:

Is een simpel verkooppraatje waar blijkbaar iedereen intrapt... of denk jij dat de pro's zo breed zijn door de supps? In de cut KAN een supp door omstandigheden nog nut hebben, maar voor de rest worden supps vaak gezien als wondermiddel, maar dat blijft je voeding toch....

Terug
Naar boven