MuscleMeat

Stoppen met tonijn eten?

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
Waardering
26
'k Las dat WWF een campagne wil starten om het eten van tonijn te ontmoedigen vanwege het dreigend uitsterven van deze enorme vis (200 kg voor een volwassen tonijn is niet zeldzaam).
Heb in het verleden erg lang geen tonijn gegeten omwille van dolfijnen, maar nu is het deze grote lobbes zelf die dreigt het loodje te leggen!

Tonijn is niet zo aaibaar als een dolfijn maar zeker zo belangrijk voor het ekosysteem. Al was het maar omdat het vissen niet kleinzerig gebeurt en er gruwelijk veel bijvangst is die weer overboord gezet wordt. Dat was ook de reden dat dolfijnen massaal stikten bij de tonijnvangst.

Iemand die er al eens over nagedacht heeft?

PS: wilde dit in samenleving & politiek plaatsen maar dat lukte niet.. kan een mod dit verplaatsen?

Ik ken nog een ander aspect: de tonijnkweek, die beesten worden op industriële wijze gekweekt en worden volop gevoerd met allerlei chemicaliën en antibiotica.

Ja laten we idealistisch worden en met 10 mannen + 10 vrouwen stoppen met tonijn eten... de wereld zal veranderen :o

dierenleed is overal, we kunnen het goede voorbeeld geven maar de andere 99,9999998 procent van de wereld bevolking zal er worst om geven.

Maak daar maar 11 van, ik doe mee!

Ryu kom 's kijken wat die "Flipper" van je heeft aangericht!!!

• Topic Starter Topic Starter
Tja, zodra je veel beesten in een kleine omgeving zet, krijg je ziektes..
dat geldt voor alle aspecten van de landbouw.
Gewassen behoeven gewasbescherming dmv bestrijdingsmiddelen. In de kas worden overigens zeer veel vormen van biologische bestrijding ingezet. Anders zou je dus niks meer overhouden en de consument eist puntgave producten.
Beesten (varkens, kippen etc. etc.) worden platgespoten met antibiotica en weet ik wat niet al om ziekteverwekkers buiten te houden.
Runderen en schapen zijn an sich nog redelijk ziektevrij vanwege het meer natuurlijke fokpatroon.

Maar ja, daar kan je op wachten , op dit soort problemen.

Hebben wij als mensen ook... als we niet met vaccinaties en antibiotica waren begonnen was de gemiddelde mens ook niet ouder dan 40 jaar.
Doet me denken aan een SF -film/boek waar mensen voor consumptie worden gefokt (was dat Soylent Green??) .. we zouden iha totaal niet voor consumptie geschikt zijn wegens massieve verontreiniging met chemische afvalstoffen (PCBs, zware metalen, dioxine om nog maar te zwijgen van chemische troep uit drugsverslavingen).

Maar... terug naar de wilde tonijnvisvangst en uitstervende soorten!

dan maar aan de zalm:( voor het kwestie van tijd is voordat de chinook, atlantische, schotse en noorse variant ook op uitsterven staan:(

zal me jeuken. Eet het toch nooit (meer).

haha robbert! ik schrok me dood toen ik je berichtje las hahahaha !

Tja wij moeten ook eten :D

Ik zou jullie eerder zorgen maken om de orka's. Die eten voornamelijk zalm en haring en die zijn over het algemeen veel beter voor een BBer dan tonijn :D

Ryu zei:
haha robbert! ik schrok me dood toen ik je berichtje las hahahaha !

Tja wij moeten ook eten :D

Ik zou jullie eerder zorgen maken om de orka's. Die eten voornamelijk zalm en haring en die zijn over het algemeen veel beter voor een BBer dan tonijn :D

ghegheghe...orca he?:rolleyes: het is lullig voor Shamu, maar als die beesten alles op eten moeten ze dr ook aan geloven om de vispopulatie in stand te houden:)

hmm... veel blubber in dat vlees...hoeveel eiwit zal dr inzitten ryu?:P

• Topic Starter Topic Starter
Niet in de cut.. en ik had eindelijk weer eens een manier gevonden om tonijn lekker te maken. In Noorwegen (daar was ik 3 weken aan het fietsen in 2003) heb ik noodgedwongen om niet faillet te gaan , 3 weken lang overleefd op een hongerdieet van 2 blikjes tonijn, sambal en kokos. Nu pureer ik de tonijn en ja opnieuw met sambal en nu ook zilveruitjes en augurkjes en eet zo gevulde eitjes.

Mja.. ben ooit dus praktisch vegetariër geworden om soortgelijke ekosysteemlievende redenen, plus ik geloofde de onzin dat het niet eten van vlees/vis gezonder zou zijn (dat is natuurlijk je reinste stierenstront).
Ga denk ik wel mijn peulvruchteninname ophogen! Want itt wat jullie denken ben ik al lang geen ketodieetqueen meer ... ben mede dankzij Dani aan de carbcycling verslingerd geraakt!

RobertHosper zei:
ghegheghe...orca he?:rolleyes: het is lullig voor Shamu, maar als die beesten alles op eten moeten ze dr ook aan geloven om de vispopulatie in stand te houden:)

hmm... veel blubber in dat vlees...hoeveel eiwit zal dr inzitten ryu?:P

Hahah een beluga is 63 gram per 100 :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

@ Espi,

Is zeker wel ideaal in de cut , aangezien het mij van 16 naar 8 heeft geholpen.

Maar daar ga ik nu geen discussie over voeren, want daar gaat deze topic niet over.

tja helaas maar waar ik eet 3bakjes per dag en dat blijf ik ook doen.krijg ik nu straf:D

WTF ?? is een tonijnvis 200kilo ??
ik dacht dat het zo;n klein visje was :P

O wat zijn we begaan met de wereld. Zullen we ook stoppen met auto rijden en de fabrieken sluiten?

Misschien moeten we gewoon de medische wereld om zeep helpen, zodat er genoeg mensen sterven. Dat zal de natuur ten goede komen!:D

benchMarc zei:

:eek: that's one big mother****er!!!:eek: no ****ing way dat een dolfijn dat beest opvreet!!!andersom!!!!

hmmm....ik ga eens hengelen op de nordzee volgende week..verwoed sportvisser dat ik ben:rolleyes:
Ryu zei:
Hahah een beluga is 63 gram per 100 :D

hmm..63 kilo:eek:...wow!!! waar koop ik dat? alleen in Japan zeker?:(

:meal:

Ik eet de laatste tijd toch al meer haring dan tonijn. Totdat deze ook aan het uitsterven is. Dan ga ik weer terug naar de tonijn om de klus af te maken :meal:

RobertHosper zei:
:eek: that's one big mother****er!!!:eek: no ****ing way dat een dolfijn dat beest opvreet!!!andersom!!!!

hmmm....ik ga eens hengelen op de nordzee volgende week..verwoed sportvisser dat ik ben:rolleyes:

hmm..63 kilo:eek:...wow!!! waar koop ik dat? alleen in Japan zeker?:(

neee 63 gram eiwit per 100 gram

Terug
Naar boven