AndroidHealthClinic

Stoppen met tonijn eten?

staat gelijk aan 3000 gram kwark :D

• Topic Starter Topic Starter
Als je dat graag wil ,kan ik je negatief karma geven ;) Just kidding.

Nee, ik blijf voorlopig nog dooreten, ben net zo hypocriet als de rest, alhoewel... ik wil wel gaan minderen. zodra ik richting idealer vet% ben gekomen :D Want het zit me echt behoorlijk dwars.. ben ook lid van WNF/WWF

Is denk ik de hoogste waarde die er is :)
Maar tonijn eet ik niet zo vaak.
Moeten ze maar meer natuurreservaten in het water maken, waar ze extra kweken ofzo.
Overbevolking moet eerst tegen worden gegaan. Eco systeem zal ooit een keer naar de klote zijn door teveel mensen. Duurt niet lang meer!
We gaan eraan ;)

Over tonijnenmishandeling maak ik me niet zo druk. Mensen zijn nu eenmaal (gedeeltelijk) vleeseters. Denk je dat leeuwen en krokodillen hun prooien zo diervriendelijk slachten.

Echt onnodig leed ben ik trouwens wél tegen.

RobertHosper zei:
dan maar aan de zalm:( voor het kwestie van tijd is voordat de chinook, atlantische, schotse en noorse variant ook op uitsterven staan:(

Maakt idd niet uit of je zalm eet of tonijn, het is kiezen tussen de cholera of de pest:

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Gaat niet om de mishandeling, gaat er om dat tonijn uitsterft en dat tonijn een belangrijke rol speelt in het ecosysteem en dat het leegvissen van de zeeën op de duur gigantische consequenties zal hebben... niet alleen ecologisch, maar ook voor onze gezondheid (vis is heel gezond) en voor de wereldeconomie! Alles grijpt in elkaar.

Beetje verder denken dan je neus lang is.

Die mishandeling is erg, maar ja... tja. De natuur is ook wreed!

Espi : afgestudeerd bioloog en dochter/zus van melkveehouder!

Die Lange zei:
Weet niet of jij misschien andere kwark bedoeld, maar in 3000 gram kwark zit ongeveer 300 Gram Eiwit, en geen 63 gram ;)

dat is dan een FLINKE tonijn!:D
nooit geweten dat die beesten zo groot worden!!!ik ga me eigen tonijn wel vangen met me hengel...aan één zo'n joekel kan ik wel een jaar van eten:D

dat scheelt weer een hoop kleine tonijntjes die onnodig de fabriek ingedraaid worden

Tsjah boeiend, ecosysteem gaat toch wel ooit kapot binnen de komende eeuwen... Of ík nou paar blikken tonijn meer of minder eet zal niet veel uitmaken.

Ik heb echt zin een zo;n lekkere rauwe tonijn biefstuk met dillesaus :meal:

Die Lange zei:
Weet niet of jij misschien andere kwark bedoeld, maar in 3000 gram kwark zit ongeveer 300 Gram Eiwit, en geen 63 gram ;)

haha ja heb me verekend :p bij mij gaat er 50 gram eiwit in een bakje kwark. Ergens is er dus iets fout gegaan bij deze simpele berekening :D

Jopske zei:
haha ja heb me verekend :p bij mij gaat er 50 gram eiwit in een bakje kwark. Ergens is er dus iets fout gegaan bij deze simpele berekening :D

kwam waarschijnlijk doordat ik per ongeluk zei:63kilo ...terwijl het 63 gram was:D

Eerst had ik dat gezeik met kaviaar...nu ook de tonijn :(

Ik begrijp de doelstelling, maar het gaat toch niet werken...alleen een algeheel verbod op tonijn vangen zou kunnen helpen.

Misschien zijn tonijnkwekerijen een oplossing. Ik geloof in ieder geval niet echt in particuliere eenmansacties om de tonijn te redden. Volgens mij is het ook erger gesteld momenteel met de palingstand.

volgens mij moeten die beesten in een grote zoutwater omgeveing zwemmen...het zijn geen forellen die je kunt kweken:D

haha ik dacht dat die visjes ook een doorsnee hadden van het blikje :o

Educatief topic8)

Ik probeer zoveel mogelijk voedsel te etn (naarmate het mogelijk is) waarbij dieren niet te veel moeten leiden en andere dingen..

Zoals haaienvinnensoep( snijden vinnen af en gooien ze terug in water) ganzelever en nog van die dingen.

Tonijn eet ik niet , geef mij dan maar een bakje kwark.

grtz

Ik denk dat ik ook maar tonijn blijf eten. Ik eet het niet voor de smaak, want vind het eigenlijk niet echt lekker. Door het verder te blijven eten denk ik aan het nageslacht, dan blijven zij bespaard van zo'n vieze zeiksmaak (en ook van goeie omega 3 vetzuren en eiwitten, ma das bijzaak voor de meeste mensen)

Terug
Naar boven