AndroidHealthClinic

Strekken

St3fan

Cool Novice
Waardering
5
Met het steeds verder vorderen van de groei van mijn spieren merk ik tevens dat mijn lenigheid ver achteruit gaat. Vroeger (5jaar terug) kon ik nog makkelijk met mijn handpalmen op de grond komen terwijl ik nu nog maar 15cm met mn vingertoppen boven de grond kom.

Tevens merk ik dat mijn schouders wat naar voren zijn gegaan en mijn rug holler. Ik probeer zoveel mogelijk om alles in verhouding te trainen. Evenveel borst als bovenkant rug. Onderkant rug/buik. Maar toch zie ik in de loop der jaren dat alles toch naar een kant begint te vormen. Hoe kan je dit het best in verhouding houden?

Ik vroeg mij af of dit proces nog terug valt te keren? Kan dit door veel te gaan rekken? Dus dat je net zo lenig wordt als dat je 18 jaar was? En aan welke oefeningen moet ik denken?

Ik wil sowieso 's ochtends strekken en een half uur na de training als ik weer thuis ben.

ik heb ook last van een holle rug en schouders beetje naar voren,
mijn kine therapeut helpt mij daar perfect mee met enkele oefeningen om de bekken te kantelen, en buikspieren te versterken, ook oefeningen voor mijn nek / traps zo dat mijn schouders wat meer versterkt worden en mn schouders ook beter houding hebben, ik merk dat mijn houding snel beterd :)

• Topic Starter Topic Starter
Welke oefeningen kreeg jij zoal dan?

Bekken afrollen, kattenruggetje maken, nek naar links/rechts buigen naar voren e.d..schouders voor hoog laag achter strekken??

Maar vraag me af of er nog andere methodes zijn dan degene die hun voorschotelen. Met name de ham-strings rekken is voor mij erg zwaar/pijnlijk. Wat eigenlijk ook noodzakelijk is.

Laatst bewerkt:
voor nek, ja al zittend neks naar links/rechts buigen, zo een dubbele kin maken terwijl je naar het zelfde punt blijft kijken, met armen in de lucht gehouden schouders naar achteren tesame duwen, al zulke oefeningen..

voor mijn bekken/buikspieren

moet ik altijd gewoon op de grond liggen en mijn billen samenspannen, en mijn buikspieren helemaal diep intrekken zo dat mijn rug recht word, dat is al een oefening op zich, maar die doe ik in het begin van elke oefening, en bij alles dat ik doe, ook als ik gewoon zit voor mijn pc, let ik op die 2 dingen zoveel mogelijk,

dan heb ik zo wat oefeningen dat ik mijn benen strek enzo in die houding, of zo mijn rug naar boven duw dan, weet niet hoe het te zeggen, en een soort van crunches, en een oefening voor zijwaardste buikspieren, maar ik raad je het toch niet aan zonder iemand die je begeleid te doen, en miss kan dat van je benen zijn door die holle rug/houding, dat weet ik niet, ik heb daar ook wel snel een kramp in, maar hij zei ook dat het was omdat ik zo groei..

ja, ik zak zover dat mn bovenbeen horizontaal is

zou wel mooi zijn als er een overzicht is van oefeningen die worden gegeven door fysiotherapeuten.

Dat heet parrallel squat.

Basis van het rekken is minstens 3x 15s met 15s rust.
Er zijn verschillende rekoefeningen voor verschillende spieren.

Je hebt
Statisch
Dynamisch
PNF: CR, HR, CRAC, HRAC
Ballistisch etc

De beste zijn de statische rek en PNF methode (die is iets 'moeilijker')
Als je eens in static stretch of PNF (of HR,CR,..) googelet met de betrokken spier dat je wil rekken, zal je wel een aantal oefeningen vinden.

edit: http://forum.dutchbodybuilding.com/...regelmatige-basis-training-202430/index3.html
hier kan je ook wat bruikbare informatie uithalen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven