AndroidHealthClinic

Stronglifts 5X5 & inkopen doen :d

Bezoekers in dit topic

japz

Novice
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Dag DBB-ers,

Even een korte introductie; ik ben 18 jaar, voetbal & fitnesste af en toe maar heb nog nooit serieus getraind. Nu ga ik daar wel mee beginnen en wel met het Stronglifts programma! :who:

Ik wil een homegymmetje in elkaar zetten om Stronglifts veilig te kunnen uitvoeren (en daarbij ook tot de max te kunnen trainen), aangezien de enige buff sportschool 8km verder is en ik geen rijbewijs heb (bij de andere sportscholen mag je niet squaten en 'zwaar' MPen + daar dan ook nog 35-40eu p maand voor te betalen vind ik ook veel te veel!).

Ik kan nu leuk spul kopen (trainingsspulletjes kopen is sws leuk :D);
kettler bankje tot 300KG voor 100e,
140KG olympische schijven rubber 50mm voor 150e;
verdeling: 2x10 2x15 2x20 2x25
& dan komt er nog een powercage 50x50x3 KTL van Henk a 310e bij + olympische stang van Kroon (95e) + kleine gewichten;
verdeling: 2x5 2x2,5 2x 1.25 (35e)

Dan heb ik wel een leuke homegym met weinig afschrijven toch ? :banana:
Enige probleempje is dat ik thuis geen standing MP kan doen (of ik moet een kuil graven in de kelder, maar dan zal pa niet blij mee zijn), daar moet ik dan een seated van maken.. Maar je spreek daarmee ongeveer dezelfde spieren aan, dus dat zal geen rem op progressie geven ofwel ?

Dan heb ik thuis leuk spul staan voor de Stronglifts ladder of strenght waar ik nog wel errug lang zoet mee zal zijn:
1. StrongLifts 5x5
2. StrongLIfts 3x5
3. StrongLifts 1x5
4. StrongLifts Intermediate
5. StrongLifts Advanced

Zou dit een verstandige keuze zijn aan materiaal om Stronglifts uit te voeren of kan ik beter iets of de hele bende vervangen?

Alvast bedankt! :clown:
 
Laatst bewerkt:
Weinig schijven zo te zien.
Je kan voor het pressen even wat materiaal versleuren naar buiten en daar pressen. Eerst cleanen en dan je setje pressen.
 
Niet seated gaan doen, dan liever op je knieen. kan je geen pushpress doen, maar spreek je alsnog je core een beetje aan.
 
Buiten pressen is zeker ook nog wel een optie ja, maar daarover heb ik nog wel een vraag;
wat voor materiaal is dan handig om de bar op te vangen wil je tot failure kunnen pressen?
Zijn bumperplates voldoende of is een rack oid wel een must voor de veiligheid? (en de levensduur van je mooie halterstang)

& Bedankt voor de tip van MPen op je knieën, daar zoek ik dan ook nog ff wat over op :d

edit: en @,; ik ben nog wel een behoorlijke tijd bezig wil ik 157,5KG aan schijven + 20KG aan halterstang kunnen DLen, dus het lijkt me zo wel prima
 
Ok jou keuze kwestie schijven.
Vliegt die bar bij jou uit de handen bij het pressen?
Als ik mijn press niet haal vang ik hem terug op de schouders/borst op.
 
Nee niet, het leek me zelf ook al wel overbodig, maar je weet maar nooit... Safety first
Nu weet ik dat het dus niet nodig is, thanks
Ik sleep het spul wel telkens ff mee, buiten pressen ff tussendoor is ook wel lekker :D

- edit: verder nog meningen over dit materiaal icm stronglifts 5x5?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven