AndroidHealthClinic

Strongman: Champions League Bulgarije

Ano_1982_9

Monstrous Giant
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
74
Lengte
1m79
Massa
112kg
Champions League Bulgarije:

Net gehoord dat onze Alex Moonen 8ste is geworden! Details volgen nog!

Ik ben benieuwd naar de details!

Me 2!

Waar blijft het verhaal o machtige Limburger.

Mooi resultaat :thumb:

dit zijn de deelnemers en onderdelen:
1. Johannes Arsjo Sweden
2. Alex Moonen Holland
3. Christian Savoie Canada
4. Agris Kazelniks Latvia
5. Louis McLean Scotland
6. Travis Ortmayer Texas
7. Terry Hollands England
8. Warrick Brant Australia
9. Vladimir Mitea Romania
10. Ervin Katona Serbia
11. Akos Nagy Hungary
12. Stojan Todorchev Bulgaria

The events will be:

- Log Lift for maximum weight
- Wheel Flip
- Atlas Stones
- Truck Pull
- Farmer's Walk
- Yoke Race

Mooi resultaat :thumb:

dit zijn de deelnemers en onderdelen:
1. Johannes Arsjo Sweden
2. Alex Moonen Holland
3. Christian Savoie Canada
4. Agris Kazelniks Latvia
5. Louis McLean Scotland
6. Travis Ortmayer Texas
7. Terry Hollands England
8. Warrick Brant Australia
9. Vladimir Mitea Romania
10. Ervin Katona Serbia
11. Akos Nagy Hungary
12. Stojan Todorchev Bulgaria

The events will be:

- Log Lift for maximum weight
- Wheel Flip
- Atlas Stones
- Truck Pull
- Farmer's Walk
- Yoke Race

Hahaha, alsof Texas een land is :roflol:

Champions League Bulgarije – Sofia 2010<O:p</O:p
Afgelopen zaterdag (12-06) stond voor mij de tweede CL wedstrijd op het programma. Twee weken geleden kreeg ik een telefoontje van Marcel Mostert of ik hieraan mee wilde doen. Natuurlijk! Zo een kans laat ik niet lopen. Ook al is het kort dag en had ik de onderdelen en bijbehorende gewichten niet kunnen oefenen. Maar goed here it goes in 35˚C:

Event 1: Truckpull (harnas met touw)<O:p</O:p
Ik had het geluk dat ik de truck als tweede mocht trekken. Op iets van 29 sec. Een gemiddelde tijd Terry Hollands won met 25 sec. Lag dus redelijk dicht bij elkaar. Ik had voor het eerst niet mijn leger kisten aan, maar mijn klim schoentjes uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat dit me niet slecht bevallen is. Maar de kisten blijven voor mij toch het beste!

Event 2: Yoke (410kg - 25meter)<O:p</O:p
Vooraf dacht ik wel wat puntjes te kunnen sprokkelen op dit onderdeel. Yoke ligt mij immers wel. De eerste vier deelnemers kregen het Yoke amper van de plaats. En de balans leek erg slecht. Nou goed, ik had er wel vertrouwen in en ging er tegen aan. Drie drops en een minuut later had ik 24mtr af gelegd. Toch wat jongens achter me gelaten, maar op dat moment zeker niet tevreden. De winnaar had iets van 20 sec. Iets wat zijn slechtste tijd was van dit seizoen op dit onderdeel. Wat bleek achteraf. Het Yoke woog 440kg. T*r#ng dat was idd even iets teveel van het goede. Dit gewicht had ik nog niet op mijn schouders gehad. 8ste plaats op dit onderdeel.

Event 3: Loglift (140kg op hh – 60sec.)<O:p</O:p
Ik had me voorgenomen om voor 3-4 hh te gaan. Dat zou voor mezelf een net resultaat zijn. Ben uiteindelijk tot 4 hh gekomen. De winnaar had er 6. Niet slecht maar ik moet zeggen dat het er 5 hadden moeten zijn. Bij de 3e hh viel de boom en rolde hij weg, zelf weer halen op de banden leggen en er weer aan gaan staan. Dat heeft me seconden gekost. Aan de presses lag het niet! 6e op dit onderdeel.

Event 4: Farmers walk (160kg – 50 meter)<O:p</O:p
JJJEEEZZZZZZUUSSSSS!!!! Niet normaal. Ik wist dat dit niet mijn event zou zijn maar 160kg per hand is een behoorlijk gewicht. Dit had ik nog nooit vast gehad. Ik had ooit 30 meter met 145 gelopen. Maar dat is weer een tijdje terug. Daarnaast waren deze dingen van deadlift hoogte uittillen. Dat kostte al de nodige moeite. Helaas heb ik maar een metertje of 10 af kunnen leggen en werd 10e op dit onderdeel. Iemand als Terry Hollands liep dit binnen 20 sec. Hahaha, mooi om te zien.

Event 5: Conan’s Wheel (300-nogwat)<O:p</O:p
Eigenlijk zou dit de wheelflip zijn, maar op de dag zelf hadden ze besloten dit onderdeel te veranderen. Persoonlijk had ik liever de zware wheelflip. Hier heb ik beter op getraind dan Conan’s Wheel. Maar ach wat maakt het ook uit. Bij het uittillen meteen zwart voor mijn ogen. Gelukkig kon ik me herstellen en liep iets van 520˚ 7e plaats op dit onderdeel.

<O:p</O:p
Event 6: Circle of stones (130-140-160-170-180)<O:p</O:p
Dit zou de zwaarste Stone run zijn die ik tot nog toe gedaan had. Drie zware gewichten op het laatst. Maar ik had hier wel vertrouwen in. De stones gaan me goed af en dat wilde ik nu laten zien. Bovendien zat de nummert 7 van de ranking Warrick Brant een punt of 2 (weet ik niet zeker, maar iig dichtbij) voor me. Misschien kon ik nog een plaatsje snoepen! De 130-170 had ik in een snelle tijd er op liggen. Voor de 180 even gas terug, nieuwe tacky en worstelen met die bal tot dat de lichtjes uit gaan. Tenminste daar had ik me op in gesteld. Pak die bal op en gooi hem erop alsof het niets was. Bleek achteraf dat het geen 180kg was maar 160. Balen man! Ik had graag het echte gewicht erop gegooid. Daarnaast wisten de andere het nu ook dat die laatste zo licht was. Had ik het vooraf geweten dan had ik me niet de tijd voor die laatste bal genomen. Uiteindelijk toch alles erop binnen 30sec. Nette tijd maar in dit veld goed voor iets van een 8ste-9e plaats.
Slotconclusie: zeer vette wedstrijd. Ik heb laten zien dat ik op een aantal onderdelen niet heel veel achter lig op de toppers en dat op sommige onderdelen nog goed getraind moet worden. Een achtste plaats op deze CL voelt voor mij iig als een overwinning. Komend weekend in Ulft hoop ik in de CL-Holland een plaatsje hoger te komen.

Uitslag:
1. Ervin Katona
2. Johannes Arso
3. Terry Hollands (ging na een halve ronde Conan’s Wheel out – totdat was hij ruim aan de leiding)
4. Travis Ortmayer
5. Agris Kazelniks
6. Christian Savoie
7. Warrick Brant
8. Alex Moonen
9. Akos Nagy
10. Lois Mclean
11. Bulgaar
12. Vladimir Mitea

Top resultaat en goed voor mezelf om te lezen dat bij de topper ook het lichtje wel eens uitgaat bij die k*t contans wheel :D

nice Alex, je blijft mooi vooruitgaan

Zeker goeie progressie!
Top wedstrijd Alex!

haaaarrrddddddd!!

Bruut respect man, wat waren de gewichten?

Respect%20fist%202%5B12%5D.jpg

Respect, ik heb er geen andere woorden voor Beest :thumbs:

Wat is er gebeurt met Stojan Todorchev (Bulgaar)? heb hem wel beter zien presteren

EDIT:
It was just a pity that Stojan Todorchev, the local Bulgarian strongman, just didn’t show up without any reason to compete with some best strongman of the world. Strange and very unprofessional. He was invited by the Bulgarian Strongman Federation and Miron Jordanov. Many thanks as well to Miron who provided us with the best hotel and food in Sofia!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven