MuscleMeat

Stuiptrekking tijdens injecteren?

avg

Competitive Bodybuilder
Waardering
64
Ik was net bezig met de inject te zetten, alles keurig netjes steriel gedaan.
De naald in mijn been geplaatst, geaspireerd en vervolgens de spuit rustig leeg drukken.

Na ongeveer 0.5 ml kreeg ik een stuiptrekking alsof ik een zenuw raakte, mij been strekte zich en vervolgens zie ik dat er wat bloed in de naald komt ???
Ik had netjes geaspireerd en hield de spuit stil vast, hoe kan dat zo ineens na 0.5 ml gebeuren?

Ik heb wel vervolgens de (nieuwe) naald in een plek erlangs gestoken om de resterende 2.5 ml te zetten en dit ging verder wel goed, alleen ben er benieuwd of het kwaad kan?
Vooral omdat er dus naderhand wat bloed meekwam ben ik erg geschrokken, heb dit nog nooit gehad.

Miss naald bewogen tijdens aspireren? is lastig om naald helemaal stil te houden. dat je been opeens strekt klinkt als een reflex...ik heb wel eens dat als ik de naald erin steek me been gaat aanspannen dan heb je zenuw geraakt. Maar voel je verder lichamelijk iets? Klinkt niet je in een ader hebt geinjecteerd ofo

---------- Post toegevoegd Thu 31 May 2012 om 08:12 ----------

Dat er bloed uitkwam is waarsch dat je adertje hebt geraakt toen je naald erin zette.

• Topic Starter Topic Starter
Het was idd een soort reflex ja, ik had verwacht nu spierpijn te hebben maar heb nergens last van.

Zou het kunnen dat door de reflex de naald anders kwam te zitten en toen in een bloedvat dat daardoor er bloed in de naald kwam?

Vreemd ook dat de reflex pas kwam nadat ik er al 0.5 ml in had zitten, verder geen last ergens van gehad behalve dan wel gschrokken.

Misschien spande je per ongeluk je beenspier aan?

Terug
Naar boven