MuscleMeat

Nieuws Superbacterie maakt al één dodelijk slachtoffer in ons land

:fuu: ik werk tussen de indiers die nu allemaal op vakantie zijn in hun land en over een dikke week terugkomen

• Like
Waarderingen: CoD
Allemaal dankzij een stelletje gierigaards die zo nodig hun lui vet moesten laten wegzuigen in één of ander achterlijk k*tland.

Antibiotica resistentie is alles behalve nieuw.

Wat wel nieuw is, is dat dit een sterk geëvolueerde bacterie is waarbij nog maar 2 antibiotica werken (en ook dat zal niet lang meer duren). Is een gevolg van landen die het niet zo nauw nemen met de regel om het antibioticagebruik zo lang mogelijk uit te stellen. Zo worden de bacteriën dus sneller en beter resistent.

Wat wel nieuw is, is dat dit een sterk geëvolueerde bacterie is waarbij nog maar 2 antibiotica werken (en ook dat zal niet lang meer duren). Is een gevolg van landen die het niet zo nauw nemen met de regel om het antibioticagebruik zo lang mogelijk uit te stellen. Zo worden de bacteriën dus sneller en beter resistent.
Je hoord al jaren in het nieuws dat steeds meer bacteriën resistent worden door overbodig en teveel antibioticagebruik.

• Topic Starter Topic Starter
Je hoord al jaren in het nieuws dat steeds meer bacteriën resistent worden door overbodig en teveel antibioticagebruik.

Dat was een langzaam proces maar niet echt problematisch, nu zit je echt met superbacteiren die met niets weg te krijgen zijn(behalve die 2 producten dan) en ook een gen hebben dat gemakkelijk op andere bacteiren kan overslaan.

Ach ja, er zijn tog teveel mensen op de planeet. We zouden er best een paar miljard kunnen missen.

Ach, zolang het in Pakistan blijft. Wat zegt dit over België / NL ? Die man liep het op in Pakistan toch?

Enne effe offtopic: ik was op vakantie, maar sinds wanneer heeft de haat tegen joranr zo'n explosieve stijging gekregen?

Ach, zolang het in Pakistan blijft. Wat zegt dit over België / NL ? Die man liep het op in Pakistan toch?

Enne effe offtopic: ik was op vakantie, maar sinds wanneer heeft de haat tegen joranr zo'n explosieve stijging gekregen?

Sinds sniperx weg is hebben ze iemand anders nodig, zal wel de nieuwe joranr worden :(

In nederland zijn nu ook 3 gevallen bekend.

waarschijnlijk net zoals de mexicaanse griep, en vogelgriep etc. hoor je nu niks meer over. maar ik kan het mishebben.

Terug
Naar boven