Fitness Seller

Supplementen voor (opbouwende) duursporters?

Anna Molly

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Zou iemand mij advies kunnen geven over wat voor supplementen ik het beste kan gebruiken? Ik sport 6x per week: 3x zwemmen en 3x hardlopen. Ik loop nu ongeveer 5 km maar ga dat binnen een paar maanden naar 15 km opbouwen. Zwemmen doe ik 2x per week op lage intensiteit en 1x op hoge intensiteit met veel sprinten ook tussendoor. Ik heb nooit last van spierpijn maar merk wel dat mijn spieren constant moe zijn en niet genoeg tijd hebben om te herstellen. Nu is mij aangeraden om supplementen te nemen om meer energie te krijgen en om mijn spieren sneller te laten herstellen. Ik ben ook vegetarier dus krijg sowieso niet veel proteine binnen.. Wat voor supplementen zouden jullie me aanraden? Sommigen raden creatine af, terwijl anderen dit juist weer aanraden.. Wei-eiwit shakes kunnen waarschijnlijk sowieso geen kwaad. Maar welke dan precies? Er is zoveel aanbod waardoor ik niet zo goed weet wat wel of niet goed voor me is...

Zoekfunctie:

1
2
etc

Er zijn nog veel meer topics over

Ik kom ook uit dat wereldje van lopen en zwemmen. Heb het vroeger ook veel gedaan maar sinds 14 jaar train ik met gewichten en fiets(geen lange afstanden) ik. Als duursporter is er geen probleem als je goed eet. Genoeg koolhydraten, genoeg eiwitten, fruit en groenten. Het enigste wat ik zou nemen, zijn vitamines en mineralen. Vooral magnesium, goede multivitamine en vitamine C en D. Supplementen zijn eigenlijk niet nodig als je genoeg eet.

Om te beginnen goed inlezen ivm voeding zodat je geen onnodig geld gaat verspillen aan sups !!
Whey kan zoals je zelf al aangaf een goede aanvulling zijn.

Als je dan toch suplementen wil ga dan voor beta-alanine IN COMBI met creatine
Zijn eigenlijk een van de weinige sups die een écht bewezen prestatieverhogende werking hebben.

Veel succes met je doelen ;) !

Terug
Naar boven