AndroidHealthClinic

Swiss Ball Dumbbell Chest Press

Mijn thoughts: swiss ballen zijn gay. Nog nooit iemand met een goed fysiek gezien die daar gebruik van maakt. Leuk voor 'fitness' doeleinden maar niet voor een serieuze krachtsporter.

Als die dingen tot 50 kilo gaan kun je er lekker mee pressen ja!

is op zich een OK oefening, alleen merkte ik dat de ball je ROM kleiner maakt aangezien je armen niet ver kunnen zakken

• Topic Starter Topic Starter
Mijn thoughts: swiss ballen zijn gay. Nog nooit iemand met een goed fysiek gezien die daar gebruik van maakt. Leuk voor 'fitness' doeleinden maar niet voor een serieuze krachtsporter.

Ik heb hem überhaupt nooit iemand in de gym zien doen.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 12:02 ----------

is op zich een OK oefening, alleen merkte ik dat de ball je ROM kleiner maakt aangezien je armen niet ver kunnen zakken

Oke thnx. Ik heb hem gisteravond voor het eerst een gedaan, een instructeur was zo vriendelijk om hem mij correct uit te leggen. Het lijkt mij een waardevolle oefening, omdat je extra moet stabiliseren. Ik voelde niet alleen dat ik mijn core extra aansprak, maar ook voelde ik dat mijn triceps het zwaarder hadden dan bij een vergelijkbaar gewicht met dumbbell press op een bankje.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 12:05 ----------

Als die dingen tot 50 kilo gaan kun je er lekker mee pressen ja!

Of jij weet niet wat een swiss ball is, of je probeert een gevatte opmerking te maken die niet over komt.

Laatst bewerkt:

Het is opzicht een goede oefening, het is echter niet bedoelt voor (maximale) kracht in mijn optiek.
Je moet doordat je op een swiss ball ligt ook veel je core gebruiken en die train je dus ook tijdens je chest press. Opzicht voor een allround oefening prima, maar ik zou er wel nog een normale dumbbell chest press of bench press bijdoen.

Het is een bijoefening ;)

Trouwens redelijk veel 'atleten/sporters' gebruiken het. Zeker in duitsland!

Het is opzicht een goede oefening, het is echter niet bedoelt voor (maximale) kracht in mijn optiek.
Je moet doordat je op een swiss ball ligt ook veel je core gebruiken en die train je dus ook tijdens je chest press. Opzicht voor een allround oefening prima, maar ik zou er wel nog een normale dumbbell chest press of bench press bijdoen.

+1. Ik zou er inderdaad niet minder dan 10 herhaling op doen.

Is balancerend op een koord terwijl je aan het breien bent met 1 been leg extensions doen dan ook een goede allround bijoefening? ;)

Als dit aansluit op je doelen dan ja,waarom niet.

Daar heb je gelijk in. En daarmee geef je ook antwoord op de openingspost. Alleen aangezien de topicstarter niet aangeeft wat zijn doel is ga ik maar uit van bodybuilding, en dan lijken bosu-bal-dumbbell-presses me ondergeschikt aan gewone dumbbell presses.

Beetje rare opmerking/vergelijking ;)
Dat valt wel mee denk ik, zie mijn hier boven.

Daar heb je gelijk in. En daarmee geef je ook antwoord op de openingspost. Alleen aangezien de topicstarter niet aangeeft wat zijn doel is ga ik maar uit van bodybuilding, en dan lijken bosu-bal-dumbbell-presses me ondergeschikt aan gewone dumbbell presses.

Kijkend naar TS zijn postgeschiedenis doet hij ook aan een vechtsport. Bij een vechtsport vind ik het geen verkeerd idee om de algemene stabiliteit op zoveel mogelijk verschillende manieren te trainen.

Puur voor een bodybuilder vind ik deze oefening ook te verwaarlozen maar hoeveel % van de leden hier zijn echte bodybuilders, hoewel, de meeste bbers/gymrats hebben echt de meest waardeloze stabiliteit met relatief lichte oefeningen dus die mogen de bosuball of dergelijk spul wel wat vaker gebruiken :cool:

Kijkend naar TS zijn postgeschiedenis doet hij ook aan een vechtsport. Bij een vechtsport vind ik het geen verkeerd idee om de algemene stabiliteit op zoveel mogelijk verschillende manieren te trainen.

Puur voor een bodybuilder vind ik deze oefening ook te verwaarlozen maar hoeveel % van de leden hier zijn echte bodybuilders, hoewel, de meeste bbers/gymrats hebben echt de meest waardeloze stabiliteit met relatief lichte oefeningen dus die mogen de bosuball of dergelijk spul wel wat vaker gebruiken :cool:

Zo ver had ik nog niet gekeken ;) (en dat hoort ook niet nodig te zijn als je een goed topic start, maargoed)

Haha dat over die stabiliteit is wel waar, al dat heb je ook niet echt nodig zo lang je je lifts maar goed kan uitvoeren.

Precies dat :)
En ts had duidelijker kunnen wezen idd

Vrij veel powerlifters die het doen, best goede core oefening

Zo ver had ik nog niet gekeken ;) (en dat hoort ook niet nodig te zijn als je een goed topic start, maargoed)

Haha dat over die stabiliteit is wel waar, al dat heb je ook niet echt nodig zo lang je je lifts maar goed kan uitvoeren.

Precies dat :)
En ts had duidelijker kunnen wezen idd

Ikzelf doe inderdaad KT ter ondersteuning van vechtsport. Ik stelde de vraag in eerste instantie gwn in zijn algemeenheid maar het was inderdaad wel handiger geweest als ik dit gelijk vermeld had, excuses voor de onduidelijkheid en bedankt voor jullie reacties.

Als ik jullie reacties zo lees kan het aansluitend op mijn doelen dus een prima oefening zijn. Het gaat trouwens om een swiss ball, niet een bosu ball. Een bosu ball zit ook in mijn schema. Ik doe Bench press 3 sets van 5 hh, ieder setje direct gevolgd door 15 push ups op een bosu ball (op deze manier denk ik explosiviteit en undurance mee te trainen).

Als er vrij veel powerlifters zijn die het doen, dan moet het wel een goede oefening zijn voor mij. Dat is mij zo geleerd hehe.

Word ook buiten powerliften veel gedaan in de atletiek waar ik zelf in zit en dan vooral bij de werpnummers ;)

Terug
Naar boven