- Waardering
- 10
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 10%
Any thoughts?
edit; moet zijn 'dumbbell'
edit; moet zijn 'dumbbell'
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn thoughts: swiss ballen zijn gay. Nog nooit iemand met een goed fysiek gezien die daar gebruik van maakt. Leuk voor 'fitness' doeleinden maar niet voor een serieuze krachtsporter.
is op zich een OK oefening, alleen merkte ik dat de ball je ROM kleiner maakt aangezien je armen niet ver kunnen zakken
Als die dingen tot 50 kilo gaan kun je er lekker mee pressen ja!
Mijn thoughts: swiss ballen zijn gay. Nog nooit iemand met een goed fysiek gezien die daar gebruik van maakt. Leuk voor 'fitness' doeleinden maar niet voor een serieuze krachtsporter.

Het is opzicht een goede oefening, het is echter niet bedoelt voor (maximale) kracht in mijn optiek.
Je moet doordat je op een swiss ball ligt ook veel je core gebruiken en die train je dus ook tijdens je chest press. Opzicht voor een allround oefening prima, maar ik zou er wel nog een normale dumbbell chest press of bench press bijdoen.
Het is een bijoefening
Trouwens redelijk veel 'atleten/sporters' gebruiken het. Zeker in duitsland!
Het is opzicht een goede oefening, het is echter niet bedoelt voor (maximale) kracht in mijn optiek.
Je moet doordat je op een swiss ball ligt ook veel je core gebruiken en die train je dus ook tijdens je chest press. Opzicht voor een allround oefening prima, maar ik zou er wel nog een normale dumbbell chest press of bench press bijdoen.
Het is een bijoefening
Trouwens redelijk veel 'atleten/sporters' gebruiken het. Zeker in duitsland!

Is balancerend op een koord terwijl je aan het breien bent met 1 been leg extensions doen dan ook een goede allround bijoefening?![]()
Is balancerend op een koord terwijl je aan het breien bent met 1 been leg extensions doen dan ook een goede allround bijoefening?![]()

Dat valt wel mee denk ik, zie mijn hier boven.
Daar heb je gelijk in. En daarmee geef je ook antwoord op de openingspost. Alleen aangezien de topicstarter niet aangeeft wat zijn doel is ga ik maar uit van bodybuilding, en dan lijken bosu-bal-dumbbell-presses me ondergeschikt aan gewone dumbbell presses.

Kijkend naar TS zijn postgeschiedenis doet hij ook aan een vechtsport. Bij een vechtsport vind ik het geen verkeerd idee om de algemene stabiliteit op zoveel mogelijk verschillende manieren te trainen.
Puur voor een bodybuilder vind ik deze oefening ook te verwaarlozen maar hoeveel % van de leden hier zijn echte bodybuilders, hoewel, de meeste bbers/gymrats hebben echt de meest waardeloze stabiliteit met relatief lichte oefeningen dus die mogen de bosuball of dergelijk spul wel wat vaker gebruiken![]()
(en dat hoort ook niet nodig te zijn als je een goed topic start, maargoed)Kijkend naar TS zijn postgeschiedenis doet hij ook aan een vechtsport. Bij een vechtsport vind ik het geen verkeerd idee om de algemene stabiliteit op zoveel mogelijk verschillende manieren te trainen.
Puur voor een bodybuilder vind ik deze oefening ook te verwaarlozen maar hoeveel % van de leden hier zijn echte bodybuilders, hoewel, de meeste bbers/gymrats hebben echt de meest waardeloze stabiliteit met relatief lichte oefeningen dus die mogen de bosuball of dergelijk spul wel wat vaker gebruiken![]()
Daar heb je gelijk in. En daarmee geef je ook antwoord op de openingspost. Alleen aangezien de topicstarter niet aangeeft wat zijn doel is ga ik maar uit van bodybuilding, en dan lijken bosu-bal-dumbbell-presses me ondergeschikt aan gewone dumbbell presses.
Kijkend naar TS zijn postgeschiedenis doet hij ook aan een vechtsport. Bij een vechtsport vind ik het geen verkeerd idee om de algemene stabiliteit op zoveel mogelijk verschillende manieren te trainen.
Zo ver had ik nog niet gekeken(en dat hoort ook niet nodig te zijn als je een goed topic start, maargoed)
Haha dat over die stabiliteit is wel waar, al dat heb je ook niet echt nodig zo lang je je lifts maar goed kan uitvoeren.
Vrij veel powerlifters die het doen, best goede core oefening
Als er vrij veel powerlifters zijn die het doen, dan moet het wel een goede oefening zijn voor mij. Dat is mij zo geleerd hehe.