MuscleMeat

Symmetrie herstellen

jverdeyen

Novice
Waardering
0
Hoi,

ik train ondertussen al 4 jaar. Echter heb ik al enkele keren met een schouderblessure (links) een maand of 2 stil gelegen.

Momenteel ben ik volledig blessure-vrij :) maar merk ik duidelijk op dat mijn linkerschouder veel minder kracht heeft. Dit merk ik vooral op bij oefeningen zoals Cable Front Raise, Arnold Press, ...

Wat doe ik nu best om mijn linkerschouder weer beter te laten volgen:

- Meer focussen op die linkerschouder, en tussendoor meer oefeningen op doen (miss met risico op overbelasting?)

- Minder gewicht pakken, zodanig dat bij elke oefening mijn linkerschouder ook kan volgen.

- ...

Indien mensen met dezelfde ervaringen, mogen dit steeds hier neerschrijven.

Cheers,

heb je in de tijd dat je stil lag wel doorgetraind dan? anders kan er toch niet zon groot krachtverschil zijn

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een tijdje getraind toen m'n schouder niet echt veel pijn deed. Ik denk echter hierdoor dat bij vele oefeningen mijn rechter compenseerde wat men linker niet aankon. En dat voel ik nu... en als ik er goed naar kijk zie ik het ook.

heb je niet gewoon permanente schade opgelopen in je schoudergewricht waardoor hij zwakker is dan je rechter?
zo niet, werken met dumbbells, zwakke kant eerst, rechts volgt

het kan dat ik schade opgelopen heb..., echter had ik gewoon te maken met een overbelaste en nadien ontstoken Anterior Deltoid. Ik zou het raar vinden dat dit dan een blijvend letsel zou opleveren.

Ik ben ermee naar de dokter geweest, die zei dat ik moest rusten. Dit heb ik dan ook gedaan + flexium pleisters erop gedaan. Nu doe ik al enkele maanden Schoulder Disolocations om mijn schouder flexibel te houden. En tot nu toe heb ik geen pijn meer.

Ok, vanaf nu probeer ik zoveel mogelijk met dumbbells te doen, links eerst.

Het is ook altijd de linker heh. Ik had daar ook een blessure. Na een paar maandjes ging mijn blessure weg en kwam de symmetrie terug.
Anyway, wat je kan doen is de zwakke schouder laten leiden. Dat wil zeggen als je met je zwakke schouder 8reps met X gewicht kan doen, dan doe je ook 8 reps met hetzelfde gewicht voor je sterke schouder (ook al zou je meer kunnen).

Ok, bedankt! Hopelijk heb ik binnen enkele maanden alles weggewerkt.

Terug
Naar boven