Fitness Seller

systeemherstel - schijfdefragmentie

Jah ik weet ook niet hoe dat precies in elkaar zit.
En op beiden pc's staat het zelfde systeem?

• Topic Starter Topic Starter
Die van mij PC XP Proff. sp2
Die andere (mijn ma) XP home

Heb ook al gekeken of het iets van doen had met te weinig ruimte op de C schijf voor systeemherstel. Is niet het geval 26 gb is er nog over aan ruimte.

Die van mij PC XP Proff. sp2
Die andere (mijn ma) XP home

Heb ook al gekeken of het iets van doen had met te weinig ruimte op de C schijf voor systeemherstel. Is niet het geval 26 gb is er nog over aan ruimte.

Bij mij is het precies het zelfde. Ik heb XP pro en me ma XP home.
En ik heb idd ook al gemerkt dat er bepaalde dingen anders zijn.
Waarvan ik het eigenlijk niet logisch vind.
De home versie doe sommige dingen idd gewoon automatisch en is lijkt wel uitgebreider als de pro versie.

Idd heel raar maar waar :D (sorry kon het niet laten)

serieus nu: Mijn E schijf daar en tegen heeft nog iets van 32mb over. En daar zeur tde comp. elke keer over dat ie te vol staat.

Wanneer ik naar die instellingen ga van systeemherstel (bureauaccess.-> systeemhrstel) zie je op een gegeven moment over welke schijven het gaat. En daar staat E ook bij (alhoewel hij voor mij alleen maar C hoeft te herstellen en geen E. Geen idee, of ie dit doet, volgens mij niet.) Zou dit er nog wat mee te maken kunnen hebben? Mijn beperkte mogelijkheden aan keuze in systeemherstel?

* Is er geen ander systeemherstel programma bijv. van symantec of een ander leverancier? Windows heeft ook een eigen backup pgrogramma, maar er zijn ook backup programma's van symantec bijv. (norton ghost enz.)

* Wat weet je van windows Repair?

Het zou daar idd best wat mee te maken kunnen hebben.
Ik wet niet wat voor bestanden het zijn die je op je E schijf hebt staan maar an je ze niet wat verplaatsen naar je andere schijf zodat hij wat ruimt heeft?

Of er echt een prog is wat systeemherstel doet is weet ik niet.

Maar windows Repair die doet kleine foutjes repareren en rest bestanden verwijderen, dus als je bv een prog hebt verwijderd dan blijft er altijd wat bestandjes staan waar je verder niets aan hebt. En die haalt hij weg.

Die E schijf zijn wat programmetjes. Maar die zijn feitelijk allemaal geinstalleerd. Die schijf zou er eigenlijk uitmogen wat mij betreft.

Op tweakers werd er gezegd dat gezien het feit dat ik geen internet op die comp. had, ze dachten dat mijn instabiliteit lag aan hardware-matig iets. En niet zozeer softwre-matig.

Ik wil gewoon systeemherstel kunnen doen van een maand geleden, maar daar zijn geen mogelijkheden toeverdomme :mad:

Als ik mezelf nie vergis kon ik eerst (zelfde comp.) wel gewoon systeemherstellen, willekeurige datum.

Laatst bewerkt:
Ik las net bij
bureauaccess - systeemwerkset - systeemherstel - herstelpunt maken het volgende.

Uw computer maakt automatisch herstelpunten op gplande tijden of voordat bepaalde programma´s zijn geinstalleerd. U kunt systeemherstel gebruiken om .... enz.... enz.......

Dit dikgedrukte wil ik graag. Volgens mij is dit ook ooit zo geweest bij me. Waar slecteer ik dat mijn computer automatisch herstelpunt moet maken.

Bijkomend gelukje , wanneer dit lukt en ik ga een maand terug met mijn systeempunt en alles is dan nog instabiel dan weten we vrijwjel zekers dat het hardware-matig wat de instabilitet veroorzaakt

Dan moet je naar Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel. En dan moet je kijken of het vakje bij Systeemherstel voor alle stations uitschakelen of dat niet aangevinkt is.
Als die wel aangevinkt is moet je dat weg halen.

Was het maar aangevikt, dan kon ik het uitvinken. Dan wist ik dat het daar aan lag.

Ik ben er net achtergekomen dat het heel belangrijk voor me is, dat ik kan herstellen naar hoe het een maand geleden was. Daar diverse belangrijke type bestanden zijn verplaatst naar elders (andere prgramma''s) , waardoor er programma dis-communicatie is opgetreden.

Bepaalde type bestanden die voor een programma waren, zijn nu geplaatst in een ander programma. Waardoor ik bepaalde type bestanden niet meer kan openen (ze zijn immers niet meer gelinkt aan het bebohorend programma).

Moet dus alles kunnen terug zetten of repairen naar een zeg; maand geleden.

Ja om zomaar terug te gaan naar de instellingen van een maand geleden zonder systeemherstel zal denk niet gaan ik zou tenminste niet weten hoe.
Maar je zou kunnen proberen met data recovery die haalt bijna alle verwijderde bestanden weer te voorschijn maar die moet ik dan weer ff uploaden voor je.

Het progje waar ik het over had heb ik opnieuw geupload en de nieuwe link geplaatst.
Als je wilt ken je hem hier downloaden.

[Link niet meer beschikbaar]

Dat zou heel te gek zijn als het werkt zoals het klinkt. zal het eens bekijken allemaal super bedankt in ieder geval!

Beste raar maar waar. k kan hem niet meer uploaden je linkie.
File is no longer avaiable.
Vriendelijk verzoek of je dit nog eens zou kunnen doen.

Het is buitgengewoon jongen dank je wel!
Dat karma geven hoe werkt dat (doe ik eigelijk nooit, heb er weinig verstand van) is dat kosteloos en niet gebonden aan enige regelgeving?

Nee hoor kost niks. Geen verdere verplichtingen. En geheel op vrijwillige basis.

111t91h.jpg - 131717

:D

Terug
Naar boven