no time left
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 70
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 14%
"Sexy slogans op t-shirts, als 'Boobman', moeten verboden worden", dat eist althans de directeur van een opvangcentrum voor slachtoffers van verkrachting. Deze slogans zorgen volgens haar voor de coïtusualisering van kinderen.
'I love boobies'
T-shirts met slogans zijn trendy, ze zijn tegenwoordig het middel om je persoonlijkheid via je kledij uit te drukken. Ook bij kinderen zijn ze een rage, 10-jarigen kunnen kledij kopen met 'So Many Boys, So Little Time' en 'You wish' erop. "Hoewel ze vaak zelf niet beseffen wat de boodschap betekent, zorgt het er wel voor dat kinderen tot een coïtusobject gebombardeerd worden", aldus de Britse Catherine White, directeur van een opvangcentrum voor slachtoffers van verkrachting.
Niet nadenken
"Ze zorgen ervoor dat er steeds meer verkrachtingen zijn. Zulke t-shirts worden zelfs op babymaat gemaakt. Een rompertje met 'I love boobies' (ik hou van borsten), '0 to Naughty in 6 seconds' (van 0 naar ondeugend in 6 seconden), lijkt op het eerste gezicht grappig, maar veel mensen denken niet na over wat er echt staat. Ik heb al 10-jarigen gezien met de boodschap 'Ik ben niet oppervlakkig, ik hou gewoon niet van lelijke mensen' of 'Raak niet aan wat je niet kan krijgen', dat is toch ronduit triestig", aldus White.
Condoom scheurde
In Nieuw-Zeeland was er vorige maand een rel rond t-shirts van het Cotton on Kids, dit merk verkoopt kledij met teksten als 'Ik ben het levende bewijs dat mijn moeder een sl*t is', of 'Het condoom scheurde', of 'Ik ben een tettenman'. Future Freak, een kledingbedrijf uit Londen, zegt van zichzelf een grappige lijn kinderkleding te hebben met teksten als 'Ze slaan mij'. Ontwerper Paul Lawton: "Ik geef toe dat onze collectie controversieel is, mensen houden ervan of ze haten het. Iedereen die zo'n t-shirt voor zijn kind koopt, mishandelt zijn kroost natuurlijk niet. Het feit dat deze teksten echt niet kunnen, maakt het net zo grappig. Ik zou nooit iets seksueelop een t-shirt zetten, het is gewoon bedoeld om grappig te zijn". De vraag naar deze t-shirts is groot, want de rompertjes van Future Freak zijn momenteel allemaal uitverkocht. Het meest populaire ontwerp is een t-shirt voor jongens vanaf 6 maanden tot 11 jaar met 'Sluit je dochters op'. Bij meisjes is de favoriet 'Jongens stinken'.
Regenbogen
Op het eerste gezicht zijn ze ook grappig. Maar volgens professor White hebben ze vooral een onbewust effect. Ze tastten de waarden van de huidige maatschappij aan. Meisjes worden zo gereduceerd tot provocerende Lolita's, jongens tot hengsten. Daarom wil ik dat dit soort t-shirts verboden wordt. Wat is er tegenwoordig mis onschuldige met regenbogen en tekenfiguurtjes op kinderkledij?" (ep)
21/08/09 12u26