AndroidHealthClinic

taakbalk van kleur veranderen in XP

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
Graag zou ik mn taakbalk onderaan in beeld veranderen van kleur.
Ik heb windows XP Pro op m'n pc staan en de kleur momenteel van taakbalk is zo klassiek grijs.. (thema windows-klassiek)
Via wat zoeken heb ik volgende handeling gedaan...

Rechtermuisklik (bureaublad) => eigenschappen => vormgeving

Nu zie ik op myn pc staan onder vormgeving "vensters en knoppen" : windows-klassiek, als ik via het pijltje rechts probeer open te schuiven, krijg ik buiten windows-klassiek niets meer te zien, lijkt wel of die xp skins verwijderd zijn.

Maw ik heb niet die mogelijkheden van olijfgroen, zilver, blauw voor taakbalk.
En dit zijn nu net die ik zou willen.

Ook heb ik al geprobeerd opstarten in veilige modus (F8) zonder positief resultaat,
weet iemand nog een tip ??

start-->configuratiescherm-->systeem-->tabblad geavanceerd-->prestaties instellingen-->visuele sTen op vensters en knoppen toepassen aanvinken

• Topic Starter Topic Starter
start-->configuratiescherm-->systeem-->tabblad geavanceerd-->prestaties instellingen-->visuele sTen op vensters en knoppen toepassen aanvinken

Na dit uitgevoerd te hebben .. terug naar eigenschappen voor beeldscherm gegaan --> thema's --> windows xp --> vormgeving --> vensters en knoppen (enkel maar mogelijkheid : windows-klassiek) :( maw lukt nog niet.

Nog even dit bijvermelden, na het aanvinken van visuele sTen op vensters en knoppen doe ik "toepassen" en "ok".
Ik check het voor een 2e keer en zie dan dat het weer uitgevinkt staat .. :hamer:

op deze site:
[Link niet meer beschikbaar]
staat hoe het moet en daar staat ook silver, olive tussen? Niet bij jou? Verder staat er op die site ook een link waar je extra themes kan downloaden (van microsoft dus moet wel werken en geen zever van andere programmas)

op deze site:
Windows XP: Show your style! Make Windows look the way you want
staat hoe het moet en daar staat ook silver, olive tussen? Niet bij jou?

Idd, hier niet, zoals je ziet krijg je het kleurentrio (blauw, zilver, olijfgroen) te zien als daarboven bij windows and buttons --> windows xp style is geselecteerd, en daar loopt het al mis, ik krijg enkel "windows-klassiek" te zien (geen verdere opties als ik rechts probeer open te schuiven).

Ook geen succes met deze link. Ik werk onder "services" --> thema's zet ik op automatisch (stond voordien op "uitgeschakeld"), ik probeer terug in "vormgeving" maar nog steeds zie ik enkel "windows-klassiek" en geen "xp-styl"

heb je gerestarted? Zet is op automatisch en dan opnieuw starten.

heb je de themes toevallig niet verwijderd met een of ander programma?

heb je de themes toevallig niet verwijderd met een of ander programma?

Bij mijn weten kan je die niet verwijderen, toch? xp styl : standaard ?
Trouwens als ik "thema's" openklik, zie ik windows xp ernog tussenstaan.
Ik heb wel Tweak ui, en heb hiermee wel eens zitten klooien in het verleden.

probeer eens met een ander programma zoals windowsblinds en zie of dat programma je taakbalk kan veranderen, miss dat hierdoor een service of whatever verkeerd staat ingesteld hierdoor weer wel goed zal staan.

Terug
Naar boven