Fitness Seller

Taalachterstand van autochtonen!

Bezoekers in dit topic

ik ken ook zon typpetje.. verschrikkelijk!
 
Sport2000 zei:
bedoelde de reclame van interpolis, leuk dat je de grap snapt:D


Sorry m8, ik probeer zo min mogelijk reclame te zien. Ken m dus niet. :D


Edit: Ken m wel. :D Dat jochie dat zo beteuterd kijkt zodra er in no time weer een nieuwe ruit in wordt gezet.

Maar toch, gezien het feit dat het reclame is, heb ik m met tegenzin gezien. :D
 
Laatst bewerkt:
autochtone wannabe allochtonen.!!!!

dat zijn het!!!

iek wil dan eg me pipa trekken en die fake mocros blemmen!!!
 
En je weet zeker dat het een autochtoon was? Niet een of ander iets geimporteerd uit duitsland of scandinavië? :P
 
ze zal wel moeilijk praten door die vetkringen om d'r nek.
 
Vind de taalontwikkeling vd bleekscheten zorgwekkender. Als ik zie wat er op msn voorbij komt, niet normaal
 
Het is overal hier erg. Ook op dit board is het soms schrikbarend te lezen hoe mensen zich (vaak vergeefs) proberen te uiten.

De schuld is het onderwijs, of beter gezegd: de politiek die het onderwijs laat verwateren. In plaats van beter onderwijs te bieden wordt de standaard telkens weer verlaagd. Mn sletje werkt op een middelbare school. Er zijn daar klassen vol met jongeren (14-18 ) die bijles wiskunde nodig hebben. Differentieëren, integreren, limieten? Nee. Voorbeeld (I kid you not): "73+12=..." of "14+A=16, hoeveel is A?". En dan gewoon als 16-jarige zeggen: "Huh? Rekenen met letters????" Ik stond erbij en keek er verbaasd naar. Wat nu op VMBO het gemiddelde niveau is kreeg ik al in de 4e klas van de lagere school!

En wat betreft taalgebruik: het hertje is een helpdesk-medewerker in het computerlokaal. Er komen daar jongeren die geen woord Nederlands spreken. Ze kunnen niet eens duidelijk maken waar ze de computer voor nodig hebben zonder een tolk. HOE kan zo iemand lessen volgen? ???

Voordat er mensen gaan zeuren: nee, ze zijn niet gisteren van de boot af gekomen. Ik heb er gehoord die al in hun 3e jaar zaten en nog geen 3 woorden Nederlands konden. Maar wedden dat ze wel slagen? Wat natuurlijk elk diploma ernstig devalueert. >:(

En ja, er zit ook nog een enkele blanke jongere op die school. En die praten vaak ook alsof ze gisteren nog geiten aan het oraal behagen waren in de stoffige valleien van het Rif-gebergte.
 
dj_phreak zei:
Het is overal hier erg. Ook op dit board is het soms schrikbarend te lezen hoe mensen zich (vaak vergeefs) proberen te uiten.

De schuld is het onderwijs, of beter gezegd: de politiek die het onderwijs laat verwateren. In plaats van beter onderwijs te bieden wordt de standaard telkens weer verlaagd. Mn sletje werkt op een middelbare school. Er zijn daar klassen vol met jongeren (14-18 ) die bijles wiskunde nodig hebben. Differentieëren, integreren, limieten? Nee. Voorbeeld (I kid you not): "73+12=..." of "14+A=16, hoeveel is A?". En dan gewoon als 16-jarige zeggen: "Huh? Rekenen met letters????" Ik stond erbij en keek er verbaasd naar. Wat nu op VMBO het gemiddelde niveau is kreeg ik al in de 4e klas van de lagere school!

En wat betreft taalgebruik: het hertje is een helpdesk-medewerker in het computerlokaal. Er komen daar jongeren die geen woord Nederlands spreken. Ze kunnen niet eens duidelijk maken waar ze de computer voor nodig hebben zonder een tolk. HOE kan zo iemand lessen volgen? ???

Voordat er mensen gaan zeuren: nee, ze zijn niet gisteren van de boot af gekomen. Ik heb er gehoord die al in hun 3e jaar zaten en nog geen 3 woorden Nederlands konden. Maar wedden dat ze wel slagen? Wat natuurlijk elk diploma ernstig devalueert. >:(

En ja, er zit ook nog een enkele blanke jongere op die school. En die praten vaak ook alsof ze gisteren nog geiten aan het oraal behagen waren in de stoffige valleien van het Rif-gebergte.



SJEEEEEEZUS!!!!
:eek:
 
Dani zei:
Vind de taalontwikkeling vd bleekscheten zorgwekkender. Als ik zie wat er op msn voorbij komt, niet normaal

Volgens mij heb jij meer negers dan Nederlanders in je lijst aan je taalgebruik te zien..
 
Brutez zei:
Volgens mij heb jij meer negers dan Nederlanders in je lijst aan je taalgebruik te zien..
Eh, sinds wanneer sluit het een het ander uit dan? :cool:

Dat was precies de reden van mijn woordkeus. Voor mij is nl iedereen geboren in Nederland een Nederlander. Feit is alleen dat mensen met een andere culturele achtergrond vaak meertalig groeien en om die reden misschien minder vlekkeloos Nederlands schrijven.
 
Haha, het doet me denken aan Haagse Harry. Dan moest ik ook altijd hardop lezen om het te begrijpen, wat best grappig is als je in een volle trein zit. Kankah nò es op kankahahoea! :D
 
Man, ik verbaas me ook zo over dat taalgebruik.

IN GODSNAAM, waarom praat een geboren en getogen nederlander als een allochtoon ???

Ik krijg altijd zin om die mensen op hardhandige wijze wat taalgevoel bij te brengen.
 
Het is stoer en cool om zo te praten (Yo MTV/TMF coolin' in ya slaapkamere-crrribb!)
 
DBC01 zei:
Het is stoer en cool om zo te praten (Yo MTV/TMF coolin' in ya slaapkamere-crrribb!)

Lees even je eigen onderschrift....
(tenzij je dit ironisch bedoeld dan heb ik niks gezegd.)
 
Meccanicc zei:
Lees even je eigen onderschrift....
(tenzij je dit ironisch bedoeld dan heb ik niks gezegd.)

Doe maar alsof je niks hebt gezegd want dat onderschrift is, als je goed kunt lezen, een letterlijke quote van iemand anders. Dus niet mijn eigen woorden.
 
DBC01 zei:
Doe maar alsof je niks hebt gezegd want dat onderschrift is, als je goed kunt lezen, een letterlijke quote van iemand anders. Dus niet mijn eigen woorden.
Dan heb ik ik dus niks gezegd.
Maar je post inderdaad vaak goeie stront....
 
En dat mag best weleens gezegd!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Meccanicc zei:
Dan heb ik ik dus niks gezegd.
Maar je post inderdaad vaak goeie stront....
Klinkt in ABN toch ineens heel anders heh :p
 
Zit zeker een kern van waarheid in dbc, maar lees eens even dit topic door en tel de spelfouten eens. Jou kind? Sinds wanneer schrijven we jou kind zonder w? Er is hier toch sprake van een bezittelijk voornaamwoord?
Daarnaast heb ik zelf een gruwelijke hekel aan allochtonen die "die meisje bij die raam" zeggen. Jongens kom op, je weet toch wel dat het DAT meisje bij DAT raam? Maar ik ben dat wel gewend van die allochtonen, als ze zo praten komen ze wat stoerder over. Nou jofel, maarja.
MAAR wat echt te erg voor woorden is, zijn die kromme wijven die dan ook zo gaan praten en dan ja togh en weetje zeggen. Of een nederlander, een ras echte nederlander die dan opeens zijn mond opentrekt met een turbo allochtoons accent, wullah ik zwueer je wullaahh ik zag die meisje dar staan! Jonge, kom op shut up, ga back 2 basic! Maar waar we het eigenlijk over hebben zijn de breezahs, van allochtonen is het algemeen bekend dat ze een accent hebben en met opzet woorden weg laten(zoals, "een" "de" "het").

Surf eens naar cu2.nl, daardoor komt dat. Kromme kinderen die een kromme taal achterstand oplopen door een kromme site met kromme teksten en kleurtjes. En msn... en de msn taal "w8 3ven wAnT !k B3n L337" zulke dingen. En uit jouw posts te lezen dbz ben jij ook niet de slimste(niet dat ik turbo "L337" ben, maar ik bitch niet?) :D maar ben blij dat het je opgevallen is dat men een taal achterstand op loopt!
 
Back
Naar boven