AndroidHealthClinic

Taalachterstand van autochtonen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ging vanavond een bigmac halen, en toen we bestelde klonk het net of er een chinees meisje achter de kassa zat.
Toen we aan kwamen bij de kassa zagen we een lekkere stoot zitten.
We zeiden dat ze zo'n leuk dialect had en vroegen waar ze vandaan kwam en ze zei uit Rusland.
Ze was hier twee jaar.
Zo kan het dus ook.... :D
 
MassiveBody zei:
Ik ging vanavond een bigmac halen, en toen we bestelde klonk het net of er een chinees meisje achter de kassa zat.
Toen we aan kwamen bij de kassa zagen we een lekkere stoot zitten.
We zeiden dat ze zo'n leuk dialect had en vroegen waar ze vandaan kwam en ze zei uit Rusland.
Ze was hier twee jaar.
Zo kan het dus ook.... :D
ahahhah player
 
Het is jammer SageFrancis, dat je niet op de hoogte bent van mijn achtergrond. Die zal je ook nooit weten en van mijn kant is het nooit te bewijzen.
Ik werd door mijn grootouders al kennis bijgebracht in de NL taal toen ik 5 was, spellingscontrole met woorden die je leert als je 10-12 bent. Dictees waren voor mij dus een feest; ik schreef het snelst en foutloos. Negens en tienen, niks dan dat. (Cijfermatig was ik een complete nul).

Sinds ik intensief op dit board schrijf merk ik dat ik woorden en uitdrukkingen van anderen ben gaan overnemen die taalkundig niet kloppen. Het valt me de laatste tijd enorm op.
Maar juist omdat ik van zeer jongs af aan ben opgegroied met taal, spelling, grammatica en ABN uitspraak, valt het me extra zwaar. Mijn grootouders zouden mijn zinnen op dit forum beter niet onder ogen komen.
 
Back
Naar boven