AndroidHealthClinic

Review TauriPure - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Aminozuren
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Ultra-pure Taurine voor maximale biologische beschikbaarheid.
    Vrije vorm aminozuur vrij van vulstoffen of toevoegingen.

Taurine is een essentiëel aminozuur en het meest voorkomende vrije aminozuur in vele weefsels. Taurine participeert in een verscheidenheid van metabole processen. Taurine komt in hoge concentraties in het hart en de skeletspieren, witte bloedcellen en het centrale zenuwstelsel. Taurine en is een bouwsteen voor alle andere aminozuren.

Taurine is een aminozuur van onderschatte waarde. Het bevordert de omzetting van glycogeen in glucose en dat is de belangrijkste brandstof voor de spieren en hersenen. Taurine is dan ook in staat om snel lichamelijke en geestelijke vermoeidheid te verdrijven.

Sporters gebruiken het om de aanmaak van melkzuur - ammoniak te verminderen tijdens de inspanning, waardoor vermoeidheid, krampen en samentrekkingen kunnen worden voorkomen en omdat Taurine het effect van insuline imiteert, waardoor spiercellen in staat zijn meer glucose op te slaan.

Kenmerken Taurine:
    -Verbetert celvolume en laat de spieren groter lijken.
    -Verdrijft snel lichamelijke en geestelijke vermoeidheid
    -Positieve invloed op het functioneren van de zenuwen
    -Helpt de elektrolyt balans en een goede benutting van natrium, kalium, calcium en magnesium.
    -Verbetert de anabole processen en verhoogt de eiwitsynthese.
    -Handhaaft de opname van glucose
    -Betere concentratie
    -Werkt als een ion en een pH buffer in het hart en de skeletspieren en het centrale zenuwstelsel.
    -Taurine werkt synergistisch met Creatine.
    -Taurine heeft een vitaliserend effect
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1+ week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Goed. Neutrale smaak
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 dosering voor de training + 2 doseringen voor het uitgaan
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? snelle levering / samples / goede service / geen verzendkosten
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 8,00 / 200 gram
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. Inzetbaar voor meerdere doelen

Mijn review:
Voorwoord:
Sinds ruim een week, maak ik gebruik van het product Taurine - TauriPure van de webshop Body en Fitshop.
Ik heb voor dit product gekozen als een goedkoop alternatief of de dure blikjes Red Bull die ik vaak voor het trainen en/of tijdens het uitgaan gebruik.

Voordeel is, dat TauriPure voor meerdere doelen inzetbaar is, dus niet alleen voor fitness/krachttraining gebruikt hoeft te worden.
Voor het uitgaan neem ik een dubbele dosering, en dan kan de uitgaansavond van start gaan.

Mixbaarheid:
TauriPure lost goed op in water of je favoriete vruchtensap.

Smaak:
Wat betreft de smaak kan ik kort zijn, TauriPure heeft een vrij neutrale smaak, dus is goed weg te werken, zeker als je het mixed in een vruchtensap.

Voordelen:
- Goede mixbaarheid
- Prijs
- Neutrale smaak
- Goedkoper dan Red Bull o.i.d.
- Multi inzetbaar

Nadelen
:
- n.v.t.

Prijs:
Ik heb 8,00 betaald voor TauriPure, wat naar mijn mening een nette prijs is.

Inhoud:
200 gram, genoeg voor 100 doseringen.

Eindoordeel:
Ik heb het product nu ruim een week in gebruik, en heb het naast mijn training, ook gebruikt voor het uitgaan, daar ik normaliter altijd Red Bull zou drinken voor het uitgaan.

Om het product een goede kans te geven, heb ik het gebruikt op dagen dat ik geen pre workout supplementen gebruikt heb, daar anders de werking van de taurine denk ik overtroffen word door de pre workout supplement(en).

Tijdens en voor je training merk je dat je wat betreft energie, lekker in je vel zit, en dat je concentratie ook goed op peil is en blijft.
Taurine is geen alternatief voor pre workout supplementen, daar deze wat betreft werking sterker zijn dan taurine alleen.
De combinatie TauriPure + een pre workout supplement lijkt me onnodig, daar TauriPure voor mijn gevoel in zo'n combinatie geen merkbaar effect zal leveren.
Maar zeker voor sporters die geen fan/voorstander zijn van pre workout supplementen, is TauriPure een goed alternatief.

Ook voor mensen die op bepaalde momenten meer concentratie nodig hebben, en die daarvoor anders bv. een Red Bull zouden drinken, zal TauriPure ook een uitkomst kunnen zijn, al helemaal als je de prijs tussen Red Bull en TauriPure gaat vergelijken.

TauriPure is dus voor meerdere doelen inzetbaar, en gezien de nette prijs, de multi inzetbaarheid e.d., krijgt dit product van mij een 9.

image.jpg

Zeer nette review ouwe! :thumb:

Yep zeer net review Krimpie. :)

Jaaaaaaaaaaaaaa! Wist niet dat ze ook taurine van hun eigen lijn hadden :eek:. Komt ook zeker in mijn pre wo samenstelling (ben nog beetje aan het zoeken).

TauriPure is dus voor meerdere doelen inzetbaar, en gezien de nette prijs, de multi inzetbaarheid e.d., krijgt dit product van mij een 9.

Kreeg je bij de dubbele dosering (2 schepjes) superveel energie? liep je te stuiteren? Hoe moet ik dat zien?

Bij een hogere dosering krijg je inderdaad een stuk meer energie. TauriPure wordt ook vaak gecombineerd met cafeïne tabs. :)

-Leon

ik gebruik sinds kort ook tauripure en ben er idd ook erg tevreden over, zo te zien kan ik het dus ook hoger doseren voor meer energie B&F?
Dan vraag ik me wel af of je geen crash krijgt daarna?
ik neem nu namelijk altijd in de ochtend 2 schepjes tauripure door m'n vruchtensap heen.

ik gebruik sinds kort ook tauripure en ben er idd ook erg tevreden over, zo te zien kan ik het dus ook hoger doseren voor meer energie B&F?
Dan vraag ik me wel af of je geen crash krijgt daarna?
ik neem nu namelijk altijd in de ochtend 2 schepjes tauripure door m'n vruchtensap heen.

Een crash is altijd mogelijk met stimulanten, maar in dit geval is de kans wel stuk kleiner. Taurine is lang niet zo heftig als bijvoorbeeld geranamine. :)

-Leon

Bij een hogere dosering krijg je inderdaad een stuk meer energie. TauriPure wordt ook vaak gecombineerd met cafeïne tabs. :)

-Leon

Oke oja omdat taurine caffeine stimuleerd ofniet?
Ik heb ook caffeine tabs, moet ik dan eerst taurine nemen half uurtje later een tab of?
Hoe zou ik dan doen

Terug
Naar boven