XXL Nutrition

te dik

sjuulke

Novice
Waardering
0
hallo ik ben pas aan het trainen .Ik ben 29 jaar ik ben ongeveer 181 lang en weeg 102 kilo te dik dus .Nu weet ik niet goed wat ik moet doen ik ben nu een paar dagen met bb bezig maar weet niet goed wat ik nu het beste kan eten (schema) ik heb al een gelijnt een paar jaar geledn en toen ben ik op een jaar tyd 25 kilo afgevalen maar dat vond ik ook niet zo mooi nu ben ik redelijk flink en heb redelijke spiermassa maar het probleem is nu natuurlijk als ik te veel ga lijnen die spiermassa ook kwijd raak wie kan me helpen

Je wilt lijnen zonder spiermassa kwijt te raken ?

Je kunt ook in de cut gaan.

Als je zoekt op cutten op het forum vindt je meer informatie hierover

Gewoon veel bewegen en gezond eten en als je spiermassa wilt behouden natuurlijk vooral erop letten dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt.

Zelf haal ik veel eiwitten uit kwark, karnemelk, kip, noten en vis. Ook neem ik af en toe een shake met eiwitten.

Maar kijk eens goed rond op het forum,dan kun je al een hoop informatie winnen.

• Topic Starter Topic Starter
bedank alvast voor jullie reaktie

Probeer alleen complexe koolhydraten te eten en onverzadigde vetten.

En als je de kans hebt ga ochtend cardio doen voor je eerste maaltijd

Wat als je alleen te veel vet heb op je buik door een biertje te veel?? Moet je dan ook op een dieet of kan je dit gewoon met trainen kwijt raken??

Begin eerst via dit forum met uitzoeken wat voor lichaamstype je bent. (sticky's) Ecto/Meso of Endomorph en natuurlijk de mogelijke combinaties. Als die kennis aanwezig is verklaart dat een helebooel over je lichaamsgedrag na of tijdens een jojo periode, of de gewenste doelen die je je gestelt hebt.
Gewicht en lengte zegt niets over te zwaar zijn! Bv je bent machtig gespierd en je hebt een kleine lichaamslengte dan kun je dus met gemak 102 kg wezen, en dan hoef je niet te spreken van overgewicht cq ongezonde situatie.
Beweging, rust, voeding en kennis zijn de ingredienten die je moet leren.
Heel veel suc6!!

gert139 zei:
Wat als je alleen te veel vet heb op je buik door een biertje te veel?? Moet je dan ook op een dieet of kan je dit gewoon met trainen kwijt raken??

Sommigen geloven dat wanneer je de onderliggende spieren traint, het vet er bovenop vanzelf verdwijnt.
Dit is een missverstand!!! vet verbrand je enkel door cardiotraining, niet door je spieren sterker te maken.

Misschien stom vraagje maar een vriend van mij is echt dun hij wil gaan beginnen met fitnessen maar hij heeft een flink buikje ! Waar kan hij het beste mee beginnen. Cardio of gewichten??

ligt eraan wat hij wilt, als hij alleen zijn buik kwijt wilt raken dan moet hij zijn biertje laten staan en aan cardio gaan doen.

gert139 zei:
Misschien stom vraagje maar een vriend van mij is echt dun hij wil gaan beginnen met fitnessen maar hij heeft een flink buikje ! Waar kan hij het beste mee beginnen. Cardio of gewichten??

Beide!!!!

denk dat water drinken en even tijdelijk ( hoe lang; de spiegel is uw dienaar) een 500 Kcal ONDER zijn dagelijkse behoefte al voldoende is.... wel de maaltijden gaan verspreiden over minimaal 5 maaltijden per dag... liever nog 6.

Bij elke maaltijd 200 ML water en tijdens het trainen minimaal een liter....

Denk dat ie dan een beetje zijn buik kwijt raakt, zonder zijn spiermassa ( uiteraard wel goed gezond eten met 1 dagje een 'zondig ' dagje....

Denk dat ie dan over een maand of 2 a 4 al minder buik heeft....

Tijdens deze maanden kan ie gewoon lekker zwaar gaan krachttrainen, lijkt mij zo....

Wanneer ie vindt dat ie 'voldoende buik' kwijt is.... kan ie 500 Kcal meer gaan eten en dus massa gaan creeren !

In beidde periode veel eiwitjes consumeren !

conclussie
zoek op het forum info over cutten op
dan komt alles goed
en overhaast het niet dat is belangrijk

Zou ook aanraden beide te doen. K heb me overlaatst een hometrainer gekocht. Kan je hem mss ook eens aanraden als je veel kilo's moet verliezen.

Zit je 30 min op zonder je het weet :-)

Jaccis zei:
denk dat water drinken en even tijdelijk ( hoe lang; de spiegel is uw dienaar) een 500 Kcal ONDER zijn dagelijkse behoefte al voldoende is.... wel de maaltijden gaan verspreiden over minimaal 5 maaltijden per dag... liever nog 6.

Bij elke maaltijd 200 ML water en tijdens het trainen minimaal een liter....

Denk dat ie dan een beetje zijn buik kwijt raakt, zonder zijn spiermassa ( uiteraard wel goed gezond eten met 1 dagje een 'zondig ' dagje....

Denk dat ie dan over een maand of 2 a 4 al minder buik heeft....

Tijdens deze maanden kan ie gewoon lekker zwaar gaan krachttrainen, lijkt mij zo....

Wanneer ie vindt dat ie 'voldoende buik' kwijt is.... kan ie 500 Kcal meer gaan eten en dus massa gaan creeren !

In beidde periode veel eiwitjes consumeren !

Ik eet altijd zonder erbij te drinken, drink water (of cola light) altijd minimaal een half uur later op omdat ik heb gelezen dat eten en drinken tegelijk ervoor zorgt dat de voedingsstoffen uit het eten niet goed worden opgenomen en het de spijsvertering vertraagd. Weet iemand hier meer over?

moopie zei:
Ik eet altijd zonder erbij te drinken, drink water (of cola light) altijd minimaal een half uur later op omdat ik heb gelezen dat eten en drinken tegelijk ervoor zorgt dat de voedingsstoffen uit het eten niet goed worden opgenomen en het de spijsvertering vertraagd. Weet iemand hier meer over?

Daar kun je dus vanaf nu mee stoppen.. is echt onzin
Spijsvertering is juist gebaat bij vocht

afvallen: meer verbranden dan je eet (of minder eten dan je verbrand, ongeveer hetzelfde :D)
niet meer snoepen, zoepen en naar de snackbar.
Volgens mij is het verhaal van geen verzadigde vetten beetje achterhaald. Je lichaam heeft naar mijn idee baat bij een goede hoeveelheid verzadigde vetten. (een GOEDE hoeveelheid!)
Belangrijkste is dat ie BEGINT. KT of cardio, tja, bewegen is bewegen en daar verbrand je energie mee. mn broertje is van 100+ kg afgevallen naar een mager scharminkel in ong 1 a 1,5 jaar door streng vegetarisch te gaan eten en iedere dag een wandeling (dus niet joggen of zo) van een uur of 2. Ik kon mn ogen echt NIET geloven.
Als ie maar niet gaat denken dat het kwijtraken van zn pens een kwestie is van een paar sit ups per dag of zo... it takes discipline.

gert139 zei:

als ie een buikje heeft, dan is die gast toch niet echt dun? :D
een combi van beiden werkt..

Terug
Naar boven