alexzeist
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 11%
Hallo allemaal,
ik heb al ruim 2 maanden schouderklachten, zat vandaag weer eens een beetje rond te googlen en kwam het volgende op een site tegen;
Er zijn diverse voedingstoffen en supplementen die kunnen helpen bij het voorkomen of herstellen van de peesaanhechting of spierontstekingen.
en heeft er nog iemand suggesties qua supplementen die ik kan gebruiken voor mijn schouder? het zijn voornamelijk mijn aanhechtingen waar ik pijn aan ondervind, ik gebruik al Joint sport(universal) en verder multivitaminen en visolie(2x 1000mg per dag)
Alvast bedankt!
ik heb al ruim 2 maanden schouderklachten, zat vandaag weer eens een beetje rond te googlen en kwam het volgende op een site tegen;
Er zijn diverse voedingstoffen en supplementen die kunnen helpen bij het voorkomen of herstellen van de peesaanhechting of spierontstekingen.
- Visolie
Visolie werkt zowel preventief als genezend voor ontstekingen in de aanhechtingen. Aanbevolen hoeveelheid: 5gram per dag.
- Glucosamine
Glucosamine wordt vaak geprezen als supplement voor de gewrichten omdat het kraakbeen herstelt. Glucosamine zorgt echter ook voor de afgifte van glycosaminoglycanen. Deze worden gebruikt om de pezen te herstellen. Aanbevolen hoeveelheid is 1500mg en 4 keer per dag 1500mg als je al een ontsteking hebt.
- Vitamine C
Vitamine C bevordert de aanmaak van collageen dat nodig is voor herstel van de aanhechting. Aanbevolen hoeveelheden variëren tussen de 1000mg en 3000mg per dag voor volwassenen. Dit verschilt natuurlijk per persoon. Vitamine C wordt vaak verkocht in ‘Time-released’ capsules die zorgen voor een evenwichtige, langdurige afgifte van vitamine C.
- Magnesium
Magnesium kan de spanning van de spier en aanhechting verlagen en hiermee de kans op een ontsteking. Aanbevolen hoeveelheid is 500mg per dag verdeeld over 2 momenten.
en heeft er nog iemand suggesties qua supplementen die ik kan gebruiken voor mijn schouder? het zijn voornamelijk mijn aanhechtingen waar ik pijn aan ondervind, ik gebruik al Joint sport(universal) en verder multivitaminen en visolie(2x 1000mg per dag)
Alvast bedankt!