MuscleMeat

(te) hoge doseringen?

alexzeist

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,
ik heb al ruim 2 maanden schouderklachten, zat vandaag weer eens een beetje rond te googlen en kwam het volgende op een site tegen;

Er zijn diverse voedingstoffen en supplementen die kunnen helpen bij het voorkomen of herstellen van de peesaanhechting of spierontstekingen.

• Visolie
    Visolie werkt zowel preventief als genezend voor ontstekingen in de aanhechtingen. Aanbevolen hoeveelheid: 5gram per dag.

• Glucosamine
    Glucosamine wordt vaak geprezen als supplement voor de gewrichten omdat het kraakbeen herstelt. Glucosamine zorgt echter ook voor de afgifte van glycosaminoglycanen. Deze worden gebruikt om de pezen te herstellen. Aanbevolen hoeveelheid is 1500mg en 4 keer per dag 1500mg als je al een ontsteking hebt.

• Vitamine C
    Vitamine C bevordert de aanmaak van collageen dat nodig is voor herstel van de aanhechting. Aanbevolen hoeveelheden variëren tussen de 1000mg en 3000mg per dag voor volwassenen. Dit verschilt natuurlijk per persoon. Vitamine C wordt vaak verkocht in ‘Time-released’ capsules die zorgen voor een evenwichtige, langdurige afgifte van vitamine C.

• Magnesium
    Magnesium kan de spanning van de spier en aanhechting verlagen en hiermee de kans op een ontsteking. Aanbevolen hoeveelheid is 500mg per dag verdeeld over 2 momenten.
zijn dit niet een beetje erg hoge doseringen?
en heeft er nog iemand suggesties qua supplementen die ik kan gebruiken voor mijn schouder? het zijn voornamelijk mijn aanhechtingen waar ik pijn aan ondervind, ik gebruik al Joint sport(universal) en verder multivitaminen en visolie(2x 1000mg per dag)

Alvast bedankt!

Stabiliserende oefeningen voor je schouder (Rotator Cuff) zouden meer doen dan supplementen denk ik, ga eens googelen op spierverstevigende oefeningen voor de schouder...

• Topic Starter Topic Starter
Stabiliserende oefeningen voor je schouder (Rotator Cuff) zouden meer doen dan supplementen denk ik, ga eens googelen op spierverstevigende oefeningen voor de schouder...
ik ga al elke week naar de fysio waar ik verschillende oefeningen doe, maar ik zoek iets waardoor het herstel misschien wat versnelt zou kunnen worden

Ik zou wat geduld hebben en kijken hoe het de komende maanden gaat, zelf heb ik meer dan een jaar met een zwakke knie rond gelopen voor deze terug in orde was, had slijtage van het kraakbeen en heb ook verstevigende en stabilisatie oefeningen gedaan, maar dat gaat inderdaad traag vooruit (te traag soms), maar het geduld wordt wel beloond. Nu kan ik eindelijk terug normaal squatten, wel met een lager gewicht dan tevoren, maar het gaat geleidelijk aan terug de goede richting uit.
Wat zegt de Fysio trouwens over je blessure?

Zelf heb ik al jaren last van mijn knie, en meerdere gewrichten waar ik zo nu en dan eens last van heb, ik heb altijd glucosamine/chondroïtine genomen in de verhouding 1500mg/500mg, 1x per dag, nu ik eindelijk wat minder last heb van mijn knie heb ik besloten om over te stappen naar enkel glucosamine 1200mg/dag om het wat minder kostelijk te maken. (ook goedkoper merk zelf). Ik kan je niet vertellen of je bij een ontsteking echt 4x1500mg nodig hebt, zelf heb ik dat nooit gedaan... Geef het wat tijd en hoop dat alles goed komt, :s

Succes nog!

Terug
Naar boven