Fitness Seller

Te snel gewicht verloren?

mikemas

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo,

Ik woog een goeie maand geleden 81 kg (niet dat ik heel dik was, ik heb redelijk wat spiermassa ook, maar ik stond toch iets te zwaar, en ik wou wat vet verliezen), en ik wou hier iets aan veranderen.
Mijn doel was om op 3 maanden tijd een 10-tal kg te vermageren (liefst vooral vet dus)
Ik ben dus serieus op mijn eten beginnen letten:
-niets van dingen zoals chips ed.
-om de 2u-2u30 eten, veel eiwitten en weinig verzadigde vetzuren en KH.. veel kip, volkoren pasta, rijst, ed.
- 's avonds na 19-20u niets meer eten
- alcohol enorm beperken
(Ik had al vaak gehoord en gelezen dat dit de beste manier was?)

Ik heb dit ook gecombineerd met (bijna) elke dag minimum 40 minuten gaan lopen (soms afgewisseld met zwemmen of andere sporten)
Het lopen deed ik meestal 's morgens op een nuchtere maag
Ik heb zelf ook gewichtjes thuis, en ik deed dus ook 3-4x per week een beetje krachttraining (maar niet met doel om heel veel spieren bij te krijgen)

Nu, een kleine maand later, ben ik al 8kg kwijt..
En het is niet dat ik daar niet echt tevreden mee ben, maar nog nooit is het zo vlug gegaan.. en ik ben niet zeker als het wel gezond is om zo vlug af te vallen? 8 kg in 1 maand is toch te veel?
Is er iets dat ik verkeerd doe? Want in 1 maand tijd veronderstel ik niet dat er van die 8kg er heel veel vet weg is.. En dit is/was toch de bedoeling..

PS: sorry als dit in het verkeerde topic staat, ik wist niet zeker als het bij voeding of vetverlies hoorde

Laatst bewerkt:
wat denk je dan dat weg is??

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet het niet, daarom dat ik deze topic start.. misschien voornamelijk spiermassa?
Ik dacht gewoon altijd dat vet verliezen niet zo vlug ging

misschien kan je beter meer krachttraining doen om spiermassa te behouden of zelfs aan te komen en veel eiwit eten maar ook niet te weinig koolhydraten

Ja maar echt spiermassa bijkomen is niet mijn doel..
Ik vraag me dus gewoon af als ik goed bezig ben zo (cfr mijn voeding en cardio)
Of als ik het misschien best anders aanpak om vet te verliezen?

1kg vet = 9.000kcal
8kg vet = 72.000kcal
72.000kcal/30 dagen=2400kcal --> je zou dan dus een kcal tekort van 2400kcal per dag hebben geconsumeerd.... onmogelijk want dat is ongeveer de basisbehoefte van een persoon.. je zou dan dus 0kcal per dag gegeten hebben :p
8kg is echt wel ontzettend veel. Ik denk dat het veel vocht is dat je kwijt bent, bv doordat je minder zout bent gaan eten, en je zal ook flink wat spiermassa zijn kwijtgeraakt.

Wat zijn je doelen nu? Je hebt nu een mooi gewicht, maar het zegt niks over hoe het eruitziet. Misschien oog je een beetje mollig rond je buik en lijk je voor de rest een beetje skinny.
Stel jezelf een doel en werk ernaartoe. Of je nou wilt afvallen of gespierder wilt worden, krachttraining MOET erbij

Ik heb er krachttraining bij gedaan, maar niet echt intensief.
En ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe ik er na 1 maand uitzie.. ik heb echt wel het gevoel (als ik in de spiegel kijk) dat ik er veel beter uitzie.. ik heb ook altijd redelijk wat spiermassa gehad, en dit is nog altijd zo, ik zie er dus zeker niet 'skinny' uit

maar ik kan me niet oorstellen dat je niet gespierder wil worden als je combineerd zal het nog sneller gaan en verlies je ook geen spiermassa

Ik heb er krachttraining bij gedaan, maar niet echt intensief.
En ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe ik er na 1 maand uitzie.. ik heb echt wel het gevoel (als ik in de spiegel kijk) dat ik er veel beter uitzie.. ik heb ook altijd redelijk wat spiermassa gehad, en dit is nog altijd zo, ik zie er dus zeker niet 'skinny' uit

Is toch mooi dan?!

Nu zorgen dat je niet ineens weer terugvalt door weer slechter te gaan eten..
En van krachttraining wordt je heus niet gelijk zoals Arnold hoor, zo hard gaat het helaas niet :D

Terug
Naar boven