MuscleMeat

Te snel resultaat

Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
68kg
Ik ben nu serieus begonnen om wat strakker te worden en dus mijn vetpercentage wat naar beneden te brengen. Ik heb geen idee wat mijn vetpercentage nu is, maar er zit duidelijk het een en ander op mijn buik.

Nu heb ik voor mijzelf een voedingsschema opgesteld en mijzelf hier nu 4 dagen aan gehouden. Ik zie hier veel mensen op het forum die juist 'klagen' over het vet dat alsmaar niet verdwijnt, maar ik schrok want mijn buik is echt enorm veel platter geworden:eek:

Ik woog 68 kg en ben 1,69 meter. Ik heb zelf geen weegschaal dus weet niet wat ik nu weeg, maar mijn vriend merkte gelijk op dat ik dunner was geworden.

Ben ik dan nu toch aan het crashdiëten? Of maak ik een andere fout? In 4 dagen tijd zo veel ''resultaat'' is toch helemaal niet mogelijk? Ik heb verder veel water gedronken, dus vochtverlies lijkt mij ook niet het geval.

Dit is mijn voedingsschema:

's ochtends 175 gram kwark met een paar flinke scheppen muesli

tussendoor 2 bruine boterhammen met pindakaas

lunch halfvolle melk met brinta

tussendoor 2x een halve grapefruit (of 1 keer 1 hele:D)

avondmaaltijd groente met vis en peulvruchten/volk.pasta/volk.rijst
(in dit voorbeeld 70 gram pasta, blikje tonijn en gekookte courgette)

's avonds fruitsnack (in dit voorbeeld mango-smoothie van halve mango met melk)

totaal 1512 kcal vet%20 koolhydraten% 49 eiwitten% 31

Is dit in orde zo? Alvast bedankt voor de hulp:)

op 1500 kcal kun je in 4 dagen niet gigantisch veel vet kwijt zijn. Mogelijk is het maag/darm inhoud, vochtverlies, glycogen verlies en een beetje vetverlies. Het hangt ook af van wat je hiervoor gegeten hebt met betrekking tot je carbs en electrolyten die je vochthuishouding regelen. Oftewel: het is gewoon niet te zeggen.

Om je progressie bij te houden raad ik je sterk aan een huidplooimeter te kopen en deze te gebruiken. Je gewicht is niet interessant, dat kan vanalles zijn.

Overigens geef je te weinig informatie. Je voedingsschema is een lijst met producten. Je geeft je onderhoud niet aan en je geeft niet aan wat voor krachttraining je doet, hoe lang je het doet, of je cardio doet, hoe lang je dat doet, hoe vaak je alles doet, etc.

Als ik zo snel je voedingsschema bekijk vind ik wel dat je te weinig DIERLIJKE eiwitten binnen krijgt en misschien wat teveel carbs. Probeer bij iedere maaltijd een dierlijke eiwitbron te pakken. Voor het slapen gaan kun je beter een bak kwark je mik in gooien in plaats van een fruitsnack.

Als ik jou was zou ik ook even de stickies lezen in de verschillende subfora.

Succes.

Jij zit op 1512 kcal per dag..? Wat is je behoefte?

• Topic Starter Topic Starter
Volgens een calculator op internet moet ik 1800 kcal eten wanneer ik niet zou sporten.
Nu heb ik 2 van de 4 dagen een half uurtje gerend (Ik ren om de dag) waarbij ik per keer ongeveer 350 kcal verbruikte.

Krachttraining moet ik me nog wat meer in verdiepen. Ik doe voor het slapengaan wat buikspier-oefeningen en wat andere balansoefeningetjes waarbij ik verschillende spieren aanspan. Dit zal niet zo veel verbranden dacht ik.

Zo kwam ik uit op een gemiddelde kcal behoeft van ongeveer 2000 per dag. Daar ben ik ongeveer 500 kcal onder gaan zitten.

Ik kom vast over als een echte beginner en dan dat ben ik ook:D Ik wil op ten duur wel meer kracht-traing doen, maar wil me er eerst nog meer in verdiepen zodat ik het niet fout doe.

• Topic Starter Topic Starter
op 1500 kcal kun je in 4 dagen niet gigantisch veel vet kwijt zijn. Mogelijk is het maag/darm inhoud, vochtverlies, glycogen verlies en een beetje vetverlies. Het hangt ook af van wat je hiervoor gegeten hebt met betrekking tot je carbs en electrolyten die je vochthuishouding regelen. Oftewel: het is gewoon niet te zeggen.

Om je progressie bij te houden raad ik je sterk aan een huidplooimeter te kopen en deze te gebruiken. Je gewicht is niet interessant, dat kan vanalles zijn.

Overigens geef je te weinig informatie. Je voedingsschema is een lijst met producten. Je geeft je onderhoud niet aan en je geeft niet aan wat voor krachttraining je doet, hoe lang je het doet, of je cardio doet, hoe lang je dat doet, hoe vaak je alles doet, etc.

Als ik zo snel je voedingsschema bekijk vind ik wel dat je te weinig DIERLIJKE eiwitten binnen krijgt en misschien wat teveel carbs. Probeer bij iedere maaltijd een dierlijke eiwitbron te pakken. Voor het slapen gaan kun je beter een bak kwark je mik in gooien in plaats van een fruitsnack.

Als ik jou was zou ik ook even de stickies lezen in de verschillende subfora.

Succes.

Bedankt voor de tips :D

Alleen vraag ik me af hoe jij kwark melk en vis geen dierlijke eiwitten vindt. Kwark en melk groeien niet aan een plantje zover ik weet :p

Dat heb ik niet gezegd, ik heb alleen gezegd dat ik vind dat je TE WEINIG dierlijke eiwitten hebt opgenomen in je voedingsschema. :P

De 2 tussendoortjes en je maaltijd voor het slapen gaan bevatten geen dierlijke eiwitten. Persoonlijk zou ik dat altijd toevoegen, zeker in de cut.

Als je overigens geen krachttraining doet, geef je je lichaam geen signaal om je spiermassa te behouden. Als je zo min mogelijk spiermassa wilt verliezen is het dus sterk aan te raden krachttraining te doen. Use it or loose it.

Dat je buik platter is wil niet zeggen dat je VP is afgenomen, dat kan door voeding/hormonen/vocht nogal schommelen.
Ik kan je de sticky's op t forum aanraden, daar leer je een hoop van
Succes

Terug
Naar boven