Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
klopt dat? Ik hoorde als je te veel cardio doet er te veel cortisol in je lichaam komt en dat je daardoor meer vet opslaat enzo. Ik weet niet precies hoe het proces gaat maar misschien dat iemand hier het weet?
Verder is het ook zo dat het cortisol systeem zichzelf remt. Wanneer mensen langdurig blootworden gesteld aan stress, en dus aan cortisol, wordt de productie ervan lager. Er ontstaat dan een tekort aan cortisol waardoor je moe wordt. (bij burnout is hier sprake van)
Van cardio produceer je eerder adrenaline lijkt me. Veel adrenaline triggert wel weer de aanmaak van cortisol, omdat cortisol de aanmaak van adrenaline weer remt. Maar op lange termijn heeft cardiotraining geen invloed op je cortisolhuishouding. misschien als je 24 uur per dag op een cardioapparaat zou zitten wel, maar dat lijkt me niet echt realistisch.