AndroidHealthClinic

Te veel sport

supersalt

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik zit met een vraagje,
Ik was vorig jaar na een goede tijd opnieuw begonnen met trainen.
Ik beoefen wel al sinds 13 jaar 2x in de week karate en ga sinds 2 jaar elke week muurklimmen.
Daarmee kon ik de training wel nog combineren en boekte nog genoeg vooruitgang.
Dit jaar studeer ik echter Lichamelijke opvoeding en bewegingswetenschappen. Doordat ik hierbij veel sport krijg vroeg ik mij af of hoe ik dit moet combineren met bodybuilding/krachttraining.

Ik zal hier even posten welke sporten ik wanneer doe buiten bodybuilding/krachttraining.

Maandag: 1u atletiek
1u volleybal/handbal

Dinsdag: 1 op de twee weken een uur basketbal
1u zwemmen

Woensdag: 1u30 gymnastiek
3u karate

Donderdag: niets, maar ik was van plan om hier zwemmen of atletiek te oefenen

Vrijdag: 1u voetbal
1u dans

Zaterdag: 2u karate

Zondag: 2-3u muurklimmen

Zouden jullie mij kunnen helpen?
Op dit moment zou ik graag nog gaan trainen, maar ik vrees dat het te veel is.
Misschien dat een aangepast schema helpt, of moet ik het er gewoon op wagen en 3x in de week trainen?

Dank

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zou je opzich wel wat kracht training kunnen doen. Ik zou dan 3x in de week gaan. Verder atletiek zwemmen enzo niet intensief doen. Dan zou het wel moeten lukken.

• Topic Starter Topic Starter
Atletiek en zwemmen ben ik van plan niet te intensief te doen, maar ik moet er natuurlijk wel voor zorgen dat ik slaag voor die vakken, dus af en toe kan het zijn dat ik daar wel wat extra voor moet trainen.
Alvast bedankt, dat is al +1 voor krachttraining 3x in de week

Schrap gewoon wat als je echt voor KT wilt gaan, of probeer uit hoe het loopt.

Het ding is dat schrappen niet gaat, vermits het voor school is, moet ik slagen voor die vakken.
Keuze heb ik niet echt

Je moet gewoon trainen en doorzetten. Goed eten en slapen. Geen genade voor jezelf hebben en je doel voor ogen houden.

Zou toch echt muurklimmen of karate laten vallen..

Ik zou het er bij pakken met die drie split en zien dat je voeding top is(dus zeker genoeg eten en genoeg eiwitten etc). In het begin zal het vermoeiend zijn, maar het zal wennen. :)

Het ding is dat karate en klimmen in mijn leven ingeburgerd zijn,
zo ga ik bergen beklimmen en karate is gewoon een deel van mijn leven.

Ik vraag mij gewoon af of ik het erbij zou kunnen doen.

Ik zou het er bij pakken met die drie split en zien dat je voeding top is(dus zeker genoeg eten en genoeg eiwitten etc). In het begin zal het vermoeiend zijn, maar het zal wennen. :)

Dat dacht ik ook, ik denk dat ik het maar zal proberen, de kans op negatieve gevolgen is volgens mij toch niet echt groot.

Dus: Niet janken, trainen!

Voelen hoe je lichaam reageert, overbelasting zowiezo proberen te voorkomen. Als er symptomen opduiken van overbelasting(deze ken je zeker, aangezien je opleiding Lo volgt. Anders even google) dan rust je lekker uit, namelijk bij de sporten die niet verplicht zijn. Maar neem aan van me , je lichaam went aan alles:) greetz

Voelen hoe je lichaam reageert, overbelasting zowiezo proberen te voorkomen. Als er symptomen opduiken van overbelasting(deze ken je zeker, aangezien je opleiding Lo volgt. Anders even google) dan rust je lekker uit, namelijk bij de sporten die niet verplicht zijn. Maar neem aan van me , je lichaam went aan alles:) greetz

Inderdaad. Gewoon doorzetten en hard zijn.

Terug
Naar boven