Fitness Seller

te weinig voeding

macoe10

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
13
Lengte
1m82
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Vandaag kwam ik een dame tegen op de sportschool....tijdje niet gezien...maar ze was 8 kilo kwijt. Op zich een goede progressie, maar toen ze vertelde maar 600 a 700 kalorien te eten op een dag....kreeg ik mijn bedenkingen.....dit kan toch nooit goed zijn ?

Dat is echt veel te weinig. Als vrouwtje van 50 kilo, 1,60 lang zou je basale behoefte al op 1800 zitten. Als ze naar de sportschool gaat zal het zelfs nog wel hoger liggen door de extra verbranding. Dit lijkt mij een crashdieet, wat je lichaam helemaal kapotmaakt. Zo'n lage voedselinname plus sporten komt op mij over alsof er meer speelt, misschien een eetstoornis? Ik zou er eens met haar over praten (als je haar daarvoor goed genoeg kent).

Is inderdaad niet goed. Onverantwoorde manier van afvallen. Op deze manier is de kans groot dat de kilo's weer net zo snel terug komen.

rebound effect kan niet uitblijven = huilen/depressief worden

Ik heb na een maaltijd van 700kcal nog honger :o Komt idd sws een rebound, afvallen doe je door lifestyle veranderingen die je vol kan houden op de lange termijn. Crash dieeten is tijdens het dieet zelf kut en daarna al helemaal omdat je weer in je oude patroon valt en alles er zo weer aan zit

misschien is een rebound wel te voorkomen als je wekelijks 25g carbs toevoegd.

onderhoud = 2000, dieeten op 700, vervolgens in 3(!) maanden terugschroeven naar onderhoud. dat is de enige manier om het te voorkomen misschien, maar je wilt never 3 maanden bezig zijn om op een normale manier terug te gaan naar je baisbehoefte dikke time waste. dan doe je er aan het eind van de rit nog 2x zo lang over ook, dan dat ze het op de juiste manier zou hebben gedaan.

lol mn ontbijt is al 900kcal arme meid

Bij MyFitnessPal wordt altijd 1200 kcal als ondergrens aangehouden. Dit is voor de langere termijn al te weinig.

Ik vraag me af hoe ze dat uberhaupt voor elkaar krijgen. Ik cut op 1500 kcal. En ik heb er echt ontzettend moeite mee.. :roflol:

ik op 3000 whiehoeee:(

Ik op 3200 haha

wss een pep dieet alleen wat crackertjes

Cutten op 3600kcal :thumb:

En binnenkort op 4000 cutten.. :) Tren (L)

zal ik je een geheimpje verklappen?

mensen zijn echt extreem slecht in inschatten hoeveel kcal ze per dag eten en als je zoiets als dit hoort of iemand die zogenamd 6k per dag eet

dan kunnen ze meestal gewoon niet rekenen en liegen ze

ik schat niets in, ik ben van het meten en weten werk.

Terug
Naar boven