XXL Nutrition

Te zwaar trainen voor m'n leeftijd

Arno225

Dutch Bodybuilder
Waardering
75
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
Hallo ik ben een 14 jarige jongen (over 1 maandje 15) en ik doe 4x per week krachttraining maar ik vroeg me af of ik te zwaar train voor mn leeftijd.

Stats:
DL: 1x120kg
BP: 1x70kg
Squat: 1x140kg
Dips: lichaamsgewicht+20kg 4x10

Alvast bedankt voor de reactie.

squat is wel sterk vraag me af of je doe wel echt goed uitvoerd

rest valt mee
mijn kracht stats waren toen ik 1 jaar trainde

dl 180
bench 70
squat 80

alleen deadlift trainde ik op kracht

zolang je de oefening correct uitvoerd is het goed

uitvoering >kracht

• Topic Starter Topic Starter
squat is wel sterk vraag me af of je doe wel echt goed uitvoerd

rest valt mee
mijn kracht stats waren toen ik 1 jaar trainde

dl 180
bench 70
squat 80

alleen deadlift trainde ik op kracht

zolang je de oefening correct uitvoerd is het goed

uitvoering >kracht

Ik zou wel wat dieper kunnen gaan maar dat doe ik liever met een spotter ;) ik heb vaak namate ik zwaarder ga dat ik wat last van mn 'bar position' krijg de bar ligt meestal meer boven op mn trapezes

Ik zou wel wat dieper kunnen gaan maar dat doe ik liever met een spotter ;) ik heb vaak namate ik zwaarder ga dat ik wat last van mn 'bar position' krijg de bar ligt meestal meer boven op mn trapezes

als je meer squat dan deadlift dan squat je in 99% van de gevallen niet diep genoeg.
je hebt geen spotter nodig om dieper te squatten, gewoon je ego opzij en gewicht eraf halen.

heb je geen safety bars in je squatrack?

Er zijn 14 jarigen die zwaarder trainen

Je bent nog vrij jong en zit in de groei, het belangrijkste is dat je uitvoering goed is zodat je later geen last gaat krijgen.
En zoals er al gezegd is, als je zwaarder squat als deadlift dan ga je niet diep genoeg.

Hallo ik ben een 14 jarige jongen (over 1 maandje 15) en ik doe 4x per week krachttraining maar ik vroeg me af of ik te zwaar train voor mn leeftijd. Stats: DL: 1x120kg BP: 1x70kg Squat: 1x140kg Dips: lichaamsgewicht+20kg 4x10 Alvast bedankt voor de reactie.
netjes die krachtstats op 14

Terug
Naar boven