MuscleMeat

Tegenbeweging tegen Wilders op komst

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
AMSTERDAM - Er is een tegenbeweging tegen Geert Wilders in oprichting. Dit heeft René Danen van 'Nederland bekent kleur' zondag bevestigd na berichtgeving in De Telegraaf hierover.

[foto]http://www.nu.nl/img.db/292452+s(120!x120!)[/foto]Het is de bedoeling dat het een breed platform wordt van kerken, vakbonden en migrantenorganisaties, aldus Danen. Het is nog te vroeg om te zeggen wie zich erbij aansluiten.

Mohamed Sini van de stichting Islam en Burgerschap neemt het voortouw. Hij hoopt binnen enkele weken concreter te kunnen worden.

Terpstra

Het initiatief is een reactie op de oproep die voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra afgelopen vrijdag in Trouw deed om "op te staan tegen de verWildering van de samenleving".

In een ingezonden brief in die krant stelt Terpstra, een prominent CDA-lid, dat Wilders zijn positie als Kamerlid misbruikt om op te hitsen en roept hij op "een duidelijk nee te laten horen tegen de kwade boodschap van Wilders".

Reacties

Terpstra juicht de plannen voor een tegenbeweging toe, liet hij zondag weten. Hij is na de publicatie van de brief "overspoeld door reacties" onder meer van organisaties als Islam en Burgerschap en VluchtelingenWerk.

Zelf wilde hij geen voortrekkersrol spelen, maar Terpstra vindt wat Wilders doet "zeer gevaarlijk". Hij vindt het belangrijk dat ook de "autochtone elite" in beweging komt. Het is niet gericht op Wilders, maar op de ideeën van Wilders, aldus Terpstra.

Walgelijk

Wilders noemt het initiatief van Terpstra "ronduit walgelijk". De PVV-politicus veroordeelt de buitenparlementaire tegenbeweging tegen zijn fractie, die stoelt op de democratische steun van ruim een half miljoen stemmers.

Daarnaast waarschuwt Wilders dat Terpstra mogelijk aanzet tot geweld tegen hem. De PVV-leider vindt dat Terpstra hem vereenzelvigt met een kwade boodschap.

"Onverantwoordelijk en gevaarlijk", zo oordeelt Wilders. Danen vindt dat een fase is aangebroken waarin iets moet gebeuren. Concrete plannen voor acties heeft hij nog niet.

Demonstratie

Maar het lijkt hem een "logisch moment" voor een demonstratie wanneer de film van Wilders over de islam uitkomt. Dat is ergens in januari.

Bron

Wilders is een loser.
Tegenbeweging... zal ook wel bestaan uit losers.
Heel de politiek bestaat tegenwoordig uit losers

Het ene zeggen, het andere doen. Je ideeen verkwanselen ten faveure van het aantal kiezers. Ruilhandel.... als jij akkoord gaat met mijn plannetje, stem ik volgende keer voor de jouwe. enz.

Kiezersbedrog van hoog niveau

Wat een hypocriet die wilders.

Wilders die iets walgelijk noemt, ik dacht nu alles al gehoord te hebben.

Belachelijk.

Terpstra wat een naam ook....

de nederlandse versie van de blokwatchers? :roflol:

Zo'n tegenbeweging geeft wilders alleen maar meer aandacht dus ook meer stemmen.
Ik vind dit eigenlijk het domste wat ze kunnen doen.

Het is de bedoeling dat het een breed platform wordt van kerken, vakbonden en migrantenorganisaties, aldus Danen. Het is nog te vroeg om te zeggen wie zich erbij aansluiten.

Zegt genoeg toch:eyes: Niet serieus te nemen.

Het circkeltje van sprekende ego's die de wijsheid in pacht hebben kent wederom een uitbreiding.

Gast op die foto lijkt trouwens op Jack Spijkerman. Zowel Wilders als deze partij heeft politiek op lange termijn geen progressieve input voor verbeteringen in dit land. Maar coalitievorming wordt met de jaren wel moelijker.

Laatst bewerkt:
beetje kansloos.

Maar ik geen toe dat ik 'verWildering' wel erg goed gevonden vind :D

nuancering vind ik op z'n plek m.b.t. Wilders. Er zijn nl. meer religies die er gewoon om vragen om beschimpt en bescheten te worden. Dat lijkt me overigens niet de zaak van politici. Die moeten zich met serieuze zaken bezig houden, (dus niet de inhoud van religie), maar beperking van de gevolgen ervan. (waarbij dus onderzoek nodig is)

Uitgehuwelijkten moeten meer bescherming krijgen, besnijdenis van meisjes (en liefst ook van jongens) moet hard bestraft worden, mishandeling binnen het gezin moet meer aandacht krijgen, neef/nicht huwelijk verbieden, bijzonder onderwijs moet gekicked worden (en dus art. 23 van de grondwet), de idioterie van op 'heilige' gesch(r)iften gebaseerde ethische waarden moet landelijk besproken worden (om kerken/religies monddood te maken in bijv abortusgevallen of euthanasie)
dit is toch ongehoord? (pag 23):

1.6 Bescherming van het leven​

Leven, van het prilste begin tot het broze einde, is door God gegeven. De grenzen van het leven liggen in Zijn handen. Bescherming van iedere fase van het leven is een verantwoordelijkheid van de samenleving en een belangrijke taak van de overheid. Dit geldt vooral voor hen die nog geen stem hebben of voor hen die geen stem meer hebben. Gezondheidszorg moet bij mensen die zorg nodig hebben het lijden verlichten en waar mogelijk wegnemen. Het doden van menselijk leven gaat in tegen het gebod van God en past niet in een rechtsstaat.​

(vooral die laatste zin is zo krom als een hoepel)

maar:
WAAROM HOOR IK WILDERS potverdomme NOOIT OVER 'MEER HANDEN AAN HET BED'? (zoals toch duidelijk in z'n partij programma te lezen is) Dit lijkt me verdorie wel even een belangrijk punt, willen we de komende jaren niet in een regelrechte crisis belanden...

Ach ja ze moeten doen wat ze niet kunnen laten, als ik er maar geen last van heb.

maar:
WAAROM HOOR IK WILDERS potverdomme NOOIT OVER 'MEER HANDEN AAN HET BED'?

Je bent een one issue partij of je bent het niet hé...

Wilders is een loser.

Het ene zeggen, het andere doen. Je ideeen verkwanselen ten faveure van het aantal kiezers. Ruilhandel.... als jij akkoord gaat met mijn plannetje, stem ik volgende keer voor de jouwe. enz.

Gezellig leven zal jij hebben :thumb: ps politiek is altijd al ruilhandel geweest en zal het altijd ook wel blijven, get used to it.

Wat zijn blokwatchers? En waarom lachen we ze uit?

tegen beweging? een groep krakers en marokanen?

het eerste wat ik dacht is mdus dat ze weer een goed politicus (net als pim fortuin) de dood injagen en ja hoor lees ik iets verder dat wilders dat zelf ook al aangeeft. wordt hij strax weer kapot geschoten omdat hij als 1 persoon al gevaarlijk is. pim fortuin moesten ze ook al omleggen omdat ie waarschijnlijk veel aanhang had en gewoon sterker was dan de rest. kreeg altijd de volle laag en lulde ze allemaal uit..toen was hij dood en er gebeurt hier nix. strax gebeurt met wilders hetzelfde . gekkehuis hier. nederland wordt er maar niet beter...of dat ooit komt

" kerken, vakbonden en migrantenorganisaties"

o ja.. de godsdiensten moeten de zaak gaan uitmaken

ja we zijn gered hahahah

where all going to hell now

mensen als wilders hebben we nodig anders gaan we naar verdoemenis

Ongelofelijk wat een hypocriet Wilders is. Zou hij echt zo ver heen zijn dat hij zijn tegenstrijdigheid niet meer ziet of doet hij het expres, omdat hij denkt dat de meerderheid van zijn achterban het toch niet opmerkt?

het eerste wat ik dacht is mdus dat ze weer een goed politicus (net als pim fortuin) de dood injagen en ja hoor lees ik iets verder dat wilders dat zelf ook al aangeeft. wordt hij strax weer kapot geschoten omdat hij als 1 persoon al gevaarlijk is. pim fortuin moesten ze ook al omleggen omdat ie waarschijnlijk veel aanhang had en gewoon sterker was dan de rest. kreeg altijd de volle laag en lulde ze allemaal uit..toen was hij dood en er gebeurt hier nix. strax gebeurt met wilders hetzelfde . gekkehuis hier. nederland wordt er maar niet beter...of dat ooit komt

:roflol:

Laatst bewerkt:

:bow2:

heb toen ook op pim gestemt en zijn register ondertekend in rotterdam toen hij vermoord was:(

Wilders is een loser.

Ja wat wil je dan, dan ze elkaar fysiek gaan aanpakken.
Die tijd zijn we allang voorbij imo, in de politiek moet je altijd compromissen sluiten anders kom je geen stap verder.Niet met praten tenminste.

Ongelofelijk wat een hypocriet Wilders is. Zou hij echt zo ver heen zijn dat hij zijn tegenstrijdigheid niet meer ziet of doet hij het expres, omdat hij denkt dat de meerderheid van zijn achterban het toch niet opmerkt?

Meerderheid van zijn achterban denkt zowiezo al niet, verder reageert hij volgens mij echt zonder ook maar een seconde na te denken.

Terug
Naar boven