Fitness Seller

tenniselleboog vs onderarmoefeningen

boforli

Huge Freak
Waardering
310
mijn tenniselleboog is zo goed als genezen ,nu wil ik extra onderarmoefeningen gaan doen maar moet ik die licht uitvoeren of mag ik gewoon zwaar gaan??Het betreft deze oefeningen :

-wrist curl
-reverse wrist curl
-reverse curl
-standing fore-arm extensions

Nog iets ja, nu ik geen last meer heb van de tenniselleboog heb ik wel n vreemd gevoel aan de binnenkant van me arm , ik kan me onderarm niet meer helemaal flexibel ,zoals het hoort, draaien.Bijv. als ik de shrugs doe hou ik normaal me rechterarm achterstevoren en de andere arm gewoon om n betere grip te hebben maar nu kan ik die arm niet meer achterste voren houden .Dat wringt gewoon tegen ,geen pijn maar tegenwringen .
Iemand enig idee wat dat kan zijn ?

tenniselleboog heeft te maken met onderarm extensoren,
dus als je shruggs doet met een zwaar gewicht kan ik me inbeelden dat de spieren onder een hoge spanning staan, en vooral veel rek, spieren zoals brachioradialis/extensor carpi radialis longus/brevis.
maar verder kan ik er niets uit maken.

wat betreft de onderarm oefeningen zou ik met laag gewicht beginnen, zien hoe je onderarm spieren erop reageren, en dan van daaruit beslissen om zwaarder te gaan

Voor alle tendinopathien is het aangerade om eccentrische oefeningen te doen als recovery oefeningen. Als ik jou was zou ik hier mee rustig beginnen opbouwen om zo terug te herstellen.

Meteen zwaar je onderarm extensoren gaan trainen kan voor weer miserie zorgen...

• Topic Starter Topic Starter
ok,das duidelijk,bedankt :thumbup:

Licht gewicht, 20 reps ongeveer en excentrisch.

Het draaien van je arm (supinatie hier) wordt gezorgd door de m. supinator en deels door de m. biceps.
Als het geen pijn doet zou ik gewoon de volledige draaibeweging van de onderarm een paar keer (minstens 10x) uitvoeren aangezien je deze spier niet echt kan strechten. Dus handpalm naar boven tot handpalm naar beneden en terug.
Pronatie kan een kleine stretch geven.
Of eens proberen met behulp van je goede hand (links) je onderarm rechts zo te draaien dat je handpalm naar boven komt te staan zonder dat je gebruik maakt van je spieren rechts. Doe dit ook 10x en ga tot de max beweging.

Terug
Naar boven